تاثیر روغن نارگیل بر پوست

روغن نارگیل در سراسر جهان نه تنها به عنوان یک روغن و تونر مو کاربرد دارد بلکه به عنوان یک روغن ماساژ و مرطوب کننده پوست نیز مشهور است. در مناطق گرمسیری جهان که نارگیل ها به راحتی در دسترس هستند و از بسیاری جهات استفاده می شوند، بومیان از روغن نارگیل برای پوست استفاده می کنند، زیرا معتقدند روغن نارگیل از اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین این روغن طبیعی می تواند بدون هیچ گونه مواد شیمیایی یا افزودنی های غیر مجاز از پوست در برابر اشعه های داغ خورشید بهتر از کرم های ضد آفتابِ پردازش شده و مصنوعی محافظت کند.

بهترین فایدۀ روغن نارگیل که باعث می شود برای پوست بسیار مفید باشد، فاسد نشدن آن است. هنگامی که روغن نارگیل را بر روی پوست اعمال می کنید، بر خلاف بسیاری از روغن های دیگر می توانید به مدت طولانی کار کنید، بدون اینکه روغن نارگیل فاسد شود. به همین دلیل روغن نارگیل، به عنوان یک عنصر مهم برای مراقبت از پوست استفاده می شود.

برای مراقبت از پوست می توانید به روش های زیر از روغن نارگیل استفاده کنید:

نرم کننده پوست
روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده پوست عمل می کند و کمک می کند تا شرایط خشک و سخت پوست از بین برود. به سادگی روغن نارگیل را روی کف دست خود بریزید و کف دست خود را به هم بمالید و سپس روی صورت، دست یا هر کجا که می خواهید بمالید و اثر مرطوب کنندگی آن را ببینید.

روغن نارگیل برای پاهای خشک و ترک خورده نیز بسیار مناسب هستند، گاهی ممکن است به دلیل کارهای سخت یا سرمای شدید کف پاها ترک بخورند. در صورتی که روغن نارگیل را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید، پاهایتان در عرض چند روز نرم می شوند.

روغن نارگیل به عنوان یک اگزوفیلانت عمل می کند، از جمله روغن نارگیل با سایر مواد خرد شده یا دانه ای مانند نمک و شکر، می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد. در واقع این روغن مانند یک لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد و هر گونه آلودگی و چربی پوست را پاک می کند.

نصف فنجان روغن نارگیل را با یک فنجان شکر قهوه ای یا نمک دریایی مخلوط کنید. این ترکیب به عنوان یک کرم لایه بردار صد درصد طبیعی عمل می کند. بهتر است از نمک دریایی استفاده کنید و چند قطره عصارۀ روغنی مانند عصارۀ روغن اسطوخودوس یا وانیل به آن اضافه کنید. خواهید دید پوستتان شفاف، تمیز و معطر می شود.

ترک لب
ترک لب ها می تواند باعث نگرانی، ناراحتی و خجالت شود. برای از بین بردن ترک لب، ژل های شیمیایی متنوعی وجود دارد، اما استفاده از ژل های شیمیایی می تواند سمی باشد و عوارض شیمیایی داشته باشد. برخی از ژل ها هم خوراکی هستند، اما مجبور نیستید از آن ها استفاده کنید. در چنین مواردی روغن نارگیل به عنوان یک جایگزین ایده آل عمل می کند و به سرعت ترک لب را از بین می برد.

تاثیر روغن نارگیل بر پوست
روغن نارگیل به عنوان یک جایگزین ایده آل عمل می کند و به سرعت ترک لب را از بین می برد.

پاک کننده آرایش
روغن نارگیل می تواند به عنوان یک پاک کننده آرایش نیز استفاده شود. شاید این ویژگی رایج نباشد، اما در سراسر جهان، بسیاری از زنان از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش استفاده می کنند، بدون اینکه در مورد مصرف مواد شیمیایی در مناطق حساس و ظریف نگران باشند.

اختلالات پوستی
ادعا می شود که روغن نارگیل برای چندین بیماری پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است. با این حال، تحقیقات علمی در حال انجام است تا این ادعا را اثبات یا انکار کنند. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل سرشار از پروتئین است، به همین دلیل روغن نارگیل جایگزین سلول های بیمار یا در حال مرگ می شود که می توانند باعث اختلالات مختلف پوستی شوند. به این ترتیب، روغن نارگیل نه تنها با مبارزه با اجسام میکروبی عفونت را درمان می کند، بلکه به سرعت توسط سلول های جدید و سالم جایگزین می شوند.

