آیا لیزر بیکینی ضرر دارد؟ بررسی عوارض لیزر بیکینی

اگر از روش‌های سنتی اصلاح موهای زائد مانند ژیلت و اپیلاسیون خسته شده‌اید؛ بهتر است از لیزر موهای زائد استفاده کنید. به طور مثال لیزر بیکینی می‌تواند تا مدت‌ها شما را از شر موهای آزاردهنده این قسمت خلاص کند. برای اکثر افراد، لیزر بیکینی بی‌خطر است و هیچ گونه عوارض جانبی طولانی‌مدت ندارد. بااین‌حال بسیاری از افراد از لیزر موهای زائد می‌ترسند و فکر می‌کنند لیزر بیکینی ضرر دارد.

لیزر بیکینی
امروزه لیزر موهای زائد به یک روش محبوب برای از بین بردن موهای زائد نواحی حساس مانند زیر بغل و بیکینی تبدیل شده است. در این روش، لیزر با استفاده از پرتوهای متمرکز از نور و با هدف قرار دادن ریشه مو، باعث آسیب رساندن به فولیکول شده و در نهایت باعث از بین رفتن موهای زائد و کاهش دائمی آن‌ها می‌شود.

بااین‌حال بسیاری از زنان به علت‌های مختلفی تمایل ندارند از لیزر برای نقاط حساس بدنشان استفاده کنند. به‌طور مثال برخی از آن‌ها خجالت می‌کشند و نمی‌تواند ساعت‌ها در کنار تکنسین و بدون پوشش قرار بگیرند و برخی دیگر نیز از لیزر موهای زائد می‌ترسند و معتقدند که لیزر نواحی حساس مانند بیکینی خطرناک است. با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤال برسید که آیا لیزر بیکینی ضرر دارد یا خیر؟

لیزر بیکینی

لیزر بیکینی باعث ناباروری نمی‌شود

شاید یکی از دلایلی که برخی از زنان مخصوصاً زنانی که قصد بارداری دارند؛ از روش لیزر بیکینی اجتناب می‌کنند؛ ترس آن‌ها از ناباروری است. اما طبق تحقیقات لیزر به‌هیچ‌عنوان به تخمدان‌های زنان نفوذ نکرده و قدرت باروری آن‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. پرتوهای لیزر تنها تا یک میلی‌متر وارد پوست می‌شوند و به اعضای داخلی آسیب وارد نمی‌کنند. بااین‌حال زنان باردار و زنانی که به فرزندان خود شیر می‌دهند؛ بهتر است از روش لیزر برای هیچ یک از قسمت‌های بدنشان استفاده نکنند و لیزر این ناحیه از بدن را به بعدازاین دوران موکول نمایند.

لیزر بیکینی سرطان‌زا نیست
پرتوهای ایکس و اشعه گاما یکی از خطرناک‌ترین پرتوهای موجود در جهان هستند که می‌توانند ابتلا به سرطان را بیشتر کنند. این پرتوها به‌عنوان پرتوهای با فرکانس بالا شناخته می‌شوند. هر دو این پرتوها هم از منابع طبیعی و هم از دست‌سازهای انسان مانند نیروگاه‌های اتمی و یا آزمایش‌های تصویربرداری پزشکی مانند CT اسکن ساطع می‌شوند. هنگامی‌که پرتوهای یونیزه کننده از بدن عبور می‌کنند؛ می‌تواند به DNA آسیب مستقیم وارد کرده و بعدها منجر به سرطان شوند. همان‌طور که پرتوهای یونیزه کننده فوق، قدرتمند و خطرناک هستند؛ در مقابل طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پرتوهای لیزر موهای زائد از نوع غیر یونیزه بوده و بی‌خطر می‌باشند. انرژی نور در این لیزرها به‌صورت سطحی بر روی پوست باقی می‌ماند و باعث آسیب DNA و جهش آن نمی‌شوند.

پالس انرژی نور مورداستفاده در درمان‌های لیزر موهای زائد فقط برای گرم کردن و از بین بردن فولیکول‌های مو طراحی‌شده‌اند و هیچ خطری برای نواحی مختلف بدن از جمله زیر بغل و بیکینی ندارند. تاکنون هیچ تحقیق علمی نشان نداده است که پرتوهای لیزر باعث سرطان شده‌اند و تنها در برخی موارد علائمی مانند قرمزی، زخم و تغییر رنگ در ناحیه تحت درمان به وجود می‌آورند.

لیزر بیکینی

خطرات احتمالی
هر درمان آرایشی و بهداشتی خطراتی را نیز به همراه دارد و لیزر بیکینی از این قاعده مستثنا نیست. لیزر این ناحیه از بدن در برخی موارد باعث تغییر در رنگ پوست، سوختگی و زخم می‌شود. البته درصورتی‌که بعد از لیزر موهای زائد در برابر نور خورشید قرار نگیرید؛ میزان آسیب خیلی کم خواهد بود. خوشبختانه ناحیه بیکینی در برابر نور خورشید قرار نمی‌گیرد و از این جهات میزان آسیب آن کمتر است.

به مدت یک تا چند روز بعد از درمان در ناحیه بیکینی احساس آفتاب‌سوختگی دارید که طبیعی است؛ برای تسکین آن می‌توانید از کمپرس یخ و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ایجاد تاول بعد از لیزر نادر است و بیشتر در افراد با پوست تیره ایجاد می‌شود. اگر علائم شما به‌مرور بیشتر و بدتر شد؛ با پزشک خود تماس بگیرید.

آیا لیزر بیکینی درد دارد؟
درد یک مسئله نسبی است و در هر فردی متفاوت است. شما بسته به آستانه تحمل درد خود می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید. البته اکثر افرادی که لیزر بیکینی انجام داده‌اند؛ اندکی درد را گزارش کرده‌اند. درد آن به‌اندازه اپیلاسیون بیکینی نیست و تنها نوعی احساس سوزش ایجاد می‌کند.

منبع: Laser Hair Removal For Bikini Line

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.