نحوه دکوراسیون میز آرایش

میز آرایش یکی از بخش‌های اتاق خواب است که وسایل کوچک و بزرگ متنوعی در آن قرار دارد و باید جوری چیده شود که اتاق شلوغ و زشت به نظر نیاید و همچنین دسترسی به وسایل آرایش راحت باشد و آسیبی به آنها نرسد. گاهی تعداد لوازم آرایش، زیور‌آلات و اکسسوری‌های میز آرایش‌تان اینقدر زیاد می‌شود که ظاهری نامرتب به میز می‌دهد و در کنار این ظاهر نامرتب همیشه باید به‌دنبال وسیله خاص و مورد نظرتان بگردید یا بعضی از چیزها گم می‌شود. پس باید سریع‌تر آنها را مرتب کنید.

با داشتن میز آرایش مرتب نه تنها دسترسی به تمام وسایل مورد نیاز آسان می‌شود بلکه در منظم دیده شدن چیدمان اتاق خواب هم خیلی تأثیر دارد. برای مرتب کردن میزتان سبک خاص و مورد علاقه خودتان را داشته باشید. مثلاً می‌توانید از سبد‌های چوبی، فلزی یا تریکوبافتنی یک شکل برای سازمان دادن وسایل‌ها استفاده کنید. لوازم آرایشی را که کمتر استفاده می‌کنید داخل یک جعبه یا کیف مجزا قرار دهید. حتی می‌توانید به جای سبد‌ها از جعبه‌های فلزی، چوبی یا سینی‌های کوچک استفاده کنید. که همه اینها مربوط به سبک خاص و سلیقه شما می‌شود و با ذوق و خلاقیتی که در اکثر خانم‌های ایرانی وجود دارد می‌توانید وسایل آرایش خود را جوری بچینید که در زمان‌هایی که فرصت آرایش کمی دارید و مجبورید در زمان کوتاه کار کنید خیلی وقت زیادی برای به‌دنبال گشتن وسایل هدر نرود.

وسایلی که روزانه و دائم احتیاج دارید باید جلوی دست باشند، می‌توانید آنها را به صورت طبقه‌ای بچینید. می‌توانید از لیوان‌های رنگی، قوطی چای یا شیشه‌های مربا برای سازمان دادن مداد‌ها، براش‌ها و ابزار ریز و درشتی که لیوان برای آنها مناسب است استفاده کنید. کش‌های سر، گیره‌های مو و کلیپس‌ها را می‌توانید در قوطی‌های مربا یا چای قرار دهید.

برای چیدمان عطر و ادکلن‌ها می‌توانید از یک سینی گرد یا مستطیل کمک بگیرید. این کار موجب می‌شود که میز آرایش مرتبی داشته باشید و هنگام استفاده همه عطر‌ها در یک جا باشند و براحتی انتخاب کنید.

ملزومات روزانه شامل پنبه، گوش پاک کن و … که به طور مداوم و روزانه باید دم دست داشته باشد را حتما روی میز نگهداری کنید تا همیشه دم دست باشد. برای این منظور می توانید از شیشه های مربا استفاده کنید و ظاهر خاصی به دکوراسیون اتاق خواب خود ببخشید.

برای چیدمان لاک‌ها می‌توانید آنها را در یک سبد یا ظروف دوطبقه‌ای که از آنها برای پذیرایی شیرینی استفاده می‌کنید بچینید که در کنار زیبایی و خلاقانه بودنش دسترسی به لاک‌ها راحت‌تر است. برای چیدمان وسایل آرایشی مو می‌توانید یک کشو برای این وسایل اختصاص دهید یا از یک جاروزنامه‌ای که کاربردی برایتان ندارد استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در مرتب کردن میز آرایش به آن دقت کنید این است که وسایلی را که دیگر نیاز ندارید یا تاریخ مصرف آنها گذشته دور بریزید.

برای لوازم آرایش خود یک برد مگنتی زیبا بسازید، و با چسباندن آهنربا پشت لوازم خود به سادگی آن ها را همیشه جلو دست خود داشته باشید و به راحتی از آن ها استفاده نمایید.

برای زیورآلات‌تان یک جعبه جداگانه در نظر بگیرید یا از آویز‌های گوشواره برای آویزان کردن آنها استفاده کنید. اگر گوشواره‌های زیادی دارید می‌توانید از یک قاب یا چارچوب سبک استفاده کنید و خودتان به آنها تور بچسبانید و براحتی گوشواره‌ها را به آن وصل کنید. با این کار هم کاربری آن راحت‌تر است و هم یک قاب زیبا از گوشواره هایتان دارید.

با استفاده از لیوان های شیشه ای می توانید یک جای لوازم آرایش بامزه و پر کاربرد بسازید و به لوازم و میز آرایش خود نظم ببخشید.

آینه مهمترین وسیله برای ارایش و میکاپ محسوب می شود که روی میز یا مقابل دیوار نصب می شود. بعضی از آینه های مدرن و شیک که مخصوص میز آرایش هستند با لامپ های مخصوصی نور کافی برای میکاپ رو فراهم می کنند و زیبایی خاصی دارند. همچنین استفاده از انواع آینه های بزرگ و هندسی در کنار آینه های کوچکتر کاربردی و بسیار زیباست.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.