ماسک زنجبیل برای از بین بردن جای جوش

زنجبیل گیاهی گرمسیری است که به طور معمول برای اهداف آشپزی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. ظاهر زنجبیل به صورت جمع شده و گره خورده است و عطر و طعم تند و شیرین دارد. زنجبیل را می توانیید به صورت خام در انواع سبزیجات، دسرها و سس ها مصرف کنید یا اینکه آن را دم کنید و به عنوان چای بنوشید.

زنجبیل در بسیاری از آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود و اغلب برای آشپزی کاربرد دارد. اما این ماده برای بهبود دردهای عضله‌ای، مشکلات گوارشی و برخی مشکلات پوستی نیز مفید است. معمولاً زنجبیل برای از بین بردن سیاهی زیر چشم‌ها و کمرنگ کردن جای جوش‌ها استفاده می‌شود.

زنجبیل را می‌توان به دو صورت ماسک یا تکه‌ای برای این منظور به کار برد. علت استفاده از این ماده برای درمان جای جوش در واقع خاصیت ضد التهابی و ضد تورمی آن است. برای تهیه ماسک زنجبیل به مواد زیادی احتیاج ندارید. مواد لازم تنها ریشه زنجبیل و عسل طبیعی است. اما پیش از هرچیز باید گفت این ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. ابتدا زنجبیل را شسته و پوست بگیرید. سپس آن را به تکه‌های کوچک خرد کنید و درون مخلوط کن بریزید. پس از آنکه زنجبیل کاملاً له شد، آن را از صافی نیز عبور دهید تا در آن پالپ نماند. سپس دو قاشق غذا خوری از آب زنجبیل صاف شده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. قبل از زدن ماسک پوست را کامل بشویید. این ترکیب را روی قسمت‌های آسیب دیده و جوش‌ها قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب سرد شسته و مرطوب‌کننده بزنید. راه آسان‌تر استفاده از زنجبیل برای از بین بردن جای جوش، استفاده مستقیم از آن است. کافی است زنجبیل تازه را به قسمت‌های ریز خرد کرده و روی نواحی متورم بگذارید. آن را برای ۵‌الی ۱۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. در واقع زمانی که گرمای زنجبیل را روی پوست احساس کردید باید آن را بردارید. این روش را بیش از یک بار در هفته نباید به کار بست.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.