عوارض سیکس پک برای خانم‌ها

اگر شما جزء آن چند میلیارد نفری هستید که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؛ بدون شک آرزو دارید همانند همه فیتنس مدل‌ها، سیکس پک داشته باشید. امروزه داشتن یک شکم صاف و بدون چربی و دارای عضلات تکه‌تکه شده، به یک معیار سلامتی و موفقیت تبدیل‌شده است و بسیاری از افراد آن را نوعی جذابیت جنسی و جسمی می‌دانند. بااین‌حال به دست آوردن آن نیازمند کاهش چربی بدن به میزان بسیار زیادی است که این امر می‌تواند برای انسان‌ها، مخصوصاً خانم‌ها خطرناک باشد و بدن آن‌ها را با مشکلاتی درگیر کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با عوارض سیکس پک برای خانم‌ها بیشتر آشنا شوید.

عوارض سیکس پک
تناسب‌اندام و استفاده از یک رژیم غذایی مناسب برای بدن بسیار ضروری است. بدن به مواد غذایی به میزان محدودی نیاز دارد؛ بنابراین اگر در دریافت چربی‌ها و سایر مواد زیاده‌روی کنیم دچار اضافه‌وزن شده و بیماری‌های مختلفی گریبان گیر ما می‌شود. بااین‌حال به دست آوردن یک اندام مناسب نیازمند ورزش و رژیم است؛ اما اگر بخواهید خیلی حرفه‌ای عمل کنید و عضلات سیکس پک داشته باشید؛ باید یک رژیم غذایی سخت و تمرین شدید در برنامه خود بگنجانید.

به دست آوردن سیکس پک در زنان بسیار سخت‌تر از مردان است و درنهایت به بدن آن‌ها آسیب بیشتری وارد می‌کند. در این شرایط بدن باید به درصد چربی بسیار پایینی برسد تا عضلات شکم واضح و تکه‌تکه نشان داده شده و سیکس پک نمایان شود. برای دستیابی به چنین درصد چربی پایینی در بدن، باید یک رژیم غذایی و تمرینات بسیار دقیق و سخت انجام شود. این بدان معناست که باید ساعت‌های طولانی در سالن ورزشی حضورداشته باشید و از چربی و مواد غذایی محدودی استفاده نمایید. در این شرایط، زندگی اجتماعی شما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ زیرا خوردن و نوشیدن در خارج از منزل سخت و غیرممکن است.

سیکس پک

مشکلات سیکس پک برای زنان
وجود مقداری از چربی در بدن مفید است. وقتی یک زن با ورزش و رژیم درصد چربی خود را خیلی پایین می‌آورد و عضلات سیکس پک آن نمایان می‌شود؛ ممکن است مشکلاتی برای سلامتی او پیش بیاید. چربی در بدن وظیفه‌ مهمی را بر عهده دارد؛ می‌تواند به تنظیم دمای بدن کمک کند؛ هورمون‌ها را در سطح مناسب نگه‌داشته و آنزیم‌های موردنیاز بدن را تولید کند. وقتی بدن شما با درصد کمی از چربی مواجه می‌شود ممکن است مشکلات سلامتی زیادی برای او رخ دهد.

این مسئله در خانم‌ها شدیدتر است؛ زیرا بدن زنان به‌طور طبیعی تمایل به درصد چربی بیشتری از مردان دارد. بدن زنان برای دوران بارداری و تغذیه نوزاد طراحی شده است و چربی منبع اصلی انرژی برای حمایت از رشد جنین است.

یکی از عوارض سیکس پک برای خانم‌ها مشکل در چرخه قاعدگی است. در برخی موارد استفاده از تمرینات شدید و همچنین رژیم غذایی سخت چرخه قاعدگی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند؛ ممکن است پریود آن‌ها قطع شود. بنابراین پزشک زنان توصیه می‌کنند که زنان بهتر است به دنبال یک رژیم غذایی و ورزش مناسب باشند و سیکس پک را هدف خود قرار ندهند.

سیکس پک

برای رسیدن به سیکس پک، بدن باید کمتر از ۱۰٪ چربی داشته باشد. این در حالی است که پزشکان توصیه می‌کنند که در یک بدن سالم، مردان نباید کمتر از ۱۰-۱۵٪ چربی داشته باشند و چربی زنان نیز نباید کمتر از ۱۶-۲۰٪ باشد. پایین آمدن چربی در بدن می‌تواند اثرات منفی بر روی سلامتی داشته باشد. مشکلاتی از جمله:
• کاهش کنترل بر روی مثانه
• عملکرد نامنظم روده
• عدم تعادل هورمون
• سیستم ایمنی ضعیف
• درد و درد عضلانی
• کشیدن ناکافی در اطراف مفاصل و اندام‌ها (که خطر آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد)
• افزایش خستگی و نوسانات خلقی

کلام آخر
امروزه بسیاری از زنان با پرداختن به این رژیم‌ها و ورزش‌های سنگین به سیکس پک می‌رسند؛ اما آیا داشتن سیکس پک برای زنان مفید است و یا در عملکرد بدنی‌شان اختلال ایجاد می‌کند. به دست آوردن سیک پک در زنان نیازمند تمرینات شدید و تمرکز زیاد بر عضلات شکم است؛ علاوه بر این آن‌ها باید از یک رژیم غذایی بسیار تخصصی استفاده کنند. این تمرین شدید و رژیم غذایی سخت می‌تواند بدن را تحت تأثیر قرار داده و در ضمن تأثیر منفی بر زندگی اجتماعی آن‌ها بگذارد. بنابراین به‌جای افراط‌ وتفریط در ورزش و رژیم که به بدنتان آسیب وارد می‌کند؛ بهتر است از یک زندگی سالم و متعادل لذت ببرید.

منبع: Sex Pack for Women

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Sara می‌گوید

    یه سوال برای منی که ۱۵ سالمه هم خطرناکه ؟ من کلا ۴۹ کیلو هستم و شکمم هم صافه تا به حال هم اضافه وزن نداشتم ،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.