بهترین بالش طبی برای خواب

در انتخاب بهترین بالش طبی برای خواب سنتی باشیم یا سنت شکن؟

برای خواب راحت شبانه‌تان سرمایه گذاری کنید!
این عنوان یک تیزر تبلیغاتی نیست اما مانند بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی بزرگ دنیا ارزش و اعتبار و البته هزینه بسیاری به دنبال دارد. برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که بعد از پایان یک روز کاری پرمشغله و پس از درگیری‌های ذهنی و مالی فراوان به شب که نماد آرامش است پناه می‌بریم تا خواب راحتی داشته باشیم، اما پس از نزدیک به ۸ ساعت خواب مفید شبانه هنوز احساس خستگی و کسالت می‌کنیم. بنابراین باید برای خواب راحت شبانه‌مان سرمایه‌گذاری کرده و بهترین بالش طبی را انتخاب کنیم. بالش مهمترین و جزء جدایی ناپذیر یک خواب شبانه راحت محسوب می‌شود، از دیرباز مردم سرزمین ما از بالشی برای خواب استراحت روزانه‌شان استفاده می‌کردند که پر شده بود از پرپرندگان و ماکیانی که خود پرورش می‌دادند. این نوع بالش احساس راحتی و آرامش به انسان می‌بخشد، اما امروزه این کار هم هزینه‌بردار است و هم این که نسبت به بالش‌های امروزی رواج کمتری دارد. مسئله مهمی که وجود دارد این است که در این انتخاب بهترین بالش طبی سنتی باشیم و یا سنت شکن؟! اگرچه بالش‌های قدیمی پر شده از پر یا تلفیقی از پر و الیاف رضایت بخش‌ترین نوع بالش‌ها بودند اما علاوه بر هزینه‌بردار بودن منجر به حساسیت در برخی افراد می‌شوند. به طور کلی یک بالش خوب بالشی است که فشار روی عضلات سر و گردن را کاهش داده و موجب امراضی چون دیسک گردن و فاصله بین مهره‌ها نگردد.

بهترین بالش طبی

بالش الیافی یا پلی استر بهترین بالش طبی
بالشی است که پر شده از الیاف پلی استر و یا فوم و یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها. این نوع بالش بر خلاف بالش‌های سنتی حساسیت کمتری ایجاد کرده و نسبت به آنها قیمت مناسب‌تری نیز دارند.

بالش لاتکس بهترین بالش طبی
این نوع بالش از نوع بالش‌های طبی است که معمولاً پزشکان آن را توصیه می‌کنند زیرا هم به صورت بهداشتی از صمغ درخت لاتکس تهیه شده و هم به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالایی که دارد میتواند به طور صددرصدی تمامی حالت‌های مختلف سر و گردن را پوشش دهد و از سر و گردن حمایت کرده تا کمتر دچار بیماری و درد شوند. نوع مشابه و البته امروزی‌تر از این نوع بالش بالش مموری فوم است که پزشکان ارتوپد به دلیل شکل انحنادار و بسیار منعطف آن برای بیماران دچار دیسک گردن و ستون فقرات تجویز کرده و توصیه به استفاده از آن می‌کنند. شستشوی این نوع بالش به راحتی و با یک پارچه و اسفنج است که به نسبت سایرین راحت‌تر است اما نقطه ضعف آن بوی نامطبوعی است که بعد از آن باقی می‌ماند.

بهترین بالش طبی

بالش میکروژل بهترین بالش طبی
این نوع بالش بالشی است که از الیاف شبیه ابریشم پر شده و ضد حساسیت، بسیار نرم و منعطف است. پس از شست و شو چه با پارچه و چه در ماشین لباسشویی بوی نامطبوع نمی‌گیرد.

اخیراً تکنولوژی طراحی سه بعدی در طراحی بالش به کار رفته که در نتیجه آن نوعی بالش طبی برای زنان باردار طراحی شده که وزن بدن مادر را در هنگام خواب از روی جنین برداشته و حس آرامش بخشی به مادر و جنین می‌بخشد. این بالش به شکل U است که در طول شب از دستها، پاها، شکم و کمر زنان باردار حمایت می‌کند. در انتخاب بهترین بالش طبی همه چیز به خود شما و نحوه خوابیدن‌تان بستگی دارد، اگر معمولاً به صورت طاق باز می‌خوابید بهتر است از نوع مموری فوم استفاده کنید که منعطف‌تر بوده و فشار روی گردن و ستون فقرات را کمتر می‌کند و اگر از رفلاکس معده رنج می‌برید بهترین بالش، بالش طبی مثلثی شکل است که با شیب کمی که دارد مری را در سطح بالاتری از شکم قرار داده و از بازگشت اسید معده به دهان جلوگیری می‌کند.

منبع: Best Pillows

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.