آموزش رایت سی دی و دی‌وی‌دی با نرم افزار کاربردی Nero

برنامه Nero یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین برنامه رایت سی دی و دی‌وی‌دی است که بدون شک اسم آن را بارها شنیده‌اید. این برنامه رایگان از زمان‌های دور بر روی سیستم‌عامل ویندوز نصب شده و وظیفه رایت انواع سی دی و دی‌وی‌دی‌ها را بر عهده داشته است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نرم‌افزار قدرتمند Nero بیشتر حرف زده و قابلیت‌ها و امکانات آن را توضیح دهیم، اینکه در این برنامه چه امکاناتی وجود دارد و چگونه می‌توانیم سی دی و دی‌وی‌دی رایت کنیم.

از این برنامه می‌توانید برای ساخت و ویرایش ویدئو، فایل‌های صوتی و ویرایش عکس استفاده نمایید.

در این برنامه از ابزارهایی برای ویرایش و میکس فیلم استفاده شده است که می‌تواند به شما در ساخت و ویرایش ویدئوهایتان کمک کند. علاوه بر این Nero، قابلیت میکس صداها و فرمت‌های mp3 را در خود جای داده و که در آن می‌توانید فرمت‌های صوتی را به هم تبدیل کرده و فایل‌های صوتی هیجان انگیزی تولید کنید. ابزارهای مشاهده و مدیریت تصاویر نیز از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار کاربردی است که از آن طریق می‌توانید عکس‌ها را ویرایش کرده و به‌صورت فایل‌های قابل پخش در سیستم‌های دیگر تبدیل کنید.

علاوه بر این تبدیل فرمت‌های مختلف به یکدیگر، تغییر کیفیت فایل‌ها به گونه‌ای که فضای کمتری را اشغال کنند و پشتیبان گیری از فایل‌ها، درایوها و کل سیستم با قابلیت Secur Disc از دیگر ویژگی‌های کاربردی برنامه Nero است.

بااین‌همه تفاسیر، همه ما نرم‌افزار Nero را به دلیل قابلیت مهم و کاربردی آن در بخش کپی سی دی و دی‌وی‌دی می‌شناسیم. این نرم‌افزار می‌تواند فایل‌های انتخابی را با کیفیت‌ها و فرمت‌های مختلف در سیستم‌عامل‌های ویندوز کپی کرده و به‌صورت رمزگذاری شده در سی دی و دی‌وی‌دی وارد کند. در این مطلب قصد داریم در مورد روش‌ها و راهکارهای کپی سی دی و دی‌وی‌دی در نرم‌افزار Nero حرف زده و روش‌های رایت سی دی و دی‌وی‌دی در Nero را به شما بزرگواران آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بعد از نصب برنامه Nero و اجرا آن در صفحه اول، لیستی از برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید که با ورود به هر بخش می‌توانید عملیات رایت را انجام دهید، برخی از این بخش‌ها با نام‌های Nero Burning Rom، Nero Express، Nero Start Smart و … ظاهر می‌شوند.

رایت سی دی و دی‌وی‌دی در قسمت Nero Express
مرحله اول: انتخاب نوع فایل و فرایند رایت
در این بخش در قسمت رکوردر (Recorder) درایو سی دی و دی‌وی‌دی را قرار دهید و سپس تیک گزینه Use Image Recorder را بردارید. شما می توانید از Nero برای رایت اطلاعات، صدا، فیلم و تصاویر استفاده کنید.

برنامه Nero

بخش data: در بخش داده‌ها data شما می‌توانید فایل‌هایی مانند عکس، فرمت‌های ناشناخته و یا ترکیبی را فرمت‌های مختلف را رایت کنید. وقتی وارد بخش داده می‌شوید می‌توانید از گزینه‌هایی مانند Data CD برای رایت کردن اطلاعات بر روی سی دی، Data DVD برای ریختن اطلاعات بر روی دی‌وی‌دی و Blu-ray Data Disc برای قرار دادن اطلاعات بر روی دیسک بلوبری استفاده نمایید گزینه‌های کلیددار برای رایت کردن اطلاعات به‌صورت رمزگذاری شده استفاده می‌شوند.

بخش music: قسمت music برای فایل‌های صوتی استفاده می‌شود. در قسمت اول (Audio CD) تنها اجازه رایت کردن تعداد کمی از فایل‌های صوتی با فرمت‌های MP3 و WMA را دارید. بخش Jukebox Audio CD اجازه کپی کردن تعداد زیادتری فایل صوتی بر روی سی دی را صادر می‌کند، بخش Jukebox Audio DVD برای قرار دادن تعداد زیادی فایل صوتی بر روی دی‌وی‌دی است و درنهایت بخش Jukebox Blu-ray Disk برای قرار دادن تعداد زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 و WMA بر روی دیسک بلوبری می‌باشد.

