چگونه پوست خود را در خانه پاکسازی کنید؟

پوست سالم نیاز به توجه دارد و همه ما پوست زیبا و سالم و بدون لک را دوست داریم ولی به‌خاطر شرایط زندگی و مشغله‌های این روزها کمتر به پوست خود توجه می‌کنیم. پوست صورت نقش مهمی در زیبایی و جوانی ما دارد و قطعاً یکی از راه‌های زیبا و جوان ماندن رسیدگی به پوست صورت است.روش‌های پاکسازی طبیعی و خانگی قطعاً کم هزینه‌تر و راحتر نسبت به روش‌های شیمیایی است و عوارض جانبی ندارد.

شست‌و‌شو و بخور صورت
پوست خود را با آب ولرم و یک پاک‌کننده‌ای که به پوست‌تان سازگار است می‌شویید و به آرامی خشک می‌کنید. مهم‌ترین مرحله در پاکسازی پوست استفاده از بخور آب داغ است. با این روش منافذ پوست باز شده و چربی‌های اضافی به‌راحتی از آن خارج می‌شوند. برای این منظور باید مقداری آب جوش را داخل یک کاسه متوسط بریزید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری که حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بگیرد. مراقب باشید صورت‌تان را بیش از حد به کاسه نزدیک نکنید تا دچار سوختگی نشوید. صورت خود را به مدت پنج دقیقه بخور می‌دهید و بعد از پاک کردن پوست با یک تکه یخ به صورت دورانی و به آرامی روی پوست ماساژ می‌دهید تا دمای صورت به حالت عادی برگردد و منافذ باز پوست بسته شود.

مرحله آخر تونر و مرطوب کننده
بعد از شست‌و‌شوی ماسک نرم‌کننده از روی پوست صورت از یک تونر خانگی مثل مخلوط آب خیار و آب رز استفاده کنید تا ph پوست را متعادل کند. در آخر کار از یک کرم مرطوب‌کننده برای پوست خود استفاده کنید. این مراحل پاکسازی را می‌توانید هفته‌ای یکبار انجام دهید تا اثرات عالی آن را مشاهده کنید.

مواد طبیعی پاک‌کننده پوست
مخلوط آرد برنج و ماست می‌تواند به تنهایی یک پاک‌کننده عالی برای پوست باشد. همچنین آب گوجه فرنگی، سرکه سیب، روغن درخت چای، روغن نارگیل، سفیده تخم مرغ، نعناع، جوش شیرین و لیمو براحتی می‌توانند پوست شما را پاکسازی کنند.

اسکراب صورت و ماسک مخصوص
اسکراب به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. می‌توانید با استفاده از اسکراب طبیعی مخلوط عسل و شکر به آرامی روی پوست را به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و بعد پوست را بشویید. بعد از اسکراب از ماسک نرم‌کننده باید استفاده کنید. ماسک‌های طبیعی بهترین گزینه برای نرمی و لطافت پوست هستند. عسل، آلوئه ورا و موز برای نرمی پوست بسیار عالی است.همچنین روغن زیتون جزو مناسب‌ترین روغن‌ها برای ماساژ است. کمی از آن را روی نوک انگشتان بمالید و صورت را با حرکات دورانی ماساژ دهید. روغن زیتون علاوه بر مرطوب کنندگی به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:
روش های جوانسازی پوست در کشورهای مختلف

خوراکی هایی که باعث شادابی پوست می شوند

رازهای زیبایی پوست چیست؟

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.