لیست گوشی‌هایی که شارژر بی‌سیم دارند

آینده همین جا است؛ تا سال‌ها پیش همه ابزارها و وسایل به صورت سیمی تولید شده و کار می‌کردند؛ اما به مرور این سیم‌ها از میان رفتند و وسایل بی‌سیم پا به میدان گذاشتند. یکی از این وسایل، شارژرهای بی‌سیم است. با ظهور شارژرهای بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد ما وارد بخشی از آینده شده‌ایم که پیش از این تصور نمی‌کردیم. البته محدودیت‌هایی نیز وجود دارد؛ با این  فناوری، گوشی شما به صورت بی‌سیم بر روی پدها قرار می‌گیرد و شارژ می‌شود؛ اما این پدها با استفاده از یک سیم به جریان برق متصل هستند؛ با این حال این تکنولوژی پیشرفت بزرگی را نشان می‌دهد که روز به روز تکمیل‌تر خواهد شد. البته تمام گوشی‌های هوشمند از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده نمی‌کنند؛ در این مقاله قصد داریم لیست گوشی‌های سازگار با شارژ بی‌سیم را به شما معرفی کنیم. در ابتدا با برخی مفاهیم آشنا شوید.

شارژر بی‌سیم چگونه کار می‌کند؟

شارژر بی‌سیم بدون اتصال سیمی و از طریق یک روش فوق‌العاده مناسب گوشی شما را شارژ می‌کند؛ برای بهره بردن از این تکنولوژی گوشی شما باید به فناوری شارژ بی‌سیم یا همان شارژ وایرلس مجهز باشد. شارژ بی‌سیم از زمان عرضه گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون به عنوان یک فناوری جذاب در گوشی‌های اندروید نیز استفاده می‌شود. در شارژر بی‌سیم از شارژ القایی استفاده می‌شود تا قدرت را به یک کویل جذبی انتقال دهد که در پشت گوشی متصل شده است و فرایند شارژ زمانی آغاز می‌شود که گوشی را روی پد شارژر بی‌سیم قرار می‌دهید. در این شرایط نیاز به تماس و ارتباط پایدار بین کویل گیرنده و پد شارژر وجود دارد تا فرایند شارژ به خوبی و به سرعت انجام شود.

البته قبل از اینکه عاشق این تکنولوژی شوید و تصمیم بگیرید یک گوشی با قابلیت شارژ بی‌سیم خریداری کنید؛ بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که فرایند شارژ با شارژ بی‌سیم نسبت به سایر فناوری‌های شارژ، آهسته‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین اگر قصد دارید به سرعت گوشی‌تان را شارژ کنید، شارژر بی‌سیم انتخاب مناسبی نیست.

شارژر بی‌سیم

استانداردهای شارژ بی‌سیم:

برندهای مختلفی از پد شارژر بی‌سیم استفاده می‌کنند؛ اما بیشتر آن‌ها از دو استاندارد شارژ بی‌سیم Qi و PMA بهره می‌برند.

فناوری شارژ بی‌سیم Qi

فناوری شارژ بی‌سیم Qi یک استاندارد جهانی است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود و از انتقال القایی برای تکمیل فرایند شارژ استفاده می‌کند؛ البته اپل در این زمینه تنها نیست و بسیاری از برندهای دیگر مانند تلفن‌های محبوب گلکسی سامسونگ نیز از این فناوری شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های خود بهره می‌برند. فرایند شارژ از طریق یک پد بی‌سیم انجام می‌شود که امروزه امکانات آن در سراسر جهان از جمله هتل‌ها، فرودگاه‌ها و … قرار داده شده است.

فناوری شارژ بی‌سیم PMA

PMA یکی دیگر از استانداردهای اصلی در زمینه شارژ بی‌سیم است، اگر چه کارکرد آن، کمی تحت تأثیر استاندارد Qi قرار گرفته است. همانند استاندارد Qi، PMA از شارژ القایی و از طریق یک پد فرایند شارژ را انجام می‌دهد که یک گوشی دارای فناوری PMA روی آن قرار گرفته و شارژ می‌شود. مهم‌تر از همه، سامسونگ تصمیم گرفته از هر دو استاندارد شارژ PMA و Qi در گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده کند، به این معنی که این دستگاه‌ها متناسب با نوع پد از طریق هر دو استاندارد شارژ می‌شوند.

