فواید کتابخوانی برای دانش آموزان

آخرین باری که کتاب یا مقالۀ قابل توجه ای مطالعه کردید، چه زمانی بود؟ اگر شما یکی از افرادی هستید که عادت به کتابخوانی دارد باید به شما بگوییم خواندن کتاب، فواید بسیاری دارد و در مطلب زیر چند مزیت آن ذکر شده است.

بررسی فواید کتابخوانی

۱. تحرک ذهنی
مطالعات نشان داده اند که مطالعه باعث تحرک ذهنی می شود و تحرک ذهنی هم از آلزایمر جلوگیری می کند. مغز مانند عضله های دیگر بدن به ورزش نیاز دارد تا قوی و سالم باشد.

۲. کاهش استرس
مهم نیست که در کار و روابط شخصی خود چقدر استرس دارید. روابط شخصی و یا شمار زیادی از مسائل دیگر که باعث استرس می شوند، با خواندن داستان از بین می رود.

۳. افزایش دانش
همه چیزهایی که می خوانید، اطلاعات شما را افزایش می دهد. خواندن کتاب، ذهن شما را از اطلاعات جدید پر می کند.

نقش کتاب در زندگی کودکان
یکی از فواید کتابخوانی این است که مسیرهای مغز را تقویت می کند

۴. گسترش واژگان
این موضوع با موضوع فوق ادامه می یابد: هر چه بیشتر کتاب بخوانید، کلمات بیشتری یاد می گیرید. کسانی که به خوبی می خوانند، به خوبی صحبت می کنند و در مورد موضوعات مختلف هم آگاه هستند. زمانی که راحت و زیبا صحبت می کنید اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد.

۵- آگاهی از ادبیات، پیشرفت های علمی و رویدادهای جهانی
خواندن کتاب برای یادگیری زبان های جدید بسیار حیاتی است، با خواندن کتاب با کلمات جدید آشنا می شوید و همین موجب تسریع صحبت کردن و نوشتن شما می شود.

۶. بهبود حافظه
هنگامی که کتاب می خوانید، باید مجموعه ای از شخصیت ها، زمینه ها، جاه طلبی ها، تاریخ و تفاوت های آنها را به یاد آورید، اما مغز چیز شگفت انگیزی است و می تواند این چیزها را با سهولت نسبی به یاد بیاورد. کتاب با هر حافظه جدیدی که ایجاد می کند، مسیرهای مغز را تقویت می کند و باعث می شود در یادآوری ذهن سریع تر عمل کنید.

فواید کتابخوانی برای دانش آموزان
یکی از فواید کتابخوانی این است که باعث تحرک ذهنی می شود و تحرک ذهنی هم از آلزایمر جلوگیری می کند

۷. مهارت های تفکری و تحلیلی قوی تر
آیا تا به حال رمان هایی با رمز و رازهای شگفت انگیز خوانده اید و قبل از اتمام کتاب، رمز خود را حل کرده اید؟ اگر چنین بود، شما توانسته اید تفکر انتقادی و تحلیلی را با تمام جزئیات انجام دهید.

۸. تمرکز بهبود یافته
در دنیایی که ما در اینترنت داریم، در یک زمان چندین کار را با هم انجام می دهیم. در یک فاصله زمانی ۵ دقیقه ای، یک فرد معمولی زمان خود را بین چند کار از جمله ایمیل، چت با چند نفر (از طریق gchat، اسکایپ و غیره)، نگاه کردن به توییتر، نظارت بر گوشی های هوشمند و تعامل با همکاران خود تقسیم می کند. این نوع رفتار سطح استرس را افزایش و بهره وری را کاهش می دهد. هنگامی که شما کتاب می خوانید، تمام توجه خود را به داستان متمرکز می کنید. توجه به بقیه جهان از بین می رود، و شما می توانید خود را در هر جزئیات دقیقی که می خوانید غوطه ور کنید. سعی کنید برای ۱۵-۲۰ دقیقه قبل از کار (به عنوان مثال هنگام خوردن صبحانه و یا حمل و نقل عمومی) کتاب بخوانید.

۹. مهارت های نوشتن بهتر
این امر با گسترش واژگان خود دست و پا می زند: قرار گرفتن در معرض کارهای منتشر شده تاثیرات مثبتی بر نوشتن شما دارد. زیرا خواندن کتاب های نویسندگان دیگر همواره بر کار فرد تاثیر می گذارد. همانطور که موسیقی دانان یکدیگر را تحت تاثیر قرار می دهند و نقاشان از تکنیک های استادان قبلی استفاده می کنند، نویسندگان نیز یاد می گیرند که چگونه با خواندن آثار دیگران دانش خود را افزایش دهند.

منبع: benefits of reading books

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.