بهترین مارک کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

وقتی نوبت به معرفی و انتخاب بهترین کرم آبرسان و مرطوب کننده می‌رسد، یکی از بهترین تعاریف و با ارزش‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب آن محصولی است که رطوبت و خیسی لازم را به پوست ارائه دهد. مانند گلی که با شبنم‌های صبحگاهی طراوت و تازگی بیشتری دارد پوست نیز برای زیبایی و طراوت به این خیسی و رطوبت نیازمند است. در واقع رطوبت، اسانس خیسی و خیسی، اسانس زیبایی است. برای جلوگیری از پیری زودرس و خشک شدن پوست در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان به کرم‎های آبرسان بیشتری نیاز داریم مانند فصول گرم سال که پوست را با کرم‌های ضدآفتاب از شر اشعه‌های مضر و مستقیم نور خورشید در امان نگه می‌داریم برای زمستان نیز باید پوستمان را آبرسانی کنیم. پوستی که رطوبت خود را از دست بدهد مانند میوه‌ای است که مدت‌ها از درخت تغذیه نشده و چروکیده شده است. پوست صورت نیز جزئی از بدن ماست که نیاز به رسیدگی دارد و به دو روش می‌توان این مراقبت را درقبال پوست صورت و دست‌ها بیشتر از سایر نقاط بدن انجام داد: خوردن مقدار آب بیشتر و استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان. ما در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی پوست‌های خشک را سیراب کنیم در ابتدا قصد داریم به تعریف انواع پوست و پوست خشک، راه‌های مراقبت و جلوگیری از خشکی پوست و در نهایت معرفی چند برند معروف و پرفروش خارجی و ایرانی بپردازیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

برای شناخت انواع پوست ابتدا باید پوستتان را عاری از هرگونه مواد آرایشی نمایید، برای اینکار هیچ وقت از صابونی استفاده نکنید که پوست صورت را خشک می‌کند، بلکه از یک پاک کننده آرایشی ملایم و سبک کمک بگیرید. پس از پاکسازی پوست صورت‌تان برای مدت نیم ساعت آن را به حال خود بگذارید و پس از این مدت با دست پوست‌تان را به سمت بالا بکشید. اگر در قسمت انگشتان احساس زبری و خشنی کردید حتماً پوست خشک یا خیلی خشک دارید؛ اگر تنها در قسمت پیشانی و پشت لب‌ها یا بینی حالت پوسته پوسته یا زبری نمودید و دیگر نقاط صورت‌تان این حس را القا نمی‌کند، پوست شما مختلط است، اما اگر پوست‌تان حالت نرمی و چربی داشت، پوست شما چرب خواهد بود. اگر پوست‌تان براق نبود و هیچ کدام از حالت‌های گفته شده را نیز نداشت شما پوست معمولی دارید. به طور کلی ۵ نوع پوست داریم: پوست معمولی، خشک، ترکیبی، چرب و حساس که بستگی به نوع پوست‌تان باید از آن مراقبت کرده و به نیازهایش رسیدگی کنید. زیرا هر نوع پوستی نیازها و رفتار خاصی را می‌طلبد و توجه و رسیدگی مورد نیاز خود را احتیاج دارد.

پوست خشک مستعد پیری زودرس و نیازمند مراقبت بیشتری است. اگر پوست خشکی دارید حتماً در بسیاری از مواقع در پوست خود کشیدگی حس نموده‌اید همین‌طور ممکن است شاهد پوسته پوسته شدن‌های مداوم و خشکی‌های طولانی مدت و همچنین جوش‌های قرمز و لکه‌های قرمز بوده باشید. افراد دارای این نوع پوست بیشتر از سایرین دچار چین و چروک، خارش و اگزماهای پوستی می‌شوند؛ بنابراین نیاز به مراقبت و رسیدگی در این افراد به نسبت سایرین بیشتر حس می‌شود، در این افراد استفاده از مرطوب کننده‌های قوی و آبرسان‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کرم مرطوب کننده پرودرما proderma
ترکیبات هیالورونیک اسید، سدیم pca و اوره موجود در کرم، رطوبت، نرمی و لطافت پوست را تامین می‌کند

اهمیت انتخاب یک نرم کننده و آبرسان قوی برای پوست خشک
هیچ زنی تمایل ندارد پوست خشک مستعد چین و چروک و افتادگی زودرس داشته باشد و زیبایی‌اش تهدید شود. کرم‌های دست و صورت و محصولات آبرسان از دسته محصولات آرایشی روزانه پرکاربرد یک خانم است که دغدغه سلامتی و زیبایی دارد. برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان برای پوست خشک نیازمند اطلاعاتی در زمینه نوع و ساختار کرم‌ها، نوع پوست‌تان، حساسیت‌ها و نیازمندی‌های پوست‌تان خواهید بود. در انتخاب یک کرم مرطوب کننده برای پوست خشک دقت کنید که پنج ماده اصلی و مهم که از عناصر فعال تشکیل و بازسازی پوست هستند مانند لانولین، گلیسرین، وازلین، پروپیلن و اوره در آن موجود باشد.

