دکوراسیون منزل با شمع آرایی

لوازم روشنایی زیبایی در بازار وجود دارد، اما شمع‌های تزئینی و شمعدان‌های جذاب و خلاق بهترین ایده برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی عاشقانه هستند و سبکی مدرن به اتاق‌های منزل می‌دهند. استفاده از شمع با هر نوع ایده تزئینی به محیط خانه گرما و آرامش می‌دهند و موجب ایجاد فضایی رمانتیک و حس مثبت در اتاق‌ها می‌شوند. نور شمع نماد صلح، آرامش، استراحت و عشق و علاقه است. همه ما به شمع علاقه مندیم و بدون شک هدیه‌ای مناسب برای هر خانه‌ای شمع است.

تأثیرات مثبت در تمام نقاط منزل
شمع‌های معطر، گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد حس آرامش و راحتی در فضای حمام هستند. همچنین شمع سفید، حس آرامش و امنیت را در فضا ایجاد می‌کند. در حمام، دستشویی و حیاط شمع سفید قرار دهید تا حس تمیزی و پاکی القا شود. شمعدان‌های خاص درخشش دکور میز پذیرایی را افزایش می‌دهند همچنین استفاده از شمع‌های زیبا به اتاق خواب حس آرامش و امنیت می‌دهند.

خلاقیت در تزئین شمع
شمع‌های تزئینی در اشکال، رنگ‌ها وطرح‌های مختلف وجود دارند. آنها را می‌توان با برگ‌های کوچک بهاری و پاییزی، گل‌های خشک و تصاویر خاص تزئین کرد. همچنین می‌توانید با خلاقیت خود از شیشه‌های مواد غذایی مانند انواع مربا و شکلات و…. شمعدان‌های زیبا و بی‌نظیری درست کنید. کافی است کمی تور و نخ گونی تهیه کنید و دست‌به‌کار شوید و یک جاشمعی خلاقانه و ارزان بسازید. داخلش شمع وارمر روشن کنید و از شبی رؤیایی لذت ببرید. دور شیشه‌های دورریختنی منزلتان گل‌های خشک بچسبانید و با روبان یا نخ کنفی بپیچید. میوه درخت کاج همه‌جا به‌آسانی پیدا می‌شود. ظرف یا سینی‌ زیبایی را پر از کاج کنید و شمع‌های زیبا و استوانه‌ای ساده را بین کاج‌ها قرار دهید یا قسمت بالایی میوه کاج را ببرید و کمی عمیق کنید سپس یک شمع وارمر کوچک سر کاج بگذارید. دور شیشه چوب‌های خوش عطر دارچین بچینید و با نخ کنفی آنها را محکم کنید. درصورتی‌که چوب دارچین پیدا نکردید، چوب عادی درخت هم گزینه خوبی خواهد بود. داخل شیشه هم شمع وارمر بگذارید و از نور زیبای آن در شب لذت ببرید.

شمعدان با قوطی‌های تن ماهی و گوش ماهی
قوطی‌های تن ماهی را دور نریزید. دورشان را کاغذهای رنگی زیبا بچسبانید. اگر رنگ فلز داخلشان را هم دوست ندارید با اسپری داخلشان را هم ‌رنگ بزنید. شمع وارمر داخلشان بگذارید و از دیوار آویزان کنید.
این ایده بسیار خوبی برای کافه و رستوران‌ها خواهد بود. حتی می‌توانید گوش‌ماهی‌های درشت را به شمعدان تبدیل کنید. کمی پارافین آب کنید در صدف بریزید و داخلش نخ فتیله بگذارید.
با انتخاب پارافین رنگی شمعدانتان فانتزی خواهد شد و برای اتاق کودکتان هم بسیار انتخاب زیبایی خواهد بود.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.