ایده‌های خلاقانه برای دکوراسیون دیوارهای خالی اتاق

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که طرفدار خلاقیت و دکوراسیون‌های خاص هستند و از ایده‌های خلاقانه در چیدمان منزل خود استقبال می‌کنند. دیوار‌های بزرگ فضاهای مناسبی برای دکور‌های خلاقانه و هنرمندانه هستند به شرطی که تعادل برقرار شود و دیوار خالی زیادی شلوغ نشود.

تزئین دیوار خالی با الهام از طبیعت
با استفاده از گل‌های خشک شده موجود در صحرا یا حتی گل‌هایی که خودمان خشک می‌کنیم، می‌توانیم دیواری پر از گل‌های رنگی داشته باشیم.برای خشک کردن، گل‌های رنگی جمع شده را روی یک سطح شیشه‌ای قرار دهید و روی آنها کیلر بریزید. همین‌طور می‌توانید از برگ‌های پاییزی نیز به‌عنوان یک تابلو زیبا استفاده کنید.

عکس‌های خانوادگی و عروسی
از هرعکس چه خانوادگی چه عکس کودکانتان و چه عکس‌های عروسی می‌توانید استفاده کنید ولی نه با رنگ متفاوت و اندازه‌های بزرگ و کوچک. چون هر عکس یک رنگ متفاوت دارد و در هر کدام قطعاً زمینه‌ای است که زمان و مکانشان فرق دارد و این موجب شلوغی دیوار می‌شود. پس عکس‌های مورد نظرتون را به عکاسی بسپارید که مثلاً همه را سیاه و سفید بزند و در یک اندازه واحد و ترجیحاً با قاب باشند زیرا عکس‌های بی‌قاب انسجام ندارند و باز دیوار را شلوغ نشان می‌دهند.

تزئین دیوارهای خالی با آینه
به جای استفاده از یک آینه بزرگ، ایده جدید‌تر را جایگزین آن کنید. با به کارگیری مجموعه‌ای از آینه‌های کوچک، علاوه بر ظریف بودن، آنها فضا را بزرگتر نشان می‌دهند و اگر آن قسمت از دیوار نورگیر خوبی باشد که زیبایی چند برابر می‌شود. برای افزایش تنوع از آینه‌های بدون فریم، با اشکال مختلف استفاده کنید.

استفاده از شلف و گیاهان طبیعی
با شلف‌های دیواری آشتی باشیم و از آنها برای دیوار‌های خالی استفاده کنیم. مخصوصاً اگر روی این شلف‌ها، گیاهان آپارتمانی و گل‌های طبیعی بگذاریم احساس سرزندگی و نشاط را به خانه هدیه داده‌ایم. این گیاهان در کنار سفیدی دیوارها و روشنایی محیط، حس بسیار دلچسبی در فضای اتاق ایجاد می‌کنند. گیاهان آپارتمانی متنوع و بسیاری وجود دارند که برای نگهداری در محیط خانه مناسب هستند، کافی است مطابق با سلیقه خودتان گیاهان گل دار زیبا را که رنگ‌های روشن دارند، انتخاب کنید.

تزئین دیوار با قاب‌های خالی
معمولاً می‌بینیم که در اکثر خانه‌ها دیوارها با تابلو، عکس یا نقاشی‌های قاب گرفته و زیبا تزئین شده‌اند و می‌توان گفت این کار تقریباً در همه خانه‌ها به‌طور یکنواخت تکرار می‌شود اما برای تغییر سبک دکوراسیون و داشتن دکور متفاوت و جالب بهتر است تا تصاویر و عکس‌ها رو کنار بگذاریم و دیوارها را با قاب‌های خالی در ابعاد متفاوت تزئین کنیم. برای این کار هم می‌توان از قاب های رنگی استفاده کرد و هم اینکه دیوارها را رنگ آمیزی یا با کاغذ دیواری طراحی کرد و سپس قاب‌ها را برای تزئین دیوار روی آن نصب کرد.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.