بهترین گوشی‌های سازگار با شارژ بی‌سیم

شارژ بی‌سیم یک تکنولوژی فوق‌العاده است که در وقت شما صرفه‌جویی کرده و شما را از سرو کله زدن با سیم‌ها رها می‌کند. به طور عمده گوشی‌هایی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند که بدنه شیشه‌ای دارند. بیشتر گوشی‌های پرچم دار برندهای مختلف دارای این تکنولوژی شارژ بی‌سیم هستند؛ در این لیست برخی از گوشی‌های هوشمند با قابلیت شارژ بی‌سیم PMA یا Qi معرفی می‌شود؛ اگر چه فناوری Qi محبوب‌تر است؛ اما برخی از گوشی‌های هوشمند از فناوری PMA استفاده می‌کنند.

گوشی هوشمند هوآوی پی ۳۰ پرو

۱. گوشی هوشمند هوآوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) با شارژر بی‌سیم

جدیدترین و بروزترین گوشی هوآوی در بازار با دوربین فوق‌العاده، هواوی پی ۳۰ نام دارد؛ هواوی P30 Pro از شارژ بی‌سیم و همچنین شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. این گوشی زیبا و بسیار نازک بر روی صفحه نمایش خود اسکنر اثر انگشت دارد و از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم معکوس گوشی را به یک شارژر یا پاوربانک تبدیل می‌کند که قادر است دستگاه‌های دیگر را بدون نیاز به کابل شارژ کند.

این گوشی از چیپ ست Kirin 980 پشتیبانی می‌کند و یک صفحه نمایش ۶.۴۷ اینچی با صفحه نمایش منحنی دارد. مشخصات و ویژگی‌های دیگر  آن عبارتند از IP68، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، ۵۱۲ گیگابایت ذخیره سازی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه و باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری است.

 

سامسونگ گلکسی سری اس ۱۰

۲. گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری اس ۱۰ (Samsung Galaxy S10) با قابلیت شارژ بی‌سیم

هر سه تلفن Galaxy S10 که در حال حاضر در دسترس هستند – Galaxy S10 Plus، S10 و S10e – از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، همه آن‌ها ویژگی‌هایی دارند که سامسونگ آن را Wireless PowerShare نامیده است. مدل Plus، بیشتر از سه گوشی Galaxy S10 پیشنهاد داده می‌شود؛ چون صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و باتری و دوربین سلفی آن نیز بهتر عمل می‌کند. همچنین دارای سه دوربین عقب، اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش و رتبه بندی IP68 می‌باشد.

سامسونگ گلکسی نوت ۹

۳. سامسونگ گلکسی نوت ۹ (Samsung Galaxy Note 9)

Galaxy Note 9 به عنوان یکی از بهترین گوشی هوشمند Android سال ۲۰۱۸ نام گرفته است. صفحه نمایش بزرگ ۶.۴ اینچی، چیپست Snapdragon 845 یا Exynos 9810 قدرتمند و ۸ گیگابایت رم در کنار باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری خصوصیات جذاب آن را به وجود آورده است. این گوشی ضد آب و گرد و غبار (IP68) بوده و فضای ذخیره سازی آن از طریق کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد. این گوشی یکی از گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث کم مصرف است که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا ایکس زد ۳

۴. سونی اکسپریا ایکس زد ۳ (Sony Xperia XZ3)

این گوشی یکی از گوشی‌های سازگار با شارژ بی‌سیم است، اما بهترین گوشی سونی به حساب نمی‌آید. صفحه نمایش OLED منحنی، بلندگوهای جلویی دوگانهو ویژگی‌های دیگری در این مدل نهفته است که ان را به یکی از بهترین گوشی‌ها با قابلیت شارژ بی‌سیم تبدیل کرده است.

