راهکارهای خانگی برای برطرف کردن موهای زیر پوستی

موهای زیر پوستی یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از خانم‌ها با آن روبرو هستند. در واقع نوعی فولیکول است که به جای اینکه بیرون پوست رشد کند داخل پوست می روید. موهای زیر پوستی در هر قسمتی از بدن به وجود می‌آیند و اگر درمان نشوند؛ برخی از این موها راه خروجی پیدا نمی‌کنند و به کیست‌های چرکی تبدیل می‌شوند. این موها بیشتر در افرادی دیده می‌شود که موهای ضخیم، درشت و فرفری دارند. در این مطلب قصد داریم روش‌های رهایی از این موهای آزار دهنده را به شما یاد دهیم. با ما همراه باشید:

خیار

خیار دارای خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهاب است و برای برطرف کردن آثار ناشی از موهای زیرپوستی بسیار مؤثر است. همچنین ویتامین سی موجود در خیار به بهبود در خارش پوست کمک می‌کند. چند تکه خیار را برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شوند و در طول روز مرتب روی قسمت آسیب دیده بمالید. همچنین می‌توانید نصف یک خیار را له کرده و با یک‌سوم لیوان شیر مخلوط کنید تا شکل پوره مانندی به خود بگیرد. آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و روزی دوبار روی محل آسیب دیده بمالید.

چای کیسه‌ای سیاه

چای سیاه حاوی تانیک اسید است که قرمزی و تورم پوست را از بین می‌برد. چای کیسه‌ای را در آب گرم گذاشته تا نرم شود، سپس آن را برای دو الی سه دقیقه روی قسمت مورد نظر بمالید. این کار را می‌توانید روزی دوبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

آسپرین

دو عدد قرص آسپرین را در کمی آب گرم نه داغ بگذارید تا له شوند بعد با کمی عسل مخلوط کنید و خمیری را که به دست می آید روی موی زیر پوستی بگذارید آسپرین کمک می کند موها زودتر خارج شوند.

ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا خاصیت نرم کنندگی و آنتی اکسیدانی آلوورا باعث می شود که پوست نرم باشد و از رویش موهای زیر پوستی جلوگیری می کند و اجازه بدهید ژله آلوورا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب سرد بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب برای کاهش تورم و امکان عفونت بسیار مؤثر است. کافی است کمی پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به پوست بمالید و بگذارید کامل جذب شود، سپس ناحیه را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی جوش شیرین برای جلوگیری از رویش موهای زیر پوستی مناسب است. ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین با ۲ قاشق آب ترکیب کنید و روی پوست بمالید.

اسکراب شکر

اسکراب شکر از رایج‌ترین انواع اسکراب‌های خانگی است که برای از بین بردن موهای زیرپوستی نیز مناسب است. این اسکراب باعث می‌شود از پوست لایه‌برداری صورت گیرد و موهای زیرپوستی در بیایند. این اسکراب، پوست شما را بسیار نرم نیز می‌کند. یک فنجان شکر را با یک و نیم فنجان روغن زیتون ترکیب کنید. مقدار کمی از آن را بر ناحیه مورد نظر در حرکات دایره‌ای بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید. اضافی اسکراب را می‌توان براحتی در ظرفی در دار برای مصارف آینده نگهداری کرد.

کرم‌های استروئیدی

درصورتی‌که موهای زیر پوستی‌تان به جوش‌های چرکی تبدیل شده اند؛ می‌توانید از کرم‌های استروئیدی برای درمان آن کمک بگیرید. این کرم‌ها به صورت موضعی استعمال شده و تورم را کم می‌کنند و به درمان عفونت کمک خواهند کرد. بهتر است برای استفاده از این کرم‌ها از نظر پزشک استفاده کنید.

کرم‌های ضد جوش و آکنه

موهای زیر پوستی مانند جوش‌هایی هستند که به مرور و درصورت خارج نشدن چرکی می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید از برخی کرم‌های ضد جوش و آکنه برای از بین بردن موها زیر پوستی‌تان استفاده کنید. دو بار در روز از کرم‌های بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید. این کرم‌ها را به صورت دورانی در قسمت‌های مختلف ماساژ دهید؛ خواهید دید که به مرور موهای زیر پوستی خارج شده و تورم و التهاب آن از بین می‌روند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای با کشتن باکتری‌ها، کاهش قرمزی و تورم و به صورت یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و با از بین بردن سلول‌های مرده روی سطح پوست از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از روغن درخت چای، سطح پوست را تمیز کرده و موهای زیر پوستی‌تان را از بین ببرید.

چنانچه روش‌های گفته شده مؤثر واقع نشدند و بخصوص اگر موی زیرپوستی دچار عفونت شده است حتماً به پزشک مراجعه کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.