چند مشکل رایج در ماشین لباسشویی و روش‌های رفع آن

ماشین لباسشویی یکی از لوازم ضروری شست و شو می باشد که در اکثر خانه‌ها وجود دارد. گاهی این وسیله کاربردی دچار مشکلاتی می شود که آن را جدی نمی گیریم. در این صورت بر اثر استفاده مداوم از آن ممکن است این مشکل حادتر شده و ایرادات بسیار زیادی به این دستگاه وارد کند. بنابراین می‌توانید به‌راحتی برخی مشکلات کوچک را رفع کرده و مانع از آسیب‌های بزرگ‌تر به آن شوید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد چند مشکل رایج در ماشین لباسشویی و روش‌های رفع آن حرف بزنیم، با ما همراه باشید.

مشکل اول: چرا ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود؟

ماشین لباسشویی

وقتی دکمه استارت را در ماشین لباسشویی فشار می‌دهید و دستگاه روشن نمی‌شود، ممکن است چند مشکل وجود داشته باشد. در ابتدا بهتر است منبع قدرت یعنی جریان برق ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

• برق

در این صورت بهتر است پریز برق را چک کنید. با استفاده از فازمتر، از وجود جریان در پریز برق مطمئن شوید. در برخی موارد ممکن است سیم‌کشی دستگاه دچار مشکل شده باشد و جریان برق برقرار نشود.

• موتور

در برخی موارد ممکن است موتور ماشین لباسشویی داغ کرده باشد و باعث خاموش شدن دستگاه شود. در این مواقع صبر کنید تا موتور خنک شود و دوباره آن را امتحان کنید. درصورتی‌که این اتفاق در هر بار استفاده صورت بگیرد، بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید، زیرا ممکن است به موتور دستگاه آسیب وارد شود. تسمه موتور نیز درصورتی‌که دچار پارگی، کشیدگی و مشکلات دیگر باشد به درستی کار نمی کند و دستگاه روشن نمی‌شود.

• اشکال در میکرو سوئیچ

ماشین لباسشویی به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام کار کردن، درب آن باز نشود. سوپاپ درب در واقع یک قطعه کوچک است که زیر درب قرار گرفته و درب را قفل می‌کند. برای فعال شدن سوئیچ باید درب را ببندید، درصورتی‌که سوئیچ از کار افتاده و خراب شده باشد ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

مشکل دوم: آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود

• مسدود شدن شلنگ آب

یکی از مشکلات رایج در هنگام کار با ماشین لباسشویی این است که آب از آن تخلیه نمی‌شود. در این مواقع به احتمال زیاد شلنگ ماشین لباسشویی مسدود شده است.

• مشکل در پمپ

اگر شلنگ را بررسی کردید و متوجه اشکالی نشدید، شاید پمپ ماشین لباسشویی از کار افتاده باشد. وظیفه پمپ خارج کردن آب بعد از هر دوره شست‌وشو است، اما یک پمپ معیوب و آسیب دیده نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

مشکل سوم: ماشین لباسشویی نمی چرخد

یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی، عدم چرخش درست و استانداردهای لازم است. دلایل زیادی باعث بروز این مشکل می شود.

• میکرو سوئیچ

درصورتی‌که میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد، دستگاه شروع به چرخیدن نمی‌کند. همان‌طور که گفتیم این سوئیچ بر روی درب ماشین لباسشویی و نزدیک قاب قرار دارد.

• سوئیچ کنترل فشار و سطح آب

درصورتی‌که سوئیچ فشار و کنترل سطح آب به درستی کار نکند، چرخش ماشین لباسشویی دچار مشکل خواهد شد.

• تسمه موتور

در برخی موارد دستگاه روشن می‌شود اما عمل چرخش رخ نمی‌دهد، در این صورت ممکن است مشکل از تسمه موتور باشد. تسمه موتور به مخزن شست‌وشو متصل است و شاید دچار مشکل شده باشد.

ماشین لباسشویی

مشکل چهارم: ماشین لباسشویی تکان‌های شدیدی می خورد

• تراز نبودن

بیشتر ماشین‌های لباسشویی در هنگام شست‌وشو لغزش‌هایی دارند. اما اگر این تکان‌ها زیادتر و شدیدتر شده است ممکن است مشکلی به وجود آمده باشد. مهم‌ترین دلیل آن تراز نشدن ماشین لباسشویی است، دستگاه باید در یک مکان صاف و تراز قرار گرفته باشد.

• بارگیری بیش از اندازه

علاوه بر تراز نبودن ممکن است لباس های زیادی درون ماشین لباس‌شویی قرار داده‌ باشید و این امر باعث تکان‌های شدید دستگاه شود.

مشکل پنجم: ماشین لباسشویی صدای زیادی دارد

ماشین لباسشویی

مشکل صدای ماشین لباسشویی می‌تواند به علت‌های مختلفی مانند بارگیری بیش از اندازه، مشکل موتور، وجود اجسام خارجی در دستگاه و … باشد.

• شئ خارجی در دستگاه

در برخی موارد وجود اجسام خارجی در جیب شلوار، یا دکمه شکسته و یا لباس‌هایی که داری اجسام فلزی هستند، مانند بند لباس‌های زیر زنانه، می‌تواند باعث بروز سروصدا در ماشین لباس‌شویی شود.

• عدم خروج آب از شلنگ

اگر این مشکل بارها تکرار شد، ممکن است آب ماشین به درستی از شلنگ تخلیه نمی‌شود. بنابراین شلنگ را بررسی کنید که آیا مسدود شده است یا خیر؟

مشکل ششم: در ماشین لباسشویی بوی بدی وجود دارد

ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی بوی بدی دارد ممکن است درون آن کپک به وجود آمده باشد. درصورتی‌که بعد از شستن لباس‌ها، واشر نگه‌دارنده درب را خشک نکنید، به علت تجمع آب و مواد شوینده در این قسمت، کپک ایجاد شده و بوی بدی متصاعد می‌شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.