گوگل پیکسل ۳/ ۳ ایکس آل

۵. گوگل پیکسل ۳/ ۳ ایکس آل (Google Pixel 3/3 XL)

گوگل پیکسل ۳/ ۳ ایکس آل نه تنها بهترین گوشی‌های هوشمند با شارژ بی‌سیم  بوده؛ بلکه در لیست بهترین گوشی‌های هوشمند نیز قرار دارند. این گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم سریع – ۱۰ وات – استفاده می‌کنند. پیکسل ۳ و ۳ XL از لحاظ مشخصات بسیار شبیه هستند. هر دوی آن‌ها از چیپ ست Snapdragon 845، چهار گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت ذخیره سازی استفاده می‌کنند؛ یک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی در هر دو دستگاه تصاویر زیبایی را ثبت می‌کند؛ بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو نمایشگر است. Pixel 3 دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی Full HD +است، درحالی‌که مدل XL به اندازه ۶.۳ اینچ عرضه می‌شود.

پیکسل ۳/ ۳ ایکس آل

۶. هوآوی میت ۲۰ پرو (Huawei Mate 20 Pro)

Huawei Mate 20 Pro از شارژ بی‌سیم ۱۵W پشتیبانی می‌کند و اولین گوشی موجود در بازار با قابلیت شارژ معکوس است. این گوشی دارای یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش است؛ باتری بزرگ و قوی دارد و دارای اسکنر تشخیص چهره سه بعدی می‌باشد. این گوشی با قابلیت‌هایی مانند صفحه نمایش بزرگ ۶.۳۹ اینچی، چیپ ست Kirin 980 و همچنین ۸ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود. قاب آن شیشه‌ای و فلزی است و در رنگ‌های جذابی ارائه می‌شود.

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)

۷. شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9)

آخرین مدل در لیست بهترین تلفن‌های با شارژ بی‌سیم Xiaomi Mi 9 نام دارد. چیپ ست Snapdragon 855، سه دوربین عقب و یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در کنار طراحی زیبا از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. Xiaomi Mi 9 از یک شارژ بی‌سیم سریع پشتیبانی می‌کند که فقط در زمان یک ساعت و ۴۰ دقیقه، باتری را از ۰ تا ۱۰۰ درصد می‌رساند. علاوه بر این از طریق سیمی در زمان ۶۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. نسخه جهانی این گوشی دارای ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی است،

گوشی‌های معرفی شده بهترین گوشی‌های موجود در بازار با قابلیت شارژ بی‌سیم هستند. در ادامه با لیست کامل تمام گوشی‌های سازگار با شارژ بی‌سیم آشنا می‌شوید.

لیست کامل گوشی‌هایی که از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنند:

  • گوشی‌های اپل (Apple iPhone): گوشی اپل مدل‌های XS Max XS, XR, 8 ,8 Plus که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.
  • سامسونگ گلکسی (Samsung Galaxy): گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی مدل‌های S10 Plus ،S10 ،S10e ،Note 9 ،S9 ،S9+ ،Note 8 ،S8 ،S8+ ،S7 ،S7 Edge  (Plus more devices) دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند.
  • سونی (Sony): گوشی‌های سونی، مدل‌های (Xperia XZ3, Xperia XZ2 Premium, Xperia XZ2 (Plus more devices با قابلیت شارژ بی‌سیم تولید شده‌اند.
  • آل جی (LG): مدل‌های G7 ThinQ, V30, G6 (US version only), G4 (optional), G3 (optional) (Plus more devices) دارای شارژ بی‌سیم هستند.
  • نوکیا (Nokia): گوشی‌های نوکیایی که از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنند شامل مدل‌های ۹ PureView, 8 Sirocco می‌باشد.
  • هوآوی (Huawei): گوشی‌های هوآوی مدل‌های P30 Pro, Mate 20 Pro از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.
  • مایکروسافت (Microsoft Lumia): شما می‌توانید مدل‌های ۱۵۲۰, ۱۰۲۰, ۹۳۰, ۹۲۹, ۹۲۸, ۹۲۰ مایکروسافت را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.
  • گوگل (Google): گوگل نیز مدل‌های Pixel 3 XL, Pixel 3 با قابلیت شارژ بی‌سیم تولید کرده است.
  • نکسوس (Nexus): مدل‌های Nexus 6, Nexus 5 دارای ویژگی شارژ بی‌سیم هستند.
  • بلک بری (BlackBerry): بلک بری، مدل Priv (Plus more devices) از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.
گوشی من در این لیست نیست؛ یعنی نمی‌توانم از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده کنم؟

اگر گوشی شما از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند نگران نباشید؛ برخی از گوشی‌های محبوب به خصوص برند اپل قابلیت پشتیبانی از تجهیزات شارژ بی‌سیم را در خود جای داده‌اند. در واقع کوبل های خاص طراحی شده که برای القا و شارژ شدن در پشت گوشی نصب می‌شود و شما می‌توانید از آن برای شارژ بی‌سیم گوشی‌تان استفاده کنید.