انواع کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده با هر نوع برند تجاری آرایشی که باشند دارای املاح و مواد معدنی مغذی جهت حفظ آب، جلوگیری از تحلیل آن و بی‌آبی پوست خواهند بود. این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها پوست خشک است که نیاز به آبرسانی، مراقبت و خیسی دائمی داشته و پوست‌های دیگر، تنها در شرایط خاص آب و هوایی نیازمند این مراقبت‌ها هستند.

مرطوب کننده‌ها با خاصیت آبرسانی و ایجاد رطوبت، خیسی و نرم کنندگی خود در اشکال مختلفی همچون (لوسیون‌ها، کرم‌ها و پمادها) در بازار موجود بوده که از نظر میزان چربی متفاوت هستند. نرم کننده‌های غلیظ حاوی اسید هیالورونیک و دایمتیکون، پوست را آبرسانی کرده و به آن نشاط و جوانی صدچندان می‌بخشند. همچنین گلیکول و پروتئین موجود در بیشتر کرم‌های معروف مرطوب کننده، آب، چربی و رطوبت مورد نیاز روزانه پوست‌های خشک را تامین می‌کنند. بهتر است در انتخاب یک نرم‌کننده به مواد آنتی اکسیدانی موجود در آن مانند عصاره چای بابونه، انار، پرتقال و ویتامین c توجه کنید که پوست را شفاف، تازه و درخشان نموده و به آن جوانی می‌بخشد. کرم‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها و AHAها نیز کرم‌های آبرسان بسیار قوی بوده که با خاصیت تخریب کنندگی خود لایه‌های شاخی شده پوست و همچنین خشکی‌های پوست را جدا نموده و آن را دوباره بازسازی و احیا می‌کنند. مرطوب کننده‌های حاوی ویتامین A و C و رتینول برای استفاده شبانه پوست مناسب بوده زیرا این ماده مهم سرعت تولید مجدد سلول‌های پوستی را در شب بالا می‌برد که پوست در خواب، استراحت و بازسازی قرار دارد.

کرم مرطوب کننده prime پریم
این محصول حاوی عصاره آلوئه ورا می‌باشد که برای همه افراد با همه نوع پوست‌ها مناسب است و لطافت و نرمی را برای پوست صورت به ارمغان می‌آورد
کرم‌ها یا لوسیون‌ها؟

لوسیون‌ها ساختاری رقیق‌تر از کرم، پماد وازلین دارند زیرا در ترکیب آن‌ها آب به کار رفته است بنابراین برای پوست‌های چرب و مستعد جوش مناسب‌تر بوده و برای افراد با پوست خشک توصیه می‌شود از پماد و کرم‌هایی استفاد کنند که چربی بیشتری داشته باشد. علاوه بر این‌ها یک نرم کننده غلیظ برای استفاده بر روی پوست بدن و یک نرم کننده سبک‌تر اما حاوی نوعی روغن گیاهی مانند نارگیل، بابونه، زیتون، جوجوبا و روغن ماکادمیا مانند لوسیون‌های گیاهی برای صورت مناسب‌تر هستند.

کرم‌های آبرسان یا مرطوب کننده‌ها؟

بسیاری از مردم هنوز هم تفاوت این دو را نمی‌دانند در حقیقت یک پوست کم آب با یک آبرسان ساده هیدراته و آبرسانی شده و نیاز به مرطوب کننده جدا ندارد؛ اما یک پوست خشک مستعد اگزما و حساسیت‌های پوستی یا شاخه شدگی‌های لایه‌های پوستی حتما در کنار یک آبرسان قوی‌تر نیاز به یک مرطوب کننده حاوی روغن‌های گیاهی دارد تا رطوبت از دست رفته را باز یابد.

