لیزر موهای سفید چانه

لیزر موهای سفید چانه یکی از رایج ترین روش های زیبایی در سراسر جهان است. در این روش نورهای متمرکز به سمت فولیکول های مو هدایت می شوند، سپس این نورها توسط رنگدانه های مو جذب می شوند و موها را از بین می برند. شاید بعضی افراد فکر کنند که لیزر برای از بین بردن موهای بلوند، قرمز، خاکستری و سفید موثر نیست، اما در این تکنولوژی، پیشرفت هایی صورت گرفته است که موهای سفید چانه را نیز از بین می برد. قبل از انجام این درمان می توانید با متخصص پوست خود مشورت کنید.

اگر چه این روش اغلب برای حذف موهای دائم مورد استفاده قرار می گیرد، اما موهای ناخواسته را به طور کامل حذف نمی کند. درمان لیزر تنها تعداد موهای زائد را در یک منطقه خاص کاهش می دهد.

لیزر درمانی چگونه عمل می کند؟
لیزر درمانی به عنوان یک فرم خفیف تابش عمل می کند که از پرتوهای لیزر با حرارت بالا استفاده می کند. در طول فرایند لیزر، پرتوهای لیزر گرم می شوند و به فولیکول های مو آسیب می رسانند.

فولیکول های مو درست در زیر پوست قرار دارند. آنها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول های مو نابود شوند، تولید مو به طور موقت غیر فعال می شود.

روش هایی همچون فنر انداختن، اصلاح و اپیلاسیون تنها موها را به صورت سطحی خارج می کنند و فولیکول های تولید کننده مو را مورد هدف قرار نمی دهند.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) موارد زیر را برای لیزر مناسب می داند:
قفسه سینه
کمر
شانه ها
گردن
خط مایو
صورت (به غیر از منطقه چشم)

این روش معمولاٌ برای موهای تیره و پوست های روشن موثرتر عمل می کند، زیرا لیزر ملانین (رنگ) مو را مورد هدف قرار می دهد.
بعضی از موهای زائد ممکن است در عرض چند جلسه اول از بین بروند، اما بعضی از موها ممکن است مدتی طول بکشد.
به طور کلی، حذف موی چانه توسط لیزر یک روند نسبتا سریع است. مناطق کوچکتر مانند چانه یا بالای لب تنها چند دقیقه طول می کشند، اما مناطق بزرگتر مانند کمر یا قفسه سینه ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

گاهی ممکن است متخصص پوست از یک ژل (بیهوشی) برای تسکین درد موضعی استفاده کند.

علیرغم موفقیت بالای حذف مو توسط لیزر، ممکن است فولیکول های مو در نهایت بهبود یابند و باعث تولید موی جدید شوند. برای اطمینان از نتایج بهتر ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

چرا پیگیری جلسات مورد نیاز است؟
تعداد دقیق جلسات لیزر درمانی برای افراد مختلف، متفاوت است، اما اکثر افراد به ۴ تا ۶ جلسه درمان لیزر نیاز دارند. درمان های بعدی برای به دست آوردن نتایج بهتر صورت می گیرد.

همچنین باید هر ۶ هفته یک بار لیزر درمانی را تکرار کنید، این بدان معنی است که کل دوره درمان می تواند تا نه ماه طول بکشد.

پس از هر جلسه درمان تعداد موها کمتر می شود. هر مویی که باقی می ماند یا بازسازی می شود، دارای بافت و رنگ سبک تری خواهد بود. AAD برآورد می کند که تعداد موهای زائد پس از جلسه اول ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می یابد. نرخ کاهش پس از آن بهبود خواهد یافت، اما متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، برای نتایج بهتر ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید. این روش کمک می کند تا فولیکول های مو بازسازی نشوند.

به طور کلی، زمان بندی بستگی به منطقه درمان دارد. بعضی افراد ممکن است یک یا دوبار در سال لیزر درمانی انجام دهند اما بعضی دیگر ممکن است به تعداد دفعات بیشتری نیاز داشته باشند.

موهای سفید چانه:
اگرچه حذف مو توسط لیزر دائمی نیست، اما هنوز هم یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش رشد مو در مدت زمان طولانی است. دیگر گزینه های حذف مو می توانند شامل الکترولیز و اپیلاتور سوزنی باشند.

اگر نمی خواهید با روش های پزشکی موهای سفید چانه خود را از بین ببرید، برخی گزینه های خانگی نیز وجود دارد.

موچین:
اگر فقط چند تار موی سفید زیر چانه خود دارید، موچین به عنوان یک وسیله موثر عمل خواهد کرد. برای ازبین بردن موهای سفید چانه از یک موچین فولادی خوب استفاده کنید.

فنر صورت:
فنر صورت یکی از راه های از بین بردن موهای سفید چانه است. برای این کار کافی است یک فنر صورت تهیه کنید، با نگه داشتن دسته ابزار و شروع به خم شدن آن به شکل U معکوس می توانید شروع به کندن موهای سفید خود کنید.

بند انداختن:
این روش یکی از رایج ترین روش ها برای ازبین بردم موهای سفید چانه است. ناکارآمدی این روش این است که نتایج آن به طور دائمی نیست، اما اگر رشد موهایتان آهسته باشد، این گزینه واقعا ایده آل است.

مهم نیست که از کدام روش های حذف مو استفاده می کنید، اما چند اقدام احتیاطی برای جلوگیری از واکنش نامطلوب روی پوست وجود دارد.
قبل از انجام هر گونه درمان باید پوست خود را پاک و مرطوب نگه دارید.
برای جلوگیری از بروز عفونت، قبل و بعد از هر عمل، صورت خود را کاملا تمیز کنید.
مهم نیست که از چه روشی استفاده می کنید، فقط به یاد داشته باشید که آن را در فواصل منظم انجام دهید تا رشد موهای زائد در طول زمان کاهش یابد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.