بروز رسانی درایورهای گرافیک در لپ تاپ

درایورهای گرافیکی یک نرم‌افزاری هستند که کارت گرافیک شما را کنترل کرده، به سیستم‌عامل و برنامه‌ها شما امکان استفاده از سخت‌افزار گرافیک کامپیوترتان را می‌دهد؛ درنتیجه سیستم شما برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها به‌صورت کارآمدتری عمل می‌کند. بنابراین اگر با سیستم کامپیوتری‌تان بازی‌های جذاب و جدید انجام می‌دهید، بهتر است درایورهای گرافیک خود را بروز نگه دارید تا سخت‌افزار شما دارای بهترین عملکرد باشد.

البته درصورتی‌که یک کاربر معمولی هستید، بهتر است بروز رسانی این درایورها از طریق آپدیت ویندوزتان انجام شود، در غیر این صورت می‌توانید درایورهای خود را بروز رسانی کنید.

چرا باید درایورهای گرافیک را بروز رسانی کنید؟
بروز رسانی مادربرد،کارت صدا و درایورهای کامپیوتر، به‌طورکلی سرعت سیستم شما را ارتقا نمی‌دهند، این بروز رسانی‌ها اغلب مشکلات سیستم را رفع کرده و امکانات آن را بالاتر می‌برند. اما آپدیت درایورهای گرافیک سرعت سیستم شما را بهبود می‌بخشد. می‌توانید بازی‌های کامپیوتری‌تان را با سرعت و عملکرد بهتری اجرا کنید و در برخی موارد رزولوشن بازی‌ها نیز ارتقا پیدا می‌کند. ممکن است این اتفاق برای شما نیز افتاده باشد، که در هنگام اجرای بازی‌ها با اخطارهایی روبه‌رو می‌شوید و بازی موردنظرتان اجرا نمی‌شود، یکی از راه‌های رفع این مشکل بروز رسانی درایور گرافیکی است. برای انجام این کار با همراه باشید تا به‌صورت کاملاً کاربردی با روش به‌روزرسانی کارت گرافیک آشنا شوید.

برای شروع کار باید نام شرکت و مدل کارت گرافیک خود را متوجه شوید
روش اول: برای به دست آوردن نام کارت گرافیک راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها باز کردن منو استارت کامپیوتر و تایپ System Information می‌باشد.

بروز رسانی درایور

در پنجره System Information، در سمت چپ اسکرول کرده و گزینه Display را انتخاب کنید و در اطلاعات جزئی به نمایش آمده، در سمت راست Adapter Type” یا “Adapter Descriptionرا پیدا کرده و مدل کارت گرافیک خود را متوجه شوید.

بروز رسانی درایور

روش دوم: در روش دوم می‌توانید عبارت Dxdiag را در منو استارت وارد کرده و در صفحه باز شده سربرگ Display را انتخاب کنید و در این قسمت مشخصات و نام کارت گرافیک خود را متوجه شوید.

روش سوم: درصورتی‌که دو روش بالا کار نکرد، می‌توانید به قسمت کنترل پنل ویندوز رفته و به قسمت Device Manager وارد شوید و از قسمت Display Adapters با باز کردن منوی آن مدل کارت گرافیک دستگاه را مشاهده کنید.

اگر شما نام هر دو سخت‌افزار Intel و NVIDIA را بر روی یک لپ‌تاپ مشاهده می‌کنید به‌احتمال زیاد سیستم شما با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ هوشمندانه از هر دو آن‌ها استفاده می‌کند، در این صورت انتخاب کارت Intel برای بیشتر کردن عمر باطری لپ‌تاپ و انتخاب کارت NVIDIA برای عملکرد بهتر در بازی‌ها و برنامه‌ها است.

بروز رسانی درایور گرافیک کامپیوتر
در اینجا می‌توانید به‌صورت مستقیم به وسیله سیستم و یا سایت سازنده آن، بروز رسانی‌ها را دریافت کنید.

روش اول به‌صورت مستقیم:
درصورتی‌که می‌خواهید به‌صورت مستقیم این کار را انجام دهید، باید وارد دیوایس منیجر (Device Manager) بشوید، برای این کار کافی است عبارت Device Manager را در منو استارت تایپ کنید و یا از روی کنترل پنل وارد آن شوید. در صفحه باز شده وارد تب Display adapters شده و روی کارت گرافیک خود راست کلیک کنید و گزینه Update Driver Software را انتخاب نمایید و صبر کنید تا دانلود و روز رسانی به اتمام برسد.

روش دوم:
در مرحله قبلی نام و مشخصات کارت گرافیک خود را به دست آورده‌اید، حال می‌توانید وارد سایت سازنده شده و مشخصات را جست‌وجو کنید و بروز رسانی را انجام دهید. در اینجا لینک سایتِ سه تولیدکننده معتبر کارت گرافیک به نام NVIDIA و AMD و Intel قرار داده شده است.
• Download NVIDIA Graphics Drivers
• Download AMD Graphics Drivers
• Download Intel Graphics Drivers

بروز رسانی درایور

به محض ورود به سایت‌های ذکر شده در بالا، می‌توانید جزئیات‌ و نام کارت گرافیک خود را در آن وارد کرده و وارد صفحه موردنظر شوید و کارت گرافیک خود را به‌روزرسانی کنید.
علاوه بر این می‌توانید به سایت موردنظر این اجازه را دهید که سیستم شما را به‌صورت خودکار اسکن کرده و نوع کارت گرافیک شما را تشخیص دهند. البته در برخی موارد از شما می‌خواهد تا یک ابزار را در سیستم اجرا کنید تا کار اسکن را انجام دهند.

بروز رسانی درایور

درصورتی‌که از کارت گرافیک NVIDIA استفاده می‌کنید، روش سومی نیز دارید. می‌توانید یک ابزار به نام NVIDIA GeForce Experience را اجرا کنید تا در صورت وجود بروز رسانی برای کارت گرافیک به‌صورت خودکار و یا بعد از تأیید شما، عمل نصب و بروز رسانی درایورهای گرافیک را انجام دهد.

شرکت AMD یک ابزار مشابه به نام AMD Gaming Evolved دارد که کار روز رسانی خودکار و بهینه‌سازی بازی‌ها را انجام می‌دهد. اما این محصول را متوقف کرده است و هنوز هم در برخی سیستم‌ها از آن استفاده می‌شود.

نکته: اگر سیستم شما قدیمی است و یا از یک سخت‌افزار گرافیکی قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است برای آن بروز رسانی در نظر گرفته نشده باشد. بنابراین اگر سخت‌افزار گرافیک شما ۵ ساله باشد به‌احتمال زیاد بروز رسانی برای آن وجود ندارد، اما این مقدار ممکن است کم‌وزیاد شود و بسته به شرکت و سازنده آن متفاوت است.

منبع: www.howtogeek.com

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.