راهکارهایی برای افزایش اثربخشی مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها

یکی از راه‌های مهم در تقویت اثربخشی مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها استفاده از آن‌ها پس از خیس نمودن پوست است. برای درک بهتر موضوع تصور کنید یک اسفنج خیس و نمناک را آغشته به مواد مرطوب کننده نموده و یک اسفنج خشک را نیز به همین مرطوب کننده آغشته کرده‌اید، کدام یک راحت‌تر در اسفنج نفوذ می‌کند؟
پوست ما نیز به همان گونه عمل می‌کند پس با استفاده از این ترفند ساده به پوست خود کمک کنید تا زودتر سلامت خود را بازیابد.

کرم مرطوب کننده noreva sensidine AR
امولسیون ضد قرمزی سن سی د این اِی آر با آبرسانی بسیار قوی، خشکی پوست صورت‌تان را برطرف می‌کند

معرفی بهترین مارک کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده پرودرما proderma

یک مرطوب کننده و آبرسان کاملاً ایرانی است؛ برندی پرآوازه با عملکرد بسیار بالا که برای مرطوب کردن سر، گردن و رفع خشکی آن‌ها کاربرد دارد. این کرم با بافتی سبک و یکنواخت بسیار مورد پسند خانم‌های مشکل پسند ایرانی است. ترکیبات هیالورونیک اسید، سدیم pca و اوره موجود در کرم، رطوبت، نرمی و لطافت پوست را تامین نموده و به دلیل ترکیبات موجود در آن از ترک خوردن پوست جلوگیری نموده و آن را منعطف می‌کند.

کرم نرم کننده اوسرین اوره ثمین

اگر می‌خواهید از محصولات با کیفیت ایرانی حمایت کنید کرم‌های ثمین در حفظ شادابی و جوانی انتخاب بسیار مناسبی هستند، به طور خاص این نوع کرم مرطوب کننده با تکیه بر درمان پوست‌های خشک و حساس یکی از محبوب‌ترین کرم‌ها می‌باشد. این کرم نزدیکترین چربی حیوانی طبیعی به پوست انسان را داشته و با ایجاد یک لایه چربی در سطح آن و همچنین نفوذ در پوست، لایه‌های ساخته شده پوست را از آن جدا می‌کند. در نتیجه پوست را دوباره بازسازی و احیا می‌کند و با حفظ آب پوست، کمک شایانی به نرمی و لطافت آن می‌کند.

نرم کننده آلوئه‌ورا BMS

یک محصول با کیفیت دیگر می‌تواند سلیقه بسیاری از خانم‌ها را به خود جلب کند، این محصول حاوی عصاره آلوئه ورا می‌باشد که برای همه افراد با همه نوع پوست‌ها مناسب است و لطافت و نرمی را برای پوست صورت به ارمغان می‌آورد. این کرم در حجم ۲۰۰ گرمی عرضه می‌شود که حجم ایده‌آل و مناسبی است. همچنین با کاهش رنگدانه‌ها و لکه‌ها، التیام سوختگی‌ها و بریدگی‌های سطحی و همینطور سوزش ناشی از اگزما و تقویت و ترمیم پوست را از طریق افزایش اکسیژن رسانی و تنظیم PH برطرف نموده و پوستی یکدست و بدون عارضه به شما هدیه می‌دهد.

کرم مرطوب کننده prime پریم
این کرم علاوه بر روغن شی باتر، دارای روغن‌های طبیعی همچون روغن نارگیل است که ساختار جوان کنندگی دارد
نرم کننده و مرطوب کننده ضد قرمزی نوروا مدل noreva sensidine AR

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پوست خشک، بسیار حساس به گرما و سرمای شدید دارد و پوست دست‌ها و صورت‌تان در تغییرات شدید دمایی قرمز و برافروخته می‌شود، همچنین خواستار یک نتیجه سریع و بدون بازگشت در ترمیم پوست صورت‌تان هستید ما به شما این کرم مرطوب کننده قوی را معرفی خواهیم کرد. امولسیون ضد قرمزی سن سی د این اِی آر با آبرسانی بسیار قوی، خشکی پوست صورت‌تان را برطرف نموده و با خاصیت روشن کنندگی بالایی که دارد رنگ پوست صورت را یک درجه روشن‌تر نموده و به پوست یکدستی و طراوت می‌بخشد.

کرم بایودرما Atoderm

مرطوب کننده قوی با یودرما سِری اتودرم با رساندن یک رطوبت طولانی مدت نرمی و لطافت خاصی به پوست هدیه می‌بخشد که شما حتی در اولین بار استفاده از آن متوجه تغییر مثبت و بهبود پوست‌تان خواهید شد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به بوی زیاد بعضی محصولات آرایشی حساسیت دارید و بوی نامطبوع آنها آزارتان می‌دهد این محصول کلینیکی ترمیمی با بوