درمان قرمزی پوست صورت با طب سنتی

قرمزی پوست صورت تأثیر مستقیمی بر زیبایی صورت دارد، به همین دلیل افراد برای رفع آن تلاش بسیاری می کنند. اگر پوست صورتتان قرمز می شود، ممکن است تشخیص علت دقیق آن دشوار باشد. بعضی افراد به طور طبیعی بیشتر از دیگران سرخ می شوند، بعضی افراد ممکن است از سوزش بیش از حد و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب قرمز شوند. بعضی افراد ممکن است واکنش آلرژیک به یک محصول داشته باشند. قرمزی صورت ممکن است هفته ها یا ماهها طول بکشد، با این حال معمولا قبل از سن ۳۰ سالگی ظاهر نمی شود.

این قرمزی بیشتر روی گونه ها، بینی، چانه، پیشانی و اغلب بر روی گردن، پوست سر، سینه یا گوش ها شروع می شود. در ابتدا، قرمزی صورت خفیف است ولی بعد از مدتی، قرمزی عمیق تر می شود. گاهی عروق خونی پوست قابل مشاهده هستند و اگر این وضعیت درمان نشود، جوش ها و رگ ها رشد پیدا می کنند. گاهی اوقات این قرمزی چشم ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تحریک، اشک و خونریزی چشم ها می شود.

درمان های خانگی برای رفع قرمزی پوست صورت

۱. ماسک خیار
اگرچه تحقیقات علمی مبنی بر اثرات خیار بر رفع قرمزی صورت انجام نگرفته است، اما از صدها سال پیش از خیار برای درمان خانگی طبیعی استفاده می کردند. سوابقی در سال ۱۶۴۹ وجود دارد، زمانی که گیاه شناس و پزشک نیکلاس کالپپر از مزایای خیار در رفع قرمزی صورت مطالبی نوشته است. برای اینکه بهترین نتایج را بگیرید، بهتر است یک خیار را روی صورت خود بچسبانید و به عنوان ماسک صورت اعمال کنید. بهتر است خیار را در یخچال بگذارید و بعد از آن استفاده کنید.

۲. رژیم ضد قرمزی
مهمترین جنبه رژیم ضد قرمزی، کاهش التهاب سیستمیک است. گام اول این است که یک رژیم ضد التهابی داشته باشید و حرارت داخلی بدن را از بین ببرید. از غذا و نوشیدنی هایی که حرارت بدن را افزایش می دهند، اجتناب کنید. مکمل های روغن ماهی و پروبیوتیک ها می توانند مفید باشند. غذاهای سرد مانند سیب، کرفس، نارگیل، خیار، خربزه، هلو، پاپایا و اسفناج نیز مفید هستند.

درمان قرمزی پوست صورت با طب سنتی
مانوکا غنی از آنتی اکسیدان های ضد التهابی قوی است و قرمزی پوست صورت را درمان می کند

۳. ماسک های جو دوسر کلوئیدی
ماسک های جو دوسر کلوئیدی یک درمان محبوب برای خارش و قرمزی صورت هستند. جو دوسر کلوئیدی یک درمان طبیعی است که می تواند به هر نوع قرمزی صورت کمک کند. این ماسک دارای اثرات مرطوب کنندگی روی پوست است، اما روغن را جذب می کند و می تواند برای آکنه مفید باشد. در مقاله ای در مجله Drugs of Dermatology 2007 ثابت شده است که جو دوسر کلوئیدی دارای خواص مرطوب کنندگی، تسکین دهندگی، محافظتی و ضد التهابی است. این ماسک آلرژی کمی ایجاد می کند. برای استفاده، دو قاشق چای خوری از جو دو سر کلوئیدی ۱۰۰% خالص را با آب کافی مخلوط کنید تا ماسک ایجاد شود. اجازه دهید این ماسک ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند تا خشک شود، سپس آن را بشویید. این درمان ارزان را می توانید چهار بار در هفته انجام دهید.

۴. عسل مانوکا
به طور عمده این عسل در نیوزیلند توسط زنبورهایی تولید می شوند که بر روی درختان مانوکا تغذیه می کنند. مانوکا غنی از آنتی اکسیدان های ضد التهابی قوی است. این اثرات ضد باکتری برای مبارزه با باکتری های آکنه مفید هستند. علاوه بر این پوست را مرطوب نگه می دارد و قرمزی را از بین می برد. برای استفاده موضعی، عسل مونوکا را تهیه کنید و به عنوان یک پاک کننده، روزانه به طور مستقیم به پوست صورت اعمال کنید.

۵. چای ضد قرمز
چای های گیاهی برای رفع قرمزی بسیار مفید هستند، شما هم می توانید آن ها را بنوشید و هم بصورت موضعی استفاده کنید. سه مورد از چای های گیاهی عبارتند از چای نعناع، چای بابونه و چای سبز. پلی فنولهای موجود در چای سبز پوست را جوان می کنند. تحقیقات در مورد مزایای نوشیدن چای سبز فراوان است. چای بابونه و نعناع می تواند هر نوع قرمزی صورت را از بین ببرند. اگر دچار آلرژی زگیل شده اید، از بابونه استفاده نکنید. برای درست کردن چای موضعی، کیسه های چای را به مدت ۱۰ دقیقه در یک لیوان آب جوش قرار دهید. مایع را در یخچال خنک کنید. سپس مایع را بر روی یک دستمال کاغذی بریزید و بر روی صورت خود فشار دهید.

منبع: treatment of face redness

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.