2.9/5 - (10 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

64 نظرات
  1. محمدرضا می‌گوید

    سلام آیا ردمی نوت ۸ پرو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی میکند؟

    1. hamed می‌گوید

      سلام شیامی نوت ۹ پرو این قابلیت رو دارد

  2. Mr.no می‌گوید

    ایا a51 را می توان بی سیم شارژ کرد

    1. ناشناس می‌گوید

      بله

      1. ناشناس می‌گوید

        چه جوری

    2. ناشناس می‌گوید

      آیا A51 Samsung به پاور بی سیم وصل میش یا نه

  3. resident volturiz می‌گوید

    سلام و عرض ادب.لطفا لطفا جی ال ایکس جنرال لوکس شاهین ۲ رو هم در لیست خود قرار بدین!!!!به دلیل اینکه این گوشی از فناوری شارژ بی سیم بهره میبره

  4. Unknon می‌گوید

    همه گوشی های سامسونگ شارز بی سیم هستش من خودم j6 دارم شارژ میشه

  5. م.م.د می‌گوید

    سلام.لطفا گوشی جنرال لوکس شاهین۲(GLX Shahin2)رو هم به لیستتون اضافه کنید…
    بهترین گوشی ایرانی با قابلیت شارژ بیسیم و NFC…
    من که از این گوشی واقعا راضی ام…

  6. سعید می‌گوید

    گوشی سامسونگ A20S میتونه شارژربی سیمی روساپورت کندیانه

  7. نیما می‌گوید

    ایا a5 2017 قابلیت استفاده از وایزلس را دارد

  8. پاشا می‌گوید

    سلام نوکیا ۷/۲ هم این سیستم را دارد؟

  9. امیر می‌گوید

    سلام گوشی من y9 prime 2019 هستش میخواستم بدونم کاربرد شارژ معکوسش چیه
    لطفا راهنماییم کنین

  10. پناهی می‌گوید

    ایانت۹پروشیامی ازشارژبیسیم بهره میبرد..میشه استفاده کرد

  11. حسام می‌گوید

    نه

  12. ناشناس می‌گوید

    بله

  13. ناشناس می‌گوید

    بله

  14. حمىدرضا می‌گوید

    سلام من گلکسی a31دارم پشتیبانی میکنه لطفا بگید

  15. عارف می‌گوید

    سلام y6pro۲۰۲۵ هم شارژ بی سیم دارد؟

  16. ایلیا اکبرزاده می‌گوید

    آیا گوشی honor 10lite از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی میکند؟؟؟

  17. ایلیا اکبرزاده می‌گوید

    آیا گوشیhonor10liteقابلیت شارژ بی سیم را دارد

  18. ایلیا اکبرزاده می‌گوید

    آیا گوشیhonor10liteقابلیت شارژ بی سیم را دارد؟؟؟

  19. ع می‌گوید

    روی گلکسی a02s پشتیبانی میشه؟

  20. Masi می‌گوید

    سلام
    J4.plusچطور
    این امکان رو داره؟

  21. Saeed می‌گوید

    سلام a71به شارژر بیسیم وصل میشه

  22. Moooon می‌گوید

    آیا گوشی a71 از شارژ بی سیم پشتیبانی میکند ؟

  23. طاها می‌گوید

    واسه m31 میشه من ۱۱ سالمه

  24. Shayan می‌گوید

    سلام تبلت ایسوس zenpad 8.0 p024 از شارژر بیسیم پشتیبانی می کند؟

  25. سیامک اسدپور می‌گوید

    سلام عزیز گوشی هواوی میت ۱۰ لایت قابلیت شارژ بی سیم دارد یا نه؟

  26. محمد رضا می‌گوید

    آیا گوشی سامسونگA2 از این فناوری پشتی بانی میکند

  27. محمد می‌گوید

    A2قابلیت پشتی بانی از شارژر بی‌سیم را دارد یا خیر

  28. جمشیدمحمدیان می‌گوید

    ببخشید گوشی پکو ایکس ۳پرو می دونه ازشارژربیسیم استفاده کنه

  29. یزدان می‌گوید

    سلام میشه با هاشون گوشی ه سلمسونگ مدل a30s رو شارژ کرد؟

  30. سجاد می‌گوید

    سلام وقت بخیر گوشی من شیامی M11لایت میتنوم ازشارج بی سیم استفاده کنم

  31. سجاد می‌گوید

    سلام وقت بخیر گوشی من شیامی M11لایت میتنوم ازشارج بی سیم استفاده کنم
    این شارژرجی زی خوبیه من نضرام برایه این شارژر دستن در نکنه

