بهترین گوشی‌های نوکیا در سال ۲۰۱۸

اگر بالای ۲۵ سال سن دارید به‌احتمال زیاد اولین گوشی شما نوکیا بوده است. نوکیا یک شرکت قوی در زمینه تولید گوشی‌های همراه بود که در زمان‌های قدیم‌تر به‌عنوان اولین و برترین برند گوشی فعالیت می‌کرد. اما به‌مرور و با ورود رقبای دیگر در بازار کار و عدم بروز رسانی‌های آن با فناوری‌های جدید، کم‌کم گوشی‌های نوکیا کنار گذاشته شد. اما اکنون چند سالی است که نوکیا دوباره جان گرفته و زیر نظر شرکت فنلاندی HMD توانسته محصولات خوب و قابل قبولی را ارائه دهد. امروزه شرکت نوکیا از گوشی‌های ساده و قدیمی گرفته تا گوشی‌های مدرن و امروزی را تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند. در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی‌های نوکیا در سال ۲۰۱۸ را معرفی کنیم:

گوشی میان رده نوکیا ۶٫۱Nokia

نوکیا ۶٫۱

گوشی نوکیا ۶٫۱ یکی از جدیدترین گوشی‌های نوکیا در سال ۲۰۱۸ است. این گوشی زیبا با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی و بدنه آلومینیومی خود توانسته محبوبیت زیادی به دست بیاورد. طراحی بدنه آن بسیار زیبا است و در لبه‌های آن از نوار مسی رنگ استفاده شده است. این گوشی با اندروید وان ارائه شده و پردازنده قوی اسنپ دراگون ۶۳۰ در آن قرار داده شده است. شما می‌توانید این گوشی را در دو مدل رم ۳ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه و رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه تهیه کنید. گوشی Moto G6 یک رقیب اصلی برای این گوشی نوکیا محسوب می‌شود.
البته دوربین به کار رفته در نوکیا ۶٫۱ آنقدرها هم پیشرفته نیست، یک دوربین اصلی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل در کنار یک فلش به‌صورت عمودی جا خوش کرده است و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگا پیکسلی است. اما با توجه به قیمتی که دارد، امکانات خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. باتری به کار رفته در آن از نوع لیتیوم یونی ۳،۰۰۰ میلی‌آمپر و مجهز به شارژ سریع می‌باشد.

گوشی بالارده نوکیا Nokia 8 Sirocco

Nokia 8 Sirocco

گوشی نوکیا سیروکو از بدنه شیشه‌ای فلزی ساخته شده و شکل ظاهری آن بسیار زیبا و شیک است. نمایشگر پی‌امولد ساخت ال‌جی با سایز ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۱,۴۴۰ پیکسل در آن قرار داده شده است که مصرف باتری کمتر و کنتراست بالاتری را ارائه می‌دهد. نوکیا ۸ سیروکو پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند و رم به کار رفته در آن ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت است.
ظرفیت به کار رفته در باتری این مدل بسیار خوب و به اندازه ۳۲۶۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و مجهز به قابلیت شارژ سریع می‌باشد. نوکیا سیروکو از دوربین دوگانه بهره می‌برد که سنسورهای به کار رفته در دو دوربین ۱۲ +۱۳ مگا پیکسل است و دوربین سلفی آن نیز با کیفیت ۵ مگاپیکسل کار می‌کند.

گوشی نوکیا ۷٫۱

نوکیا ۷٫۱

نوکیا ۷.۱ دارای صفحه‌نمایشی ۵٫۸۴ اینچی و با بریدگی بالای نمایشگر است که رزولوشن ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ را ارائه می‌دهد. قدرت این گوشی از یک پردازنده میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام است که در دو نسخه رم ۳ یا ۴ گیگابایتی و با فضای ذخیره سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی ارائه شده است.
دوربین دوگانه به کار رفته در این مدل از دو سنسور ۱۲ مگا پیکسلی با f/1.8 و سنسور ۵ مگاپیسکلی مونوکروم بهره برده و دوربین سلفی آن نیز از یک سنسور ۸ مگا پیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند. نوکیا ۷٫۱ یک باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که قابلیت شارژ سریع را در خود جای داده است.

