باز کردن رمز در گوشی‌های اندروید

رمز گوشی‌های همراه، یک قابلیت کاربردی است که امنیت گوشی شما را بالاتر برده و مانع از دسترسی افراد به اطلاعات شخصی و سو استفاده از آن‌ها می‌شود، این رمز امنیتی، در گوشی‌های اندرویدی به صورت یک پین، الگو یا یک گذرواژه است. اما در برخی موارد ممکن است؛ رمز گوشی همراهتان را فراموش کرده باشید. در این صورت نمی‌توانید وارد گوشی شوید، برای باز کردن گوشی و دسترسی به رمزتان می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

باز کردن رمز

فراموش کردن رمز در گوشی‌های سامسونگ

درصورتی‌که از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید و حساب کاربری سامسونگ دارید می‌توانید به وب سایت Samsung Find My Mobile بروید. با حساب کاربری سامسونگ خود وارد آن سایت شوید و از گزینه “Unlock my screen” استفاده کرده و قفل گوشی‌تان را غیرفعال کنید. علاوه بر سامسونگ برندهای دیگر نیز ممکن است این قابلیت را داشته باشند. بنابراین اگر از گوشی برند دیگری استفاده می‌کنید و یک حساب کاربری با آن ایجاد کرده‌اید، وارد سایت گوشی همراهتان شده و در بین گزینه‌ها، به دنبال یک گزینه مشابه با Unlock my screen باشید.

فراموش کردن رمز گوشی در اندروید های ۴٫۴ و پایین‌تر

باز کردن رمز

در اندروید های قدیمی، مانند اندروید ۴٫۴ و پایین‌تر شما می‌توانید از یک روش دیگر برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. صفحه رمز را باز کنید و ۵ بار یک رمز اشتباه را وارد کنید تا گزینه Forgot pattern,” “forgot PIN,” یا “forgot password” ظاهر شود. بر روی این گزینه ضربه بزنید، در صفحه جدید از شما خواسته می‌شود تا نام کاربری و رمز ورود به حساب گوگل متصل به گوشی‌تان، را وارد کرده و رمز را بازیابی کنید؛ در این صورت به راحتی رمز شما بازیابی خواهد شد.
در صورتی که روش‌های بالا بر روی گوشی اندرویدی شما تأثیر نداشت و کار نکرد، مجبور می‌شوید از ریست فکتوری استفاده کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که با ریست فکتوری، تمامی اطلاعات شما از بین خواهد رفت، بنابراین اگر اطلاعات مهمی در گوشی خود دارید از این روش استفاده نکنید.

ریست فکتوری در گوشی‌های اندرویدی که رمز آن را فراموش کرده‌اید

بنابراین اگر رمز گوشی اندرویدی خود را فراموش کرده‌اید، باید از گزینه ریست فکتوری در بوت لودر استفاده کنید. بوت لودر در واقع یک سری از کدها را نشان می‌دهد که قبل از شروع سیستم عامل اجرا می‌شود، هر گوشی اندرویدی دارای یک بوت لودر است که متناسب با برند و شرکت خود این بوت لودر متفاوت می‌باشد، در واقع هر برند از یک بوت لودر متناسب با سخت‌افزار خود استفاده می‌کند.
• برای انجام این کار گوشی را خاموش کنید.
• کلید پاور و صدا را به صورت همزمان نگه دارید (این قسمت در گوشی‌های مختلف متفاوت است و شما می‌توانید با جست‌وجو نام گوشی، روش دسترسی به بوت لودر گوشی خود را پیدا کنید). در این هنگام صفحه بوت لودر باز می‌شود؛ این فرایند ممکن است تا ۳۰ ثانیه نیز طول بکشد، بنابراین صبور باشید.
• در صفحه باز شده و در بین گزینه‌های مختلف؛ گزینه factory reset را پیدا کنید. برای بالا و پایین بردن گزینه‌ها در صفحه بوت لودر از کلید کم وزیاد کردن صدا استفاده کنید. گزینه factory reset را پیدا کرده و به محض انتخاب دکمه پاور یا روشن خاموش دستگاه را بزنید.

باز کردن رمز

• در صفحه جدید به دنبال گزینه delete all user data باشید و بعد از انتخاب این گزینه دکمه پاور را فشار دهید تا عملیات آغاز شود.

باز کردن رمز

• بعد از پایان رسیدن عملیات از گزینه ریبوت و یا reboot system now گوشی را ری استارت کنید.
• در این قسمت می‌توانید گوشی را روشن کرده و رمز را تغییر دهید.

مطالب مرتبط:
بهترین گوشی‌های نوکیا در سال ۲۰۱۸

روش‌های انتقال فایل بین گوشی‌های اندروید و ios

مشکل اتصال گوشی به کامپیوتر در برنامه SHAREit

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.