نقش کلسیم در سلامتی نوجوانان

طبق گفته موسسه ملی سلامت کودکان و توسعه انسانی (NICHD)، نوجوانان تا سن ۱۳ سالگی به ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. همانطور که کودک شما رشد می کند، نیاز روزانه ی کلسیم به ۱۰۰۰ میلی گرم در روز کاهش می یابد.

در طول سال های نوجوانی، رشد و توسعه کودک با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. مصرف کافی کلسیم باعث افزایش حجم و جرم استخوان های نوجوان می شود. نوجوان شما باید روزانه ۴ تا ۵ بار غذاها و نوشیدنی های غنی از کلسیم مصرف کند. شیر و محصولات شیری مانند ماست و پنیر منبع خوبی از کلسیم هستند. آنها همچنین مقدار خوبی از ویتامین D دارند که به جذب کلسیم کمک می کند.

کلسیم به نوجوانان چه کمکی می کند؟
به گفته آکادمی آمریکایی کودکان (AAP)، نوجوانان باید از رژیم های غذایی غنی از کلسیم پیروی کنند تا از بیماری های مرتبط با استخوان در امان باشند. تا سن ۳۰ سالگی، رشد استخوان های کودک ادامه خواهد داشت و این باعث می شود استخوان هایش قوی و متراکم شوند. هنگامی که او به اواسط ۳۰S می رسد، جرم استخوان شروع به کاهش می کند. اگر فرزند شما در طول سالهای نوجوانی کلسیم کافی مصرف کرده باشد، مطمئن باشد که یک عمر استخوانهای سالم و با دوام خواهد داشت.

مصرف نوشیدنی های مصنوعی به جای شیر موجب آسیب رساندن به استخوان ها می شود. طبق دانشکده پزشکی هاروارد، دختران نوجوان که نوشیدنی های گاز دار مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر شکستگی های استخوانی قرار می گیرند.

کلسیم برای نوجوانان دارای مزایای بهداشتی بسیاری است. کلسیم باعث جلوگیری از انسداد خون و افزایش عملکرد عضلات می شود.

غذاهای غنی از کلسیم:
در اینجا فهرستی از غذاها و نوشیدنی هایی غنی از کلسیم آورده شده است. اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما این غذاها را به عنوان بخشی منظم از رژیم غذایی خود مصرف می کند:

پنیر، پنیر سوسپان، پنیر سوئیس، پنیر پارمسان و پنیر چدار
مواد غذایی مانند ماست و کره
ماهی کنسروی، ماهی ساردین، ماهی قزل آلا
سبزیجاتی با برگ های تیره مانند اسفناج، کلم بروکلی و خردل
دانه های غنی از کلسیم شامل لوبیا، سویا و بادام

اگر برای نوجوان شما لاکتوز غیر قابل تحمل باشد، چه کاری انجام دهید؟
اگر لاکتوز برای نوجوان شما غیر قابل تحمل است و قادر به خوردن شیر نیست، می تواند سایر مواد غذایی حاوی کلسیم مصرف کند.

رژیم غذایی در سالهای نوجوانی تاثیر بسزایی در سلامتی خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما به خوبی غذا می خورد و از لحاظ جسمی فعال است. علاوه بر داشتن غذای غنی از کلسیم، نوجوانان باید به اندازه کافی ویتامین D مصرف کنند. بازی کردن کودک زیر نور خورشید به او کمک می کند تا مقدار زیادی ویتامین D دریافت کند که به جذب کلسیم کمک می کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.