علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

یکی از مشکلات عجیب و بزرگی که معمولاً کاربران گوشی‌های اندروید از آن شکایت دارند خاموش شدن ناگهانی گوشی است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

خاموش شدن ناگهانی گوشی به چه دلیل است؟

۱- وجود یک برنامه مشکل‌دار
یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناکهانی گوشی اندروید نصب برنامه نامناسب و به اصطلاح بد افزار روی سیستم عامل گوشی است. برای رفع این مشکل در ابتدا برنامه‌هایی که به آن نیاز ندارید یا کمتر از آن استفاده می‌کنید را از گوشی خود پاک کنید، شاید شما نتوانید به طور دقیق بگویید چه برنامه‌ای ایجاد اختلال نموده اما همیشه یک یا چند برنامه محدود و پرکاربرد ممکن است سیستم امنتی گوشی‌تان را دچار اختلال کند. ممکن است در گوشی انواع و اقسام برنامه‌های بی‌کاربرد و بدافزار وجود داشته باشد که باعث بروز مشکلاتی در سیستم عامل اندروید شود.

۲- دانلود برنامه ناسازگار با گوشی
همیشه برنامه‌های مناسب را روی گوشی‌تان نصب نمایید؛ برنامه‌ای که به سیستم عامل گوشی آسیب نرسانده و متناسب با ورژن گوشی‌تان باشد. عموماً هنگام دانلود برنامه نامناسب و ناسازگار از یک منبع ناشناس گوشی خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود. در هنگام دانلود برنامه‌ها دقت کنید که از منابع معتبر دانلود صورت گیرد و همچنین با ورژن دستگاه‌تان سازگاری داشته باشد.

۳- عدم سلامت باتری
اگر هنگام استفاده از گوشی ناگهان گوشی خاموش می‌شود و حتی با فشردن دکمه پاور نیز روشن نمی‌شود به سلامت باتری آن شک کنید. معمولاً گوشی‌های اندرویدی سیستم عاملی ساده اما بسیار حساس دارند که در استفاده‌های طولانی مدت مثلا در هنگام استفاده از بازی‌های اندرویدی به یکباره داغ کرده و خاموش می‌شوند و علت آن ضعیف شدن باتری گوشی در استفاده‌های طولانی مدت است.

عدم سلامت باتری علت خاموش شدن ناگهانی گوشی
ضعیف شدن باتری گوشی در استفاده‌های طولانی مدت یکی از علل خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌باشد

۴- وجود ویروس و بدافزار
اگر پس از پاک کردن برنامه‌های متعدد و کم کاربرد همچنان با مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی مواجه بودید به ویروسی بودن گوشی‌تان شک کنید. احتمالاً یک عامل ویروسی و بدافزار وارد گوشی شما شده است.

۵- سرما علت خاموش شدن گوشی
شاید از شنیدن این مطلب تعجب کنید اما درست است. سیستم‌عامل بیشتر گوشی‌های مدرن و پیشرفته امروزی خصوصاً سیستم تاچ و سخت افزار آن‌ها (به خصوص گوشی‌های اپل) بسیار به سرما حساس هستند. بر اساس گزارش‌های متعدد کاربران برخلاف آنکه داغ شدن گوشی منجر به خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌شود؛ این بار گوشی در سرما به یکباره خاموش می‌شود. اگر از یک کاور محافظتی قوی در مقابل سرما و گرمای شدید استفاده کنید دیگر گوشی‌تان خاموش نمی‌شود.

۶- شارژر تقلبی و بی‌کیفیت
از یک شارژر مناسب استفاده کنید که مختص گوشی خودتان و مناسب مقدار ولتاژ ورودی موردنیاز گوشی‌تان باشد. گاهی ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی گوشی خراب بودن یا فیک بودن شارژر و سیم شارژر گوشی باشد، هیچگاه شارژر گوشی دیگری را به گوشی‌تان نزنید زیرا ممکن است ولتاژ برق قوی‌تری به دستگاه وارد شده و گوشی به یکباره خاموش شده و یا در مواردی حتی بسوزد.

۷- قدیمی بودن ورژن برنامه‌ها
هنگ کردن و مشکل نرم افزاری در بعضی برنامه‌ها نیز می‌تواند علت خاموش شدن ناگهانی گوشی باشد مثلاً هنگام باز کردن و اجرا نمودن یک برنامه خاص به یکباره گوشی خاموش می‌شود و این بدان علت است که سیستم عامل نمی‌تواند ورژن قدیمی برنامه را اجرا نماید.

اشکال در نمایشگر علت خاموش شدن ناگهانی گوشی
هنگ کردن و مشکل نرم افزاری در بعضی برنامه‌ها می‌تواند علت خاموش شدن ناگهانی گوشی باشد

۸- باتری از جای خود خارج شده
این مورد در گوشی‌ها و دستگاه‌هایی پیش خواهد آمد که باتری قابل تعویض دارند. یک جابجایی کوچک در جایگاه باتری نیز می‌تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی گوشی شود که با قرار دادن باتری در جایگاه خود گوشی دوباره روشن خواهد شد.

۹- اشکال در نمایشگر
اگر گوشی‌تان به یکباره خاموش شد و با فشردن دکمه پاور نیز روشن نمی‌شود؛ اما به هنگام فشردن دکمه پاور لرزش و یا حتی صدای کوچکی در گوشی حس می‌کنید به احتمال زیاد باید صفحه نمایشگر و ال سی دی گوشی‌تان دچار مشکل شده باشد که یک صفحه سیاه در حالت خاموشی و روشنی مشاهده خواهد شد.

۱۰- مشکل سخت افزاری
اگر همه موارد بالا را چک کردید و اطمینان حاصل شد که مشکل خاموش شدن ناگهانی دستگاه به دلیل موارد اشاره شده نبوده به احتمال زیاد یک مشکل سخت افزاری در سیستم عامل دستگاه وجود دارد و حافظه گوشی نیاز به بررسی توسط سرویس کار و خدمات پس از فروش دارد.

منبع: Cause of phone shutdown

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.