راه‌های درمان آلژری پوستی

آلژری پوستی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. این عوامل شامل اختلالات سیستم ایمنی، داروها و عفونت ها می باشد. هنگامی که آلرژن مسئول راه اندازی پاسخ سیستم ایمنی بدن است، پس از آن یک وضعیت پوستی آلرژیک صورت می گیرد.

نشانه های آلژری پوستی مانند قرمزی، خارش و تورم اغلب به مدت یک یا دو هفته با درمان یا بدون درمان از بین می روند.

شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید تا پوست شما راحت تر و سریع تر خوب شود.

چگونه آلژری پوستی را درمان کنید؟

– از تماس اجتناب کنید. این ممکن است بسیار واضح باشد اما ارزش یادآوری را دارد. شما نمی توانید چیزی را که باعث حساسیتتان می شود لمس کنید یا از آن استفاده کنید.

– منطقه آسیب دیده را خنک کنید. یک کمپرس یخ یا دوش آب سرد می تواند به آرامش خارش کمک کند. به آرامی پوست خود را نوازش کنید و آن را مرطوب کنید.

تحریک آلرژی پوستی
لباسهای تنگ آلرژی پوستی را تحریک می کنند

– پوست خود را خیس کنید. بلغور جو دوسر کلوئیدی یک پودر است، به همین دلیل باید آن را با آب مخلوط کنید. در برخی افراد این پودر می تواند پوست ملتهب را آرام کند، اما در برخی افراد ممکن است واکنش ایجاد کند. این روش را امتحان کنید و از آب ولرم استفاده کنید. اگر آب خیلی گرم باشد، پوست را تحریک و خشک می کند.

– از کرم ضد خارش استفاده کنید. لوسیونِ بدون هیدروکورتیزون یا کالامین ممکن است خارش را کاهش دهد.

– لباس های گشاد بپوشید. لباسهای تنگ نپوشید، آنها بثورات را تحریک می کنند. لباس ها را شل و خنک کنید.

– برای علائم شدید، سعی کنید از یک پانسمان مرطوب استفاده کنید. برای شروع، یک تکه نرم از لباس خود را انتخاب کنید، مانند تی شرت آستین بلند یا لباس زیر بلند. آن را در آب فرو ببرید، سپس آن را بردارید و بپوشید. چیزی شبیه آن لباسی که پوشیده اید، اما خیلی تنگ نباشد.

اگر مشکل پوستی دارید که به تنهایی از بین نمی رود، بگذارید پزشک آن را بررسی کند. حتی اگر با یک درمان خانگی کمی بهتر شوند، آن ها می توانند نشانه ای از یک وضعیت پزشکی جدی باشند.

منبع: how to treat skin allergies

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.