درمان شپش سر با روغن زیتون

درمان شپش سر با روغن زیتون توصیه طب سنتی است

درمان شپش سر با روغن زیتون اگر با آگاهی کامل نسبت به شپش ها و خواص و کاربرد روغن زیتون انجام شود بسیار مفید و کارساز است.

شپش ها حشرات کوچکی هستند که در پوست سر زندگی می کنند و باعث خارش پوست می شوند. شپش از خون انسان تغذیه می کند، بزاق شپش حاوی مواد ضد انعقادی است که از لخته شدن خون جلوگیری کرده و باعث خارش شدید می شود. انسان ها در هر سنی و با هر جنسیتی ممکن است به شپش مبتلا شوند اما تاثیرات آن بر دانش‌آموزان بیشتر است.

وقتی والدین این حشرات را روی سر بچه ها می بینند، نباید ناامید شوند و ترس به خود راه دهند زیرا تنها کودک آن ها به این بیماری مبتلا نشده است. آشنایی والدین می‌تواند در پیشگیری از این آلودگی کمک کننده باشد. بعضی والدین شپش ها را با دست می گیرند و از مو خارج می کنند، درحالی که این روش درمانی می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

برای درمان شپش شامپوهای بسیاری طراحی شده است که حاوی ترکیبات شیمیایى بخصوصی هستند و باعث مرگ شپش‌ها می‌شوند. اما این شامپوها به ندرت باعث درمان کامل می شوند زیرا قادر به حل و فصل پوشش nits نیستند و از طرفی بچه ها را در معرض مواد شیمیایی خشن قرار می دهند. به طرز شگفت انگیزی، روغن زیتون یک راه موثر و ایمن برای مقابله با شپش است. در این مقاله، طرز درمان شپش سر با روغن زیتون را بیان می کنیم:

روش اول درمان شپش سر با روغن زیتون

درمان شپش سر با روغن زیتون
درمان شپش سر با روغن زیتون بدلیل خواص روغن زیتون بسیار کارساز است

روغن زیتون یکی از بهترین روش ها برای درمان شپش است زیرا به عنوان یک عامل خفه کننده شپش عمل می کند.

برای درمان شپش با روغن زیتون، کارهای زیر را انجام دهید:

اول از همه، پوست سرتان را کاملاً با روغن زیتون اشباع کنید و بعد یک پوشش پلاستیکی اطراف سرتان قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که این پوشش های پلاستیکی محکم روی سرتان قرار گرفته اند و هیچ هوایی وارد سرتان نمی شود. اجازه دهید این روغن حداقل سه ساعت روی سرتان بماند، در این مدت ویروس های شپش از بین خواهند رفت.

سپس با استفاده از شامپوهای خفیف موهایتان را بشویید بعد از شست و شو تمام اثرات روغن زیتون و شامپو به طور کامل تمیز می شود. سپس به آرامی موهای مرطوب خود را شانه کنید تا از شر شپش های سر خلاص شوید.

روش دوم درمان شپش سر با روغن زیتون

روغن زیتون

چگونه از روغن زیتون برای شپش سر استفاده کنیم؟ در اینجا مراحل ساده ای برای فهمیدن این سوال وجود دارد:

۱- ابتدا موی خود را با روغن زیتون خیس کنید، دقت داشته باشید که حتما موهایتان خشک باشد. سپس پوست سرتان را بطور ویژه ای با روغن زیتون اشباع کنید، زیرا پوست سر تنها جایی است که شپش ها تلاش می کنند تا غذا بخورند. اطمینان حاصل کنید که آنها مقدار خوبی از روغن زیتون را دریافت کرده اند.

۲- موهایتان را به صورت کوپه ای روی سرتان قرار دهید و آن ها را با یک کلاه حمام بپوشانید. برای اینکه از حالت چسبندگی و روغنی این وضعیت خلاص شوید می توانید یک حوله را در اطراف گردن خود قرار دهید یا اینکه کلاه حمام را با یک لباس پارچه ای بپیچید.

۳- اجازه دهید این کلاه تا هشت ساعت روی موهایتان بماند، نه اینکه کمتر از سه ساعت بماند. مطالعات نشان داده اند زمانی که شپش ها در روغن یا سایر مایعات فرو می روند می توانند تا دو ساعت زنده بماند. هرچقدر این کلاه بیشتر روی موهایتان بماند، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

۴- پس از آن، یک صندلی را در نور روشن قرار دهید و کف آن روزنامه یا یک حوله بگذارید. سپس یک کاسه آب گرم و صابون آماده کنید و نزدیک خود قرار دهید. برای اینکه شپش ها بین شانه ها قرار بگیرند به این ترکیب نیاز دارید. پس از آن می توانید تعداد زیادی از حشرات مرده و حشرات زنده (تخم های شپش) را به صورت شناور در این آب ببینید.

۵- پس از آن کلاه را از سر خود بردارید و اجازه دهید روغنها اضافی روی کفپوش ریخته شود. مو را به ۴ قسمت تقسیم کنید، به منظور جدا کردن هر یک از این بخش ها به قفل های یک تا سه اینچی از پین های بابی استفاده کنید. سپس هر قفل مو را مستقیما از پوست سر خود بردارید و آن را به عنوان یک طناب پیچیده کنید تا بتوانید این طناب را به دور خود بچرخانید و سپس آن را به سرتان بزنید. این کار کمک می کند تا فراموش نکنید کدام قسمت سرتان را شانه کرده اید.