گوشی نوکیا Nokia 8

نوکیا 8

اندازه این گوشی کوچک‌تر از مدل‌های قبلی و صفحه‌نمایش آن ۵٫۳ اینچی است به همین دلیل خوش دست‌تر است و به راحتی با یک دست می‌توانید با آن کار کنید. بدنه آن نیز فلزی و مستحکم بوده و در برابر رطوبت مقاوم است. رزولوشن نمایشگر نوکیا ۸ برابر با ۱۱۴۰ × ۲۵۶۰ بود که تراکم پیکسلی ۵۵۴ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد و نوع صفحه‌نمایش آن همانند نوکیا ۶٫۱ از نوع IPS LCD می‌باشد که کنتراست کمتری را به نمایش گذاشته و مصرف باتری بیشتری دارد.
نوکیا ۸ از یک دوربین دوگانه ۱۳ مگا پیکسلی ساخت شرکت زایس استفاده می‌کند، در بخش سلفی هم دوربین ۱۳ مگا پیکسلی به کار رفته که کیفیت خوبی دارد. باتری نوکیا ۸ دارای ظرفیت ۳۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی بود که عملکرد خوبی ارائه داده و برای یک روز استفاده طول عمر خوبی دارد.

نوکیا ۷ پلاس

نوکیا ۷ پلاس

گوشی نوکیا ۷ پلاس دارای طراحی زیبا و منحصربه‌فردی است، نوار مسی دورتادور گوشی زیبایی آن را دو چندان کرده است. صفحه نمایش ۶ اینچی و حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار کم است. این صفحه نمایش از نوع LCD با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۱۶۰ می‌باشد و شما به آسانی می‌توانید در زیر نور آفتاب نیز از آن استفاده کنید. این گوشی در پروژه اندروید وان بود و با گوشی اندروید ۸ ارائه می‌شود. گوشی ۷ پلاس از پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۶۶۰ ، رم ۴ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. نوکیا ۷ پلاس دارای دو دوربین اصلی در قسمت پشتی گوشی است. یکی از دوربین‌ها ۱۲ مگا پیکسلی و دیگری ۱۳ مگا پیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری است و هر دو از لنز زایس بهره می‌برند. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگا پیکسلی است، باتری قدرتمند ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باعث شده که در صورت استفاده معمولی گوشی تا دو روز باتری داشته باشد.

نوکیا ۸٫۱ (Nokia X7)

نوکیا ۸٫۱

نوکیا ۸٫۱ نیز گوشی جدید نوکیا است که جایگزین نوکیا ۷ پلاس خواهد شد و در سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید. صفحه‌نمایش آن ۶٫۱۸ اینچی PureDisplay با پنل IPS مجهز شده و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۱۶۰ می‌باشد. نوکیا ۸٫۱ از پردازنده قوی اسنپدراگون ۷۱۰ در کنار رم ۴ گیگابایتی استفاده می‌کند که باعث کارایی بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری داشته باشد. دوربین‌های این گوشی نیز کیفیت خوبی را ارائه می‌دهند، سنسورهای ۱۲ مگا پیکسلی (f/1.8) و ۱۳ مگا پیکسلی (عمق سنج) در کنار دوربین سلفی ۲۰ مگا پیکسلی (در بریدگی نمایشگر) می‌تواند نیازهای کاربر را به‌خوبی پاسخ دهند. باتری به کار رفته در نوکیا ۸٫۱ ، ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ وات کار می‌کند. این گوشی نیز عضو پروژه Android One گوگل می‌باشد.

بیشتر بخوانید:
روش‌های انتقال فایل بین گوشی‌های اندروید و ios

مشکل اتصال گوشی به کامپیوتر در برنامه SHAREit

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.