بخش Videos: در این بخش می‌توانید ویدئوهای خود را بر روی سی دی و دی‌وی‌دی رایت کنید. بخش DVD Video Files برای رایت کردن فایل‌هایی با فرمت دی‌وی‌دی است، بخش BDMV Files برای ریختن فایل‌های تصویری بر روی دیسک نوری و بخش AVCHD برای رایت کردن فایل‌های ویدئویی (ویدئوهای سه بعدی) می‌باشد.

بخش Image ،Project ،Copy: در بخش Copy Disk می‌توانید عملیات کپی را از یک دیسک به دیسک دیگر انجام دهید و در بخش Disk Image or Saved Project می‌توانید فایل‌های تصویری ثبت شده را رایت کنید.

با توجه به فایل‌هایی که قصد کپی گرفتن از آن‌ها را دارید و همچین دی‌وی‌دی و سی دی، یکی از گزینه‌های فوق را انتخاب کرده و وارد مرحله دوم شوید.

مرحله دوم: اضافه کردن فایل‌های موردنظر به برنامه

برنامه Nero

دکمه سبزرنگ پلاس (Add) را در بالا سمت راست فشار داده و فایل‌های موردنیازتان را از پوشه مبدأ انتخاب کنید و به برنامه اضافه نمایید.

برنامه Nero

وقتی فایل‌ها به صفحه موردنظر اضافه شدند، در نوار درجه بندی شده زیر برنامه می‌توانید میزان فضای پر شده (Space Used) و میزان فضای در دسترس را مشاهده کنید. این فضا به رنگ سبزرنگ نشان داده می‌شود و در صورت تجاوز از مقدار مجاز، به رنگ زرد و درنهایت قرمز تبدیل می‌شود که نشان‌دهنده حجم زیاد اطلاعاتی است که بر روی سی دی و یا دی‌وی‌دی می‌گنجد.

علاوه بر این می‌توانید بر روی فایل‌های اضافه‌شده در لیست، کلیک راست کرده و آن‌ها را کپی، حذف، تغییرنام و غیره دهید و یا از آیکون پوشه زردرنگ (Create Folder) استفاده کرده و یک پوشه جدید ایجاد کنید، نام پوشه را تغییر داده و فایل‌ها را در پوشه قرار دهید تا به‌صورت دسته‌بندی بر روی دیسک رایت شوند. برای پاک کردن محتوا، علاوه بر کلیک راست می‌توانید از گزینه Delete زیر دکمه Add استفاده کنید.

مرحله سوم: تغییر تنظیمات برنامه
دکمه سبزرنگ Next در پایین صفحه را فشار داده و وارد مراحل بعدی شوید. در این بخش با تنظیمات مختلفی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید:

برنامه Nero

تنظیمات پنل اصلی:
• در قسمت اصلی، اولین گزینه Current Recoreder نام دارد که در آن می‌توان دستگاه Recorder دلخواه را انتخاب کرد.
• Disk name: نام دیسک است.
• تیک Verify data on disk after burning و SecurDisk surface scan را فعال کنید: تا دقت اطلاعات بیشتر شده و نرم‌افزار فایل‌ها را اسکن کند.
• تیک Allow files to be added later را فعال کنید: با این کار دیسک باز می‌ماند و شما می‌توانید در صورت خالی بودن فضای آن، در نوبت‌های بعدی نیز از دیسک استفاده کنید.
تنظیمات پنل سمت چپ:
• Write method: روش Track-at-once است که برای رایت دیسک‌های Multisession مناسب است. در این حالت خودتان می‌توانید انتخاب کنید که آیا دیسک Finalize شود یا خیر.
• Writing speed: سرعت نوشتن اطلاعات بر روی دیسک را نشان می‌دهد که هر چه سرعت بیشتر باشد دقت اطلاعات رایت شده پایین می‌آید.
• Determine maximum speed: داده‌هایی که انتخاب کرده‌اید حداکثر با چه سرعتی قابل‌خواندن هستند و آیا با سرعت نوشتن هماهنگی دارد.
• Simulation: برای اطمینان از موفق بودن عمل رایت است.
• Write: عمل واقعی رایت را تأیید می‌کند.
• Automatically shut down the PC when done یعنی در پایان کار کامپیوتر به‌طور خودکار خاموش شود.
هریک از این گزینه‌ها را در تنظیمات پنل سمت چپ می‌توانید تیک بزنید و یا غیرفعال کنید. در اکثر مواقع تیک Write باید فعال باشد.

مرحله آخر: رایت کردن
و درنهایت گزینه Burn را فشار دهید تا عملیات رایت کردن به‌سرعت انجام شود.

بیشتر بخوانید:
شهری که وای‌فای و گوشی هوشمند در آن غیرقانونی است

آشنایی با فناوری NFC و عملکرد و کاربردهای آن

نکاتی برای پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.