۶- برای شانه کردن موهایتان از یک شانه فلزی شپش، مانند Lice Meister استفاده کنید. سپس هر قسمت از موهایتان را مستقیما نگه دارید، بعد شانه را در یک زاویه کوچک بچرخانید و به آرامی موهایتان را از پوست سر تا انتها شانه کنید. پس از آن، شانه را در آب و صابون بشویید تا از هر گونه شپش مرده یا زنده خلاص شوید.

۷- به همین روال تمام قسمت های مو را شانه کنید تا هیچ شپشی باقی نماند.

۸- بهتر است برای پاک کردن روغن زیتون از مواد شوینده استفاده کنید. این بهترین کار است اگر موهای خود را یکبار شستید و هنوز چرب بود، دوباره موهای خود را بشویید.

۹- موهایتان را با یک سشوار خشک کنید، از پوست سرتان شروع کنید و به بیرون ادامه دهید. گرما به مبارزه با هر گونه شپش کمک می کند.

۱۰- زمانی که موهایتان خشک شد با دقت به موهایتان نگاه کنید تا هیچ شپشی وجود نداشته باشد. اگر باز هم شپشی مشاهده کردید یکبار دیگر از شانه های مخصوص شپش استفاده کنید.

۱۱- این روش را حداقل دو هفته و هر سه تا چهار روز یکبار تکرار کنید. این روش تنها راه اطمینان بخش است که می توانید همه شپش ها را گرفتار کنید. چرخه عمر شپش ها حدود دوازده روز است و اگر هر دو روز یک بار این روش را تکرار نکنید ممکن است شپش ها یک فرصت خوب برای تخمگذاری داشته باشند.

روش سوم درمان شپش سر با روغن زیتون

روغن زیتون

در اینجا دستورالعمل های مفصلی برای استفاده از روغن زیتون برای درمان شپش ها وجود دارد:

– روغن زیتون گرم را در یک کاسه بزرگ بریزید و چند قطره از روغن های مورد علاقه تان مانند روغن جوجوبا، روغن بادام یا اسطوخدوس را به آن اضافه کنید.

– پوست سرتان را با این روغن ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که ریشه مو و تمام قسمت های پوست سر با این روغن پوشانده شده است.

– بهتر است پوست سر از این روغن اشباع شود، در نتیجه، شپش ها برای تغذیه شروع به مکیدن آن ها می کنند.

– موهایتان را به صورت کوپه ای روی سرتان قرار دهید و آن ها را با یک کلاه حمام بپوشانید. برای اینکه از حالت چسبندگی و روغنی این وضعیت خلاص شوید می توانید یک حوله را در اطراف گردن خود قرار دهید.

– اجازه دهید این کلاه تا هشت ساعت روی موهایتان بماند، زیرا مطالعات نشان داده اند زمانی که شپش ها در روغن یا سایر مایعات فرو می روند می توانند تا دو ساعت زنده بماند. هرچقدر این کلاه را بیشتر روی موهایتان قرار دهید، نتیجه بهتری خواهد داشت.

– پس از آن، یک صندلی را در نور روشن قرار دهید و کف آن روزنامه یا یک حوله بگذارید. سپس یک کاسه آب گرم و صابون آماده کنید و نزدیک خود قرار دهید.

– پس از آن کلاه را از سر خود بردارید و موها را به ۴ قسمت تقسیم کنید. (برای توضیحات بیشتر می توانید به گزینه ۵ روش دوم مراجعه کنید.)

– برای شانه کردن موهایتان از یک شانه فلزی شپش، مانند Lice Meister استفاده کنید. پس از آن، شانه را در آب و صابون بشویید تا از هر گونه شپش مرده یا زنده خلاص شوید.

– به همین روال تمام قسمت های مو را شانه کنید تا هیچ شپشی باقی نماند.

– بهتر است برای پاک کردن روغن زیتون از مواد شوینده استفاده کنید. این بهترین کار است اگر موهای خود را یکبار شستید و هنوز چرب بود، دوباره موهای خود را بشویید.

– موهایتان را با یک سشوار خشک کنید، از پوست سرتان شروع کنید و به بیرون سر ادامه دهید. گرما به مبارزه با هر گونه شپش کمک می کند.

– زمانی که موهایتان خشک شد با دقت به موهایتان نگاه کنید تا هیچ شپشی وجود نداشته باشد. اگر بازهم شپش مشاهده کردید یکبار دیگر از شانه های مخصوص شپش استفاده کنید.

– درمان شپش سر با روغن زیتون را حداقل دو هفته و هر سه تا چهار روز یکبار تکرار کنید. این روش تنها راه اطمینان بخش است که می توانید همه شپش ها را گرفتار کنید. چرخه عمر شپش ها حدود دوازده روز است و اگر هر دو روز یک بار این روش را تکرار نکنید ممکن است شپش ها یک فرصت خوب برای تخمگذاری داشته باشند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.