راه‌های موثر برای جلوگیری از ریزش مو در مردان

میلیون ها مرد در سراسر جهان، صرف نظر از فرهنگ، طبقه، ملیت، مذهب و رنگ با مشکل ریزش مو روبرو هستند. مردانی که حتی یک موی خود را نیز از دست نمی دهند و موهای خود را به طور کامل به ۷۰ و ۸۰ سالگی می رسانند بسیار خوش شانس هستند. اما اکثریت مردان، در ۴۰ یا ۵۰ سالگی موهای خود را از دست می دهند.

از دست دادن مو در مردان علت های متفاوتی دارد، از جمله طاسی الگوی مردانه، آلوپسی، عفونت های قارچی، اختلالات روانی، کمبود مواد مغذی و عدم تعادل هورمونی. کمبود گردش خون در پوست نیز ممکن است باعث ریزش مو در مردان شود. ریزش مو در زنان نیز ممکن است دلایل مشابهی داشته باشد اما ما در این مقاله ریزش موی مردان را مورد بررسی قرار داده ایم زیرا مردان بیشتر از این وضعیت رنج می برند.

درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو در مردان
از آنجا که بسیاری از علت های ریزش مو در مردان را می دانیم، می توانیم از این وضعیت جلوگیری کنیم. درمان های خانگی ترکیبی از انتخاب های رژیمی و فعالیت های مفید است که می تواند رشد مو را افزایش داده و از ریزش آن جلوگیری کند.

ماساژ پوست سر
یکی از بهترین روش های مواجهه با ریزش مو ماساژ دادن سر است زیرا یکی از دلایل اصلی ریزش مو در مردان، کمبود گردش خون است. خون، اکسیژن را به فولیکول های مو وارد می کند و برای تحریک و رشد مو ضروری است. بنابراین، ماساژ منظم پوست سر می تواند به حفظ گردش خون کمک کند و عناصر مهم را به پوست سر برساند. این می تواند یک تمرین روزانه باشد که مردان برای افزایش رشد موهای خود انجام می دهند.

شیر نارگیل
شیر نارگیل غنی از مواد مغذی و ویتامین هایی است که برای مو ضروری هستند. شیر نارگیل فولیکول های مو را سالم نگه می دارد و به شما کمک می کند تا موهای خود را حفظ کرده و موهای جدید را دوباره رشد دهید. روغن نارگیل و شیر نارگیل هر دو می توانند بر روی پوست سر (به صورت محلی) اعمال شوند یا به صورت نوشیدنی مصرف شوند.

تخم مرغ
در حالی که بسیاری از چیزهایی که می خورید باعث رشد موهایتان می شوند، بعضی از مواد غذایی نیز هستند که می توانید روی موهای خود قرار دهید. تخم مرغ دارای پروتئین بسیار زیادی است که باعث می شود موها ضخیم و قوی شوند. برای این کار چند تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و روی موهای خود بگذارید، پس از چند دقیقه موهای خود را بشویید.

پتانسیل آنتی اکسیدان
برخی میوه ها و سبزیجات با آنتی اکسیدان ها بسته بندی می شوند و اقدامات پیشگیرانه در برابر رادیکال های آزاد دارند. برخی از رادیکال های آزاد می توانند باعث پیری زودرس و مرگ سلول های پوستی، از جمله پوست سر شوند. بنابراین، میوه ها و سبزیجاتی مانند موز، آووکادو، آب پرتقال، آب لیمو و عسل می توانند برای مو مفید باشند. این میوه ها را به صورت خمیر در آورده و روی موهای خود بگذارید.

فلفل سیاه
مخلوط کردن چند قاشق چای خوری فلفل سیاه با چند قاشق ماست می تواند مخلوط خوبی برای رشد موها باشد.

سرکه
سرکه دارای تعدادی مواد مغذی و مفید از جمله پتاسیم و بعضی از آنزیم های دیگر است که به رشد موها کمک می کند و از شوره سر نیز جلوگیری می کند. شوره سر می تواند فولیکول های مو و منافذ مو را مسدود کند و رشد موها را غیر ممکن کند.

کاهش مصرف گوشت قرمز
مسدود کردن فولیکول های مو و منافذ مو مشکل بزرگی است که باعث ریزش مو می شود. با این حال، مطالعات خاص نشان داده اند که ارتباط مثبتی بین مصرف چربی حیوانات و مسدود کردن فولیکول های مو وجود دارد. این به این معنی است که کاهش گوشت قرمز به کاهش میزان چربی بدن کمک می کند و موها را بدون هیچ مانعی رشد می دهد.

افزایش بیوتین
بیوتین نوعی از باکتری های روده است که می تواند باعث افزایش رشد مو شود. غذاهای حاوی بیوتین شامل آجیل و برنج قهوه ای هستند که افزودن آن ها به رژیم غذایی روزانه می تواند به بهبود رشد مو کمک کند.

سلامت تیروئید
اگر از کم کاری تیروئید رنج می برید، پس باید آن را بهبود بخشید. یک راه برای افزایش سطح ید، افزودن سبزیجات دریایی مانند لوزی، نورو، کامبو و واکام به سبد غذایی است. این ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما ساده ترین غذا باشد، اما باید آنها را به طور منظم بخورید تا بتوانید هورمون تیروئید را افزایش دهید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.