انواع خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان

تاسیسات یکی از قسمت‌های مهم هر ساختمانی محسوب می‌شود و در صورت اختلال در عملکرد آن رفاه و آسایش ساکنان بر هم می‌خورد؛ البته در برخی موارد جدی هم ممکن است سلامتی افراد به خطر بیفتد. بنابراین همواره به وجود اشخاصی نیاز است که در زمینه نصب، راه‌اندازی و تعمیر تاسیسات تخصص و مهارت بالایی دارند. بعضی افراد برای امور مختلف مانند خدمات فنی منزل، لوله کشی آب سرد و گرم، خرده کاری لوله کشی گاز و … به تکنسین‌های لوله کشی ساختمان نیاز دارند. بیشتر افراد همواره فرد تاسیسات کار را شخصی می‌دانند که به کار لوله کشی مشغول است؛ در حالی که فعالیت یک تاسیسات کار بسیار گسترده می‌باشد که بعضی از آن‌ها به شرح ذیل هستند؛

تشخیص ترکیدگی لوله

نشتی لوله آب معضل بسیار بزرگی است که سالانه باعث به هدر رفتن آب بسیاری می‌شود. این مشکل قابل دیدن نیست و بسیاری از خانواده‌ها متوجه آن نمی‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار قبوض مصرفی آب را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه نشتی لوله‌های ساختمان شوید. متاسفانه افراد زمانی متوجه نشتی لوله‌های آب خانه خواهند شد که لکه‌های آب بر روی دیوار و یا سقف خانه نمایان شود که در این صورت کار از کار گذشته است. بنابراین در اولین قدم باید به فکر یافتن نشتی باشید تا از گسترش مشکل جلوگیری شود، پس در اسرع وقت با نیروهای کارآزموده تماس حاصل فرمایید تا بدون تخریب و کنده کاری و با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها نشتی را تشخیص داده و آن را رفع کنند.

گرفتگی وان حمام

گرفتگی وان حمام بسیار ناامید کننده است به خصوص وقتی می‌خواهید دوش بگیرید. رفع گرفتگی سینک‌های حمام می‌تواند مشکل باشد چون مو، صابون، خمیردندان و سایر مواد شیمیایی نظافتی می‌توانند یک گرفتگی تقریبا غیرقابل نفوذ را تشکیل دهند اما قبل از تماس با لوله بازکنی، چندین روش جایگزین برای رفع گرفتگی وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از محصولات طبیعی، تلمبه، لایروبی و مار تخلیه انسداد آن را رفع کنید.

خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان

گرفتگی توالت

توالت برای تخلیه موارد خاصی ساخته شده است و ریختن دستمال مرطوب نوزاد، پوشک، نخ دندان، دستمال مرطوب، توپ‌های پنبه‌ای و ته سیگار در توالت باعث انسداد آن می‌شود. برای رفع گرفتگی توالت از ابزارهایی همچون پمپ، دستگاه تراکم هوا، فنر لوله بازکنی و… استفاده می‌شود.

گرفتگی سینک آشپزخانه

گرفتگی گاه به گاه در سینک ظرفشویی واقعیت زندگی است، این مشکل معمولاً در اثر گرفتگی موضعی موجود در تله تخلیه ایجاد می‌شود. با این وجود، اگر چندین چاه تخلیه دارید که به آرامی تخلیه می‌شوند یا به هیچ وجه تخلیه نمی‌شوند ممکن است مشکل در خط اصلی تخلیه یا فاضلاب خانه باشد. در نهایت اکثر گرفتگی‌ها با چند روش خانگی حل می‌شوند اما در برخی موارد جدی باید با کارشناس حرفه‌ای تماس گرفت تا با استفاده از تجربه و دستگاه‌های پیشرفته مشکل را حل کنند.

بوی فاضلاب

بوی غیرعادی فاضلاب چیزی نیست که نادیده گرفته شود و بتوان با خیال راحت از آن رد شد زیرا این وضعیت نشانه یک مشکل جدی است که در صورت عدم رفع آن ممکن است خسارت‌های بیشتری گریبان‌گیرتان شود. با این حال، یافتن منبع بوها دشوار است، بیشتر ما به طور خودکار فرض می‌کنیم که این بو باید از توالت باشد، اما این مشکل می‌تواند در بسیاری از سیستم‌های آبی خانه از جمله دوش و ماشین لباسشویی نیز پنهان شود. در این مواقع کافی است از یک نیروی حرفه‌ای کمک بگیرید.

خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان

نم رطوبت

بله رطوبت بالا باعث کاهش راندمان انرژی می‌شود و در برخی مواقع می‌تواند برای سلامتی افراد خطرناک باشد. اگر یک اتاق خاصی دارای نم و رطوبت است، احتمالاً با یک نشتی مواجه هستید. پیدا کردن این موارد دشوار است و برای این کار باید از نیروی حرفه‌ای کمک بگیرید. این افراد با استفاده از دستگاه تشخیص نشت‌یاب مشکل را شناسایی کرده و آن را در اسرع وقت رفع می‌کنند. این دستگاه صدای حاصل از جریان آب در هنگام شکستگی و یا ترکیدگی لوله آب را تشخیص می دهد، به این صورت که روی سطح زمین مثل کف حمام و غیره… قرار می‌گیرد و عمل دقیق را شناسایی می‌کند.

تخلیه چاه

چاه‌های فاضلاب با گذشت زمان فرسوده می‌شوند و امکان ریزش آن نیز وجود دارد که می‌توان با ترمیم و بازسازی چاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک چاه قدیمی و از کار افتاده را ترمیم نمود و دوباره آن را مورد استفاده قرار داد. در صورتی که تخلیه چاه به موقع صورت نگیرد، نه تنها باعث بالا زدن آب کثیف از لوله‌های سینک و دستشویی می‌شود، بلکه با ایجاد گازهای سمی، سلامتی افراد را نیز به خطر می‌اندازد. به همین جهت توصیه می‌شود قبل از پر شدن کامل چاه، با شرکت تخلیه چاه در تماس باشید تا بتوانید بهترین و بی‌نظیرترین خدمات را از این طریق به دست آورید.

4.4/5 - (177 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. بهمن می‌گوید

    خیلی عالیست این مقاله ممنون از این که مقاله نوشتی تشکر

  2. احمد می‌گوید

    سلام
    عالی هست این مقاله
    میشه به من هم کمک کنید چجوری کار کنم
    خدمات فنی بهمن خیلی خوب هست

  3. شهابی می‌گوید

    عالی هست
    مقاله‌ قابل دانستی بود، به درد من خورد تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.