  32. ناشناس می‌گوید

    وقت بخیر ببخشید من گوشی a7 دارم میخواستم بدونم که از وایلس پشتیبانی میکند یا نه

  33. hamid می‌گوید

    سلام ایفون ۶به شارژ بی سیم متصل میشه

  34. ناشناس می‌گوید

    سامسونگ s10 lite هم قابلیت شارژ وایرلس رو دارد؟

  35. ناشناس می‌گوید

    سلام ببخشید گوشی سامسونگ s10 lite هم قابلیت وایرلس رو دارد؟

  36. یونس؟ می‌گوید

    آیا گوشی a71 این قابلیت رو داره

  37. احمدپیروزیان می‌گوید

    آیا Samsung A31sقابلیت شاژ بیسیم را دارد

  38. احمدپیروزیان می‌گوید

    آیا Samsung A31sقابلیت شاژ بیسیم را دارد

  39. احمدپ می‌گوید

    آیا Samsung A31sقابلیت شاژ بیسیم را دارد

  40. داریوش می‌گوید

    سلام آیا آ۷۱هم با بیسیم میشه شارژ کرد یا نه؟

  41. ناشناس می‌گوید

    آیا گلکسی m12 پشتیبانی می کند؟؟؟؟؟؟
    لطفا جواب بدید

  42. ناشناس می‌گوید

    آیا گوشی a31قابلیت شارژ با وایرلس رو داره؟

  43. ناشناس می‌گوید

    ایا شیائومی نوت۱۱ وa70از این وایرلس(شارژ بی سیم)پشتیبانی میکنند

  44. احمد می‌گوید

    گوشی a70 شارژ بیسیم میشه؟

  45. سید احمد می‌گوید

    گوشی a70 شارژ بیسیم میشه؟

  46. امیر می‌گوید

    سلام ایا گوشی سامسونگ a52 وایرلس میشه شارژ کرد؟

  47. Amir می‌گوید

    سلام گوشی A30رو میشه به شارژ بی سیم متصل کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

  48. محمدرضا می‌گوید

    سلام
    آیا سامسونگ ای۲۱اس با وایرلس شارژ میشود؟

  49. هادی می‌گوید

    ایا الجی k52 قابلیت شارژ بیسیم دارد

  50. Amir می‌گوید

    آیا گوشی مدل Galaxy J7هم این قابلیت را دارد

  51. ناشناس می‌گوید

    سلام من گوشیم ردمی ۹ هست آیا میتونم از این قابلیت استفاده کنم ؟؟
    حتی با ابزار های دیگر

  52. زینب می‌گوید

    شانس منه دیگه نوت نه پرو قابلیتشو داره گوشی من که مدل بالاتره یازده پرو شارژ نمیشه😑

  53. نقی می‌گوید

    سامسونگA32چطور

  54. RedClover می‌گوید

    آیا گوشی A30s رو هم میشه بی سیم شارژ کرد

  55. محمد می‌گوید

    سلام آیا گوشی m52 هم قابلیت شارژ بی سیم دارد

  56. ایلیا می‌گوید

    آیا می۱۲لایت هم از شارژ بی سیم برخوردار هست

  57. شیدا می‌گوید

    سلام گوشی سامسونگ گلکسی j6 plus هم این قابلیت رو داره؟

  58. آنوشا می‌گوید

    سلام من هواوی Y9S دارم یعنی از شارژ بیسیم استفاده نمیکنه؟!

  59. ناشناس می‌گوید

    سلام گوشی سامسونگ a31 هم قابلیت شارژ وایرلس رو دارد؟

  60. رادین می‌گوید

    سلام گوشی سامسونگ a31هم قابلیت شارژ وایرلس رو دارد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.