کرم ضد پیری
به طور سنتی روغن نارگیل برای خواص ضد پیری مورد ستایش و محبوبیت قرار گرفته است. در واقع روغن نارگیل حاوی ویتامین های ضروری می باشد که از پیری زودرس و چروک پوست صورت جلوگیری می کند.

چگونه از روغن نارگیل برای مراقبت از پوست استفاده کنیم؟
برای بسیاری از افراد که هرگز از روغن نارگیل استفاده نکرده اند، کاربردهای مختلف آن می تواند گیج کننده باشد. در هوای سردتر، روغن نارگیل می تواند مثل کرم جامد باشد. با این حال، در درجه حرارت گرم به صورت مایع در می آید. برای مراقبت از پوست، روغن نارگیل را روی کف دست بگذارید. سپس کف دست خود را با هم و بر روی پوست مورد نظر مالش دهید. همچنین می توانید روغن نارگیل را بر روی یک پنبه قرار دهید و بر روی پوست خود بمالید. با این حال، لازم نیست مجددا روغن نارگیل را به عنوان دیگر روغن های مراقبت از پوست به کار ببرید؛ تنها کافی است برای ایجاد یک لایۀ محافظ در پوست یک مقدار کوچک از آن را روی پوست اعمال کنید و برای مدت طولانی از مزایای آن استفاده کنید.

بسیاری از مردم بیش از حد از روغن نارگیل استفاده می کنند و از آنجایی که پوست فقط می تواند یک مقدار خاص را جذب کند، روغن باقیمانده یک لایه محافظتی ایجاد می کند که باعث می شود پوست درخشان و چرب به نظر برسد!

اما سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید این است که چه چیزی روغن نارگیل را برای پوست مفید می کند؟ قبل از اینکه بتوانیم درک کنیم چگونه روغن نارگیل این همه مزایای چشمگیر دارد، بیایید به اجزای روغن نارگیل و خواص مربوطه آن نگاهی بیندازیم.

ضد پیری
روغن نارگیل حاوی ویتامین های ضروری می باشد که از پیری زود رس و چروک پوست صورت جلوگیری می کند.

ترکیب روغن نارگیل
چربی های اشباع شده:
غالب این چربی های اشباع شده، اسیدهای چرب متوسط یا تری گلیسیرید هستند. هنگامی که این چربی ها به پوست اعمال می شود، پوست را صاف و لطیف نگه می دارد. با توجه به حضور چربی ها، روغن نارگیل همچنان رطوبت پوست را حفظ می کند، زیرا چربی ها باعث می شوند رطوبت پوست از طریق منافذ از بین نروند. هنگامی که این روغن را به طور منظم مصرف می کنید، این چربی ها زیر پوست قرار می گیرند، در نتیجه پوست را سالم و صاف نگه می دارند و منافذ پوست را کاهش می دهند.

Capric/Caprylic/Lauric acid:
این اسیدها با اسیدهای چرب زنجیره ای متوسط تفاوت بسیاری ندارند، اما هنوز هم مهم است که آنها را به طور جداگانه بخاطر داشته باشید. این اسیدهای چرب دارای خواص قوی ضد عفونی و ضد میکروبی هستند. در نتیجه، هنگامی که به پوست اعمال می شوند از عفونت های میکروبی محافظت می کنند. عفونت های میکروبی می توانند در معرض زخم ها قرار بگیرند یا حتی از داخل حفره ها وارد بدن شوند.

علاوه بر این، اسید کاپریلیک، کاپریل و لوریک به راحتی زنجیره ای از اسیدهای چرب را تجزیه می کنند، به این معنی که آنها به یک انرژی قابل استفاده در یک روش سریع و کارآمد کمک می کنند. در نتیجه می توانند قبل از تمرین انرژی قابل توجهی به سطح بدن برسانند، به همین دلیل این اسیدهای قدرتمند با کاهش وزن و مدیریت وزن ارتباط مستقیم دارند. کاهش وزن یک راه خوب برای بهبود کیفیت پوست است، زیرا باعث کاهش چربی های اضافی می شود و چین خوردگی پوست را از بین می برد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.