روش‌های انتقال فایل بین گوشی‌های اندروید و ios

اندروید و ios دو پلتفرم رایج در بین کاربران هستند که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های متعددی دارند. ممکن است در اطراف شما تعدادی افراد از گوشی‌های اندروید و تعدادی از آیفون استفاده کنند. حال این سؤال پیش می‌آید هنگامی‌که کاربران آیفون و ios بخواهد فایل و اطلاعاتی را به یکدیگر منتقل کنند از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟ آیا برنامه‌ای وجود دارد که در هر دو سیستم نصب شده و بتوانند با هم ارتباط برقرار کند. در این مطلب می‌خواهیم ۶ روش کاربردی و مفید برای انتقال فایل از اندروید به ios را آموزش دهیم.

۱- استفاده از ایمیل برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌های اندرویدی به ios و برعکس
شما می‌توانید از طریق ایمیل اطلاعات و فایل‌های خود را بین دستگاه اندروید و ios انتقال دهید. البته این راهکار همیشه مناسب نیست. مثلاً در شرایط زیر شما نمی‌توانید از ایمیل برای انتقال اطلاعات استفاده کنید:
• مثلاً آدرس ایمیل شخص موردنظر را ندارید.
• نمی‌توانید آنلاین شوید.
• فایل‌ها شما آنقدر بزرگ است که قابلیت اشتراک‌گذاری از طریق ایمیل را ندارد.
• داده‌های مهم و حساسی دارید که نمی‌توانید آنلاین به اشتراک بگذارید.
بنابراین درصورتی‌که در این شرایط قرار دارید بهتر است از روش‌های دیگر برای انتقال فایل‌هایتان استفاده کنید.

۲- استفاده از برنامه‌های محلی برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌های اندرویدی به ios و برعکس
برنامه‌های چند سیستم‌عاملی متعددی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای انتقال اطلاعاتتان استفاده نمایید.
• روش انتقال فایل بین اندروید و ios با SHAREit

shareit

برنامه SHAREit این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به صورت افلاین فایل‌های موردنظرتان را بین دستگاه اندرویدی و ios به اشتراک بگذارید. البته هر دو دستگاه باید به یک شبکه متصل باشند.

برای این کار، برنامه را باز کنید. فایلی که می‌خواهید ارسال کنید را پیدا کرده و گزینه به اشتراک‌گذاری را انتخاب نمایید. دستگاه را جست و جو کرده و دستگاه موردنظرتان را انتخاب کنید. از این برنامه برای انتقال اطلاعات در ویندوز و مک نیز استفاده می‌شود.

• روش انتقال فایل بین اندروید و ios با Feem

feem

برنامه Feem با ایجاد یک شبکه وایفای محلی بستری برای انتقال اطلاعات بین دستگاه اندرویدی و ios ایجاد می‌کند. برای شروع هر دو دستگاه باید برنامه Feem را اجرا کنند، سپس برای خود یک نام کاربری تعیین کنند. برای ارسال فایل باید نام کاربری طرف مقابل را داشته و آن را به صورت دستی وارد کنید. این برنامه از Mac ،iOS ،Android ،Windows و Linux پشتیبانی می‌کند.

• روش انتقال فایل بین اندروید و ios با Instashare

instashare

برنامه Instashare یکی دیگر از برنامه‌هایی است که از طریق وایفای محلی اطلاعات را جابه‌جا می‌کند. برنامه Instashare برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و ios در دسترس است.

• روش انتقال فایل بین اندروید و ios با FileTransfer
برنامه FileTransfer برای اندروید به صورت رایگان و برای ios با هزینه اجرا می‌شود. این برنامه در دو سیستم‌عامل می‌تواند با هم هماهنگ شده و اطلاعات را به اشتراک بگذارد. برنامه FileTransfer نیز از شبکه محلی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند.

• روش انتقال فایل بین اندروید و ios با Zapya

zapya

برنامه Zapya یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از وایفای محلی، فایل‌های موردنظر را بین سیستم‌عامل اندروید و ios و دیگر سیستم‌عامل‌ها به اشتراک بگذارید.

۳- استفاده از برنامه‌های نیمه محلی برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌های اندروید و ios
• روش انتقال فایل بین اندروید و ios با ShareDrop
برنامه ShareDrop به شما این امکان می‌دهد تا فایل‌ها را بین سیستم‌عامل‌های مختلف و از طریق یک رابط کاربر مانند AirDrop به اشتراک بگذارید. البته برای انتقال اطلاعات باید از اینترنت استفاده کنید که ممکن است اندکی امنیت اطلاعات شما را به خطر بیندازد. درصورتی‌که دستگاه موردنظر در نزدیکی شما بوده و به یک شبکه متصل باشید؛ اطلاعات شما در وب آپلود نمی‌شود در غیر این صورت اطلاعات در وب آپلود شده و درنهایت ارسال می‌شود. استفاده از این برنامه رایگان بوده و شما می‌توانید در هر مکانی به صورت ساده و از طریق یک لینک اطلاعات را منتقل کنید و درنهایت با استفاده از یک کد، امنیت اطلاعات را بالا ببرید.

۴- استفاده از سرویس ذخیره سازی آنلاین برای انتقال فایل بین اندروید و ios

سرویس ذخیره سازی

کاربران اپل از iCloud Drive به‌عنوان سرویس ذخیره سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات استفاده می‌کنند، اما برای انتقال اطلاعات با دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند از سرویس‌هایی مانند Dropbox ،Box ،OneDrive یا Google Drive استفاده کنند. وقتی در این سرویس‌ها یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید هر سرویس به شما اجاره می‌دهد تا فایل‌هایتان را در آن آپلود کرده و درنهایت آن‌ها را با سایر سیستم‌عامل‌ها به اشتراک بگذارید.

۵- استفاده از سرویس‌های انتقال اطلاعات آنلاین برای انتقال فایل بین اندروید و ios
برخی از سرویس‌ها به صورت موقت به شما اجازه می‌دهند که فایل‌هایتان را آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. انتقال در این سرویس‌ها رمزگذاری شده و با امنیت بالا است. شما فایل‌هایتان را آپلود کرده و درنهایت لینک موردنظر را به شخصی که قصد دارید اطلاعات را با آن به اشتراک بگذارید؛ می‌فرستید. از سرویس‌های انتقال فایل آنلاین می‌توان به Mailbigfile ،WeTransfer ،TransferNow و WeSendit اشاره کرد. در اغلب موارد، این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل به‌اندازه ۲GB تا ۴GB ارسال و به اشتراک بگذارید. لینک‌های ایجادشده تنها برای مدت‌زمان محدود در دسترس خواهند بود.

۶- دستگاه‌های انتقال اطلاعات بی‌سیم برای انتقال فایل بین اندروید و ios
یو اس بی SanDisk با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت یک حافظه پروتابل است که در آن از یک گیرنده وایفای استفاده شده و برای انتقال اطلاعات در گوشی‌های اندروید و ios به کار برده می‌شود. علاوه بر انتقال اطلاعات از این دستگاه می‌توانید برای پشتیبان گیری عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات خود استفاده کنید.

به طور مثال دستگاه NAS یک وسیله پرسرعت، کارآمد، تک منظوره و اختصاصی است که در قالب یک ماشین یا جعبه عرضه می‌شود. NAS مخفف کلمات Network Attached Storage به معنای دستگاه ذخیره سازی پیوست شده به شبکه می‌باشد. این دستگاه مجموعه‌ای از هارد دیسک‌ها است که از قابلیت ذخیره سازی اطلاعات در قالب پروتکل‌های ذخیره سازی NFS و CIFS پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه پروتکل‌های دسترسی به NAS پروتکل‌های File-Based هستند کاربران ها به فایل‌ها و منابعی که بر روی NAS قرار می‌گیرد در قالب فایل و تحت شبکه دسترسی پیدا می‌کنند، به نوعی زمانی که شما به یک NAS متصل می‌شوید انگار به یک Shared Folder در شبکه متصل می‌شوید.

بنابراین درصورتی‌که از کاربران ios هستید؛ اما دوستان و اعضای خانواده شما از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، به‌راحتی می‌توانید فایل‌ها و اطلاعات موردنظرتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و نگران متفاوت بودن سیستم‌عامل‌هایتان نباشید.

بیشتر بخوانید:
مشکل اتصال گوشی به کامپیوتر در برنامه SHAREit

آموزش رایت سی دی و دی‌وی‌دی با نرم افزار کاربردی Nero

فواید و مضرات گوشی‌های همراه

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.