فواید و عوارض استفاده از آلوئه ورا برای آکنه

آلوئه ورا یک گیاه پرطراوت و شاداب است که خاص مناطق آفریقایی است و به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می‌گویند. این گیاه به صورت وحشی رشد می کند و دارای برگ های ضخیم و دندانی است. ژل روشنی که در داخل برگ های آلوئه ورا وجود دارد می تواند به صورت موضعی برای تسکین پوست سوخته یا تحریک شده استفاده شود، برخی از افراد برای درمان آکنه از آلوئه ورا استفاده می کنند. این گیاه حاوی ویتامین‌ هایی نظیر B1، B2، B6، C، E و اسید فولیک و مواد معدنی مانند: کلیسم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم می‌ باشد. آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری دارد به همین دلیل می تواند برای درمان آکنه موثر باشد.

یک موسسه بهداشتی معتقد است که استفاده از گیاه آلوئه ورا به صورت خوراکی می تواند برای آبرسانی و بهبودی پوست مفید باشد اما شواهد بسیار کمی برای اثبات این نظریه وجود دارد.

آلوئه ورا به عنوان داروهای سنتی ضد آکنه، مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج امیدوار کننده ای از آن مطالعه بدست آمد. اگر آکنه شما خفیف یا متوسط باشد و به دنبال راهی برای تسکین پوست خود هستید، این داروهای خانگی را امتحان کنید.

استفاده از آلوئه ورا خالص به صورت موضعی
شما می توانید نتایج خوبی با استفاده از آلوئه ورا به دست آورید. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. این گیاه از سال ها پیش برای پاک کردن زخم ها، کاهش درد و سوختگی ها کاربرد داشت. تعداد بسیار کمی از افراد به این گیاه حساسیت دارند و استفاده آن به طور موضعی خطر بسیار پایینی دارد (مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید).

استفاده از آلوئه ورا برای آکنه
از سال ها پیش برای پاک کردن زخم ها، کاهش درد، سوختگی ها و درمان آکنه از آلوئه ورا استفاده می شود

چگونه از گیاه آلوئه ورا برای درمان آکنه استفاده کنید؟

یک گیاه آلوئه ورا تهیه کنید و آن را به جای پاک کننده به صورت خود بزنید. گیاه الوئه ورا جریان خون را در پوست افزایش می دهد و باکتری های مضر را می کشد. همچنین می توانید با گذاشتن آن در محل آکنه آن را درمان کنید، موقع خوابیدن آلوئه ورا را روی صورت خود بگذارید، سپس صبح آن را برداشته و صورت خود را بشویید. با این کار مشاهده می کنید که قرمزی و تحریک صورت کاهش یافته است.

خطرات و عوارض استفاده از آلوئه ورا

برخی از افراد برای درمان آکنه از چای آلوئه ورا یا عصاره آلوئه ورا استفاده می کنند اما تا کنون شواهد زیادی برای انجام این کار وجود ندارد. همچنین شواهدی وجود دارد که مصرف بالای آلوئه ورا می تواند به بدن آسیب برساند و فرد را در معرض انواع خاصی از سرطان ها قرار دهد. از نوشیدن آلوئه ورا در مقادیر زیاد اجتناب کنید.

اگر می خواهید آلوئه ورا را در تعامل با مصرف داروهای دیگر انجام دهید، برای جلوگیری از عوارض آن حتماً با پزشک مشورت کنید.

قبل از استفاده از هر ماده جدید اول آن را بر روی مچ دست یا پشت گوش خود تست کنید. اگر بعد از استفاده از آلوئه ورا واکنش یا قرمزی مشاهده کردید، از آلوئه ورا برای درمان آکنه استفاده نکنید.

منبع: aloe vera for acne

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.