چگونه طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند را افزایش دهید؟

طول عمر باتری یکی از قابلیت‌های مهم در گوشی‌های هوشمند است. امروزه شرکت‌ها سعی می‌کنند با ترفندهای مختلف، مانند بزرگ‌تر کردن باتری، به‌کارگیری پردازنده‌های قوی‌تر و استفاده از قابلیت‌های مهم دیگر، طول عمر باتری را افزایش دهند. در حالت متوسط یک گوشی هوشمند، می‌تواند تا یک روز کامل روشن بماند و کار کند، اما اگر باتری گوشی شما زود خالی می‌شود، به‌احتمال زیاد یک جای کار می‌لنگد.

مراقب ویجت ها و برنامه‌های پس‌زمینه باشید
در برخی موارد مشکل از برنامه‌هایی است که در پس‌زمینه اجرا می‌شود. برنامه‌ها و ویجت ها در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شوند و با بروز رسانی‌ها و اتصال به اینترنت باعث مصرف باتری‌ گوشی خواهند شد. ممکن است فکر کنید یک برنامه ساده آب و هوایی یا یک تقویم، مصرف باتری چندانی ندارد، اما این برنامه‌ها در کنار هم می‌توانند تا میزان زیادی باتری گوشی را مصرف کنند. برنامه‌هایی مانند گوگل پلی استور، فیس‌بوک و یا سایر برنامه‌هایی که به اینترنت نیاز دارند در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شوند و درعین‌حال که از اینترنت گوشی استفاده می‌کنند، باتری گوشی را نیز به کار گرفته و باعث می‌شوند شارژ گوشی هوشمند زود خالی شود. این برنامه‌ها حتی در زمان‌هایی که گوشی شما قفل و در حالت خواب است، نیز باتری مصرف می‌کند.

باتری گوشی

برای یافتن این برنامه بهتر است در ابتدا گوشی را ری استارت کنید سپس به تنظیمات و قسمت باتری گوشی مراجعه کرده و در قسمت Usage بروید و برنامه‌های ناسازگار را شناسایی و غیرفعال کنید.

بروز رسانی خودکار برنامه ها را غیرفعال کنید
بهتراست وارد تنظیمات هر برنامه شوید و سپس تنظیمات بروز رسانی آن‌ها را غیرفعال کنید و خودتان بسته به نیازهایتان برنامه‌ها را بروز رسانی کنید. این برنامه در صورت اتصال به اینترنت و بروز رسانی، اینترنت زیادی مصرف کرده و درنتیجه باتری گوشی را تخلیه می‌کند.

برنامه گوگل پلی را کنترل کنید
گوگل پلی سرویس برنامه‌ای دیگری است که مصرف باتری بالایی دارد. البته شما نمی‌توانید آن را حذف کنید زیرا در صورت از کار افتادن برنامه، در سایر برنامه‌های اندروید مشکل ایجاد خواهدشد. اما روش‌هایی برای کنترل مصرف باتری این برنامه وجود دارد.

برنامه گوگل پلی

برای این کار به تنظیمات (Settings) و قسمت برنامه‌ها (Applications ) بروید. سپس گزینه All را انتخاب کرده و وارد برنامه Google Play Services شوید. بر روی دکمه Clear Cache ضربه بزنید. با این کار مصرف باتری برنامه کمتر می‌شود. بهتر است هر ماه یک بار این کار را انجام دهید.

شاید مشکل از شارژر گوشی باشد

شارژر گوشی

اگر بعد از شارژ گوشی متوجه شدید که شارژ باتری سریع خالی می‌شود، شاید شارژر گوشی خراب است و به صورت کامل و استاندارد گوشی‌تان را شارژ نمی‌کند. کابل شارژر را بررسی کنید و با یک کابل دیگر گوشی‌تان را شارژ کنید، اگر مشکل از شارژر است بهتر است یک شارژر اصل و متناسب با مدل گوشی‌تان بخرید در غیر این صورت ممکن است شارژر به گوشی‌تان آسیب وارد کند.

گزینه روشنایی خودکار را غیرفعال کنید
روشنایی خودکار برای تنظیم خودکار نور صفحه در شرایط محیطی مختلف استفاده می‌شود. بدین صورت که در محیط‌های کم‌نور، نور صفحه به صورت اتوماتیک کم شده، تا به چشم شما آسیب وارد نشود. البته این ویژگی قاتل باتری است. شما با تنظیم روشنایی دستی می‌توانید نور صفحه را به صورت دستی تنظیم کنید تا باتری گوشی‌تان تخلیه نشود. بنابراین در مواقع ضروری از طریق تنظیمات سریع و با کشیدن دکمه ریلی تنظیم روشنایی، نور صفحه را کم یا زیاد کنید.

زمان کوتاه‌تری را برای خاموشی خودکار صفحه‌نمایش گوشی در نظر بگیرید

خاموشی خودکار

صفحه‌نمایش یکی از بزرگ‌ترین منابع تخلیه باتری است. بنابراین مدیریت آن می‌تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد. تنظیم “زمان خواب” و یا “زمان خاموشی خودکار” صفحه‌نمایش به مدت‌زمانی گفته می‌شود که بعد از اینکه از گوشی استفاده نکردید، صفحه‌نمایش به صورت خودکار خاموش شود. بنابراین بهتر است مدت زمان کوتاه‌تری برای خاموشی خودکار در نظر بگیرید. برای تنظیم زمان موردنظر به قسمت تنظیمات رفته و گزینه نمایش DISPLAY را انتخاب کنید. در این صفحه به قسمت SLEEP بروید و یکی از زمان‌ها را انتخاب نمایید.

نسخه اندروید خود را بروز رسانی کنید
شرکت‌ها در نسخه‌های جدید و بروز رسانی‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به سیستم‌عامل می‌افزایند که با کاهش مصرف باتری همراه است. بنابراین درصورتی‌که گوشی‌تان از اندروید قدیمی استفاده می‌کند، این مشکل باعث مصرف باتری بالا می‌شود. درصورتی‌که برای اندروید گوشی‌تان بروز رسانی ارائه شده است بهتر است آن را به‌روزرسانی کنید.

مطالب مرتبط:
باز کردن رمز در گوشی‌های اندروید

طول عمر لپ تاپ خود را افزایش دهید

روش‌های انتقال فایل بین گوشی‌های اندروید و ios

مشکل اتصال گوشی به کامپیوتر در برنامه SHAREit

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. […] شارژرهای بی‌سیم است. با ظهور شارژرهای بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد ما وارد بخشی از آینده شده‌ایم که پیش از […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.