روز دختر چه روزی است؟ روز دختر روز آیه‌های زیبای هستی

جشن روز دختر کمترین کاری است که می توان برای این آیه‌های زیبا و مهربان هستی انجام داد.

دختران منبع انرژی، قدرت و خلاقیت هستند. آنها می توانند تغییر ایجاد کنند و برای داشتن آینده ای بهتر به همه افراد کمک کنند. حدود ۱،۱ میلیارد دختر در جهان وجود دارد که هرکدام از آنها فرصت شایسته ای برای آینده ای بهتر دارند. با این حال، اکثر آن ها به طور روزانه با عواقب و تبعیض بسیاری مواجه می شوند. دخترانی که با این بحران زندگی می کنند و حتی از آن رنج می برند.

روز دختر
روز دختر در ایران مصادف است با ولادت حضرت معصومه

در سراسر جهان، دختران توانمند در حال افزایش صدای خود برای مبارزه با نابرابری ها و تبعیض ها در همه زمینه ها هستند. آنها در حال تلاش هستند تا خشونت علیه زنان و دختران را به پایان برسانند و جوامع مسالمت آمیز و منسجم ایجاد کنند.

هر ساله روز اول ماه ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه (کریمه اهل بیت) و روز ملی دختران به پاس قدرانی از این قشر وسیع و تاثیرگذار جامعه جشن گرفته می‌ شود.

در واقع هدف از روز دختر این است که توجه بیشتری به دختران شود. ماموریت این روز این است که برای دختران فرصتی ایجاد شود تا پتانسیل خود را به حداکثر برسانند و به اهداف خود دست پیدا کنند. این روز، روزی است که گروه های فعال به بحث و گفتگو می پردازند تا به پیشبرد حقوق و فرصت های برابر برای دختران کمک کنند.

روز دختر
روز دختر بر زیباترین گلهای هستی مبارک

امسال روز دختر برابر با ۲۴ تیر ۱۳۹۷ مصادف با سالروز تولد حضرت معصومه (س) است. حضرت فاطمه معصومه (س) دختر امام موسی‌ کاظم (ع) و خواهر تنی امام رضا (ع) از پرهیزگارترین زنان شیعه هستند. حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند. ایشان برای دیدار برادر خود از مدینه به سوی ایران رهسپار شدند و سپس در شهر ساوه مورد استقبال مردم قرار گرفتند و به قم رفتند و در آنجا وفات نمودند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.