آون توستر چیست؟ و معرفی بهترین مارک آون توستر

آون توستر یا فر برقی یکی از لوازم پرکاربرد و ضروری آشپزخانه به شمار می‌آید که کارهای زیادی انجام می‌دهد. از این دستگاه برای تست کردن و برشته کردن نان استفاده می‌شود، هم چنین از آن به عنوان فر برای پخت کوتاه مدت مانند ذوب کردن پنیر روی غذاها و … نیز استفاده می‌شود. نام “آون توستر” ممکن است کمی گیج کننده باشد، زیرا اکثر مدل‌های امروزی می‌توانند کارهای بیشتری از تست کردن نان انجام دهند، مثلا می‌توانید پیتزا درست کنید، یک مرغ کامل یا استیک بپزید، کوکی بپزید و خیلی چیزهای دیگر. با داشتن آون توستر می‌توانید بیشتر کارهای خود را انجام دهید و کمتر از اجاق گاز استفاده کنید. در اینجا چند مزیت استفاده از آون توستر بیان شده است که آن را به یک لوازم ضروری آشپزخانه تبدیل می‌کند. مهم نیست چه مدلی از آن را می‌خرید، در هر صورت می‌توانید از ویژگی‌های کاربردی آن نهایت استفاده را ببرید.

اندازه آن مناسب است

هنگام خرید وسایل آشپزخانه جدید، به ویژه در خانه‌های کوچک و تنگ، فضا همیشه مهم است. دستگاه آون توستر، کوچک و سبک است و معمولاً می‌تواند به خوبی در بیشتر آشپزخانه‌ها جای بگیرد و نسبت به اجاق‌های معمولی و اجاق‌های مایکروویو مزیت فوق العاده‌ای دارد. آون توستر بزرگتر می‌تواند جای اجاق گاز معمولی را بگیرد بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند.

دارای پخت و پز حرارتی می‌باشد

تعدادی از اجاق گازهای مدرن امروزی دارای ویژگی پخت و پز حرارتی هستند. با استفاده از فن می‌توانید هوای گرم داخل اجاق گاز را به گردش در آورید تا پخت و پز سریع‌تر صورت بگیرد. به دلیل این عملکرد، پخت و پز از هر دو طرف سریع‌تر و کامل‌تر انجام می‌شود. اگرچه اجاق گازهای حرارتی از توانایی‌های مشابهی برخوردار هستند، اما یک آون توستر حرارتی به انرژی کمتری نیاز دارد.

انرژی کارآمدی دارد

آون توستر موجب صرفه جویی در هزینه‌های برق می‌شود، این دستگاه حدود ۱۲۰۰-۱۸۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند که تقریبا نیمی از مصرف اجاق گازهای معمولی می‌باشد. زمانی که می‌خواهید یک وعده غذایی کوچک را درون یک اجاق گاز بزرگ بپزید تمام انرژی را هدر می‌دهید، اما آون توستر نسبت به اجاق گازهای معمولی غذا را سریع‌تر گرم می‌کند.

تطبیق پذیری بالایی دارد

از آون توستر می‌توانید برای گزینه‌های مختلف استفاده کنید، اکثر توسترها دارای طیف وسیعی از دما هستند. برخی از آن‌ها توانایی پخت و پز قوی دارند که می‌توانند طیف گسترده‌ای از ظروف را تحمل کنند. بعضی از آن‌ها ممکن است دارای صفحه لمسی و چرخ گردان باشند. سطوح دیگر ممکن است یک عنصر گرمایش اضافی در بالا داشته باشند که به شما امکان می‌دهد به طور همزمان طبخ و گرم کنید. یک آون توستر با کیفیت باید به راحتی بتواند نیازهای گرم کردن، یخ زدایی، جوشاندن، طعم دهی یا پخت و پز را برطرف کند.

آون توستر

قابلیت‌های برشته کردن دارد

توسترها در تهیه غذاهای برشته نیز بهتر عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید با استفاده از آون توستر مرغ کامل را کباب و برشته کنید، دقت داشته باشید که دستگاه مورد نظرتان جوجه گردان داشته باشد. یک آون توستر خوب می‌تواند سریع‌تر از اجاق گاز معمولی مواد غذایی را برشته کند.

در وقت و هزینه صرفه جویی می‌شود

هزینه اجاق گاز توستر کمتر از اجاق گازهای سنتی است. جدا از قیمت خرید با داشتن آون توستر می‌توانید در قبض‌های برق نیز پس انداز کنید. اجاق گاز توستر یک وسیله کوچک است، بنابراین آشپزخانه شما را بیش از حد گرم نمی‌کند. در نتیجه انرژی گرمایی از بین نمی‌رود و آشپزخانه شما خنک‌تر می‌ماند. افرادی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند و یا در خانه‌های خود تهویه ندارند، هنگام استفاده از فر احساس ناخوشایندی در آشپزخانه خود دارند. با استفاده از فر توستر شما گرمای کمتری تولید می‌کنید و دیگری نیازی به دستگاه تهویه هوا ندارید.

استفاده از آن آسان است

استفاده از آون توستر بسیار ساده است، هنگام استفاده از فر شما باید مرتب خم و راست شوید تا محتویات درون فر را ببینید، اما در آون توستر به راحتی می‌توانید غذا تهیه کنید و محتویات آن را ببینید.

به راحتی تمیز می‌شود

تمیز کردن این دستگاه نسبت به فر بسیار آسان‌تر است. همانطور که می‌دانید برای حفظ عملکرد دستگاه یا سلامتی غذا آون توستر باید تمیز باشد. بسیاری از افراد از تمیز کردن اجاق گاز و فر بیزار هستند و این کار برایشان بسیار سخت است. دقت داشته باشید که در فرایند تمیز کردن آنها ممکن است خطراتی شما را تهدید کند که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. اما آون توستر کوچک‌تر است و به راحتی تمیز می‌شود و نیازی نیست کار زیادی انجام دهید.

جایگزینی برای اجاق گاز و فر است

اجاق گاز توستر یک دستگاه آشپزخانه چند کاره است. هزینه آن به اندازه اجاق گاز معمولی نیست اما از بسیاری جهات می‌تواند جایگزین آن شود. این دستگاه بهترین جایگزین برای فر است مخصوصا برای افرادی که امکان دسترسی به فر ندارند، مثلا لوله کشی گاز مناسبی ندارند، یا فضای مناسبی برای استقرار فر در آشپزخانه خود ندارند. بنابراین یک اجاق گاز توستر می‌تواند به راحتی جایگزین مایکروویو و اجاق گاز شود.

آون توستر

برای خرید آون توستر ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

عملکرد پخت و پز
آون توستر به طور معمول عملکردهای مختلفی را ارائه می‌دهد به همین دلیل بسیاری از افراد از آن به عنوان اجاق دوم استفاده می‌کنند. این کارکردها شامل موارد زیر است: پخت و پز، تست کردن نان، گرم کردن مجدد، یخ زدایی و موارد دیگر. این توابع در دفترچه محصول توضیح داده شده است، اما بیشتر آنها مانند تنظیمات اجاق گاز استاندارد عمل می‌کنند.

یخ زدایی
برخی از توسترها دارای ویژگی Defrost هستند که نان شما را یخ زدایی کرده و سپس در یک مرحله آسان آن را تست می‌کنند. تنظیمات یخ زدایی برای خانواده‌هایی مناسب است که به طور معمول نان را داخل فریزر می‌گذارند. همه توسترها امکان یخ زدایی ندارند، بنابراین قبل از خرید حتما به ویژگی‌های آن توجه زیادی داشته باشید.

خاموش کردن خودکار
هنگامی که چرخه پخت و پز کامل شود یا زمان تمام شود، برخی از مدل‌ها بطور خودکار خاموش می‌شوند؛ این قابلیت باعث می‌شود که از سوختن غذا جلوگیری شود. ویژگی خاموش کردن خودکار برای کسانی مفید است که هنگام تهیه غذا باید از آشپزخانه خارج شوند.

گرم کردن دوباره
توسترهایی که دارای ویژگی Reheat هستند، غذای شما را بدون هیچگونه برشته کردن گرم می‌کنند. تنظیم Reheat راهی عالی برای گرم کردن باقیمانده غذا است. تنظیمات Toaster Reheat برخلاف تنظیمات گرمای مایکروویو است که به طور معمول منجر به غذای گرم و نرم شده می‌شود. بسیاری از مصرف کنندگان از این تعجب می‌کنند که می‌توانند باقیمانده غذا را در یک توستر گرم کنند، علاوه بر این، غذای شما “ترد بودن” خود را از دست نمی‌دهد. تنظیمات اجاق گاز توستر در مقایسه با تنظیمات گرمایش مایکروویو متفاوت است. با این وجود گرم کردن مجدد مواد غذایی در آون توستر نسبت به مایکروویو بهتر انجام شود.

تنظیمات Shade
بیشتر توسترها معمولاً از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که به شما امکان می‌دهند که میزان تُست یا قهوه‌ای شدن نان یا مواد غذایی را انتخاب کنید. به طور معمول، هر چه مقدار زیادتر باشد، قهوه‌ای‌تر می‌شود. از انتخاب اندازه تست شدن مطمئن شوید تا مواد غذایی یا نان نسوزد. برای انتخاب صحیح Shade مناسب، حتما به دستورالعمل‌های مدل توجه کنید.

نور داخلی
بعضی از آون توسترها دارای نور داخلی هستند، که می‌توانند در هنگام مشاهده وضعیت غذا بسیار مفید باشند. چراغ‌های داخلی ممکن است از سوختگی‌های تصادفی جلوگیری کند.

آون توستر

تنظیم دما
بسیاری از مدل‌های آون توستر دارای تنظیمات درجه حرارت خاص هستند. تنظیمات دما شبیه به تنظیمات درجه حرارت استاندارد اجاق گاز هستند که به شما امکان می‌دهند درجه حرارت اجاق گاز را انتخاب کنید.

تایمر
تایمر به کاربر امکان می‌دهد مدت زمان لازم برای آماده شدن غذا را مشخص کند. این قابلیت هنگام استفاده از توابع پخت، جوجه و نان تست مفید است. همه آون توسترها شامل تایمر نیستند، اما گاهی اوقات وقتی تایمر اعمال نمی‌شود، تنظیمات Shade دو برابر خواهد شد.

نمایشگر
نمایشگرها از ویژگی‌های کمتری برخوردار هستند، اما وقتی در این قسمت قرار گرفتید، نمایشگرها می‌توانند بسیار مفید باشند. بسته به توستر یک صفحه نمایش می‌تواند هر چیزی مانند تنظیمات پخت و پز، زمان باقی مانده و همچنین تاریخ و زمان را نشان دهد.

عناصر گرمایش مادون قرمز
با گرمایش مادون قرمز توستر به طور خودکار گرمای فوری خواهد داشت، به این معنی که به پیش گرم کردن دیگر نیازی نیست. همچنین دو نوع عنصر گرمایش مادون قرمز وجود دارد: نزدیک و دور. عناصر مادون قرمز دور برای پخت و پز در خارج از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که عناصر مادون قرمز نزدیک قادر به نفوذ به مواد غذایی هستند و به طور موثر داخل آن را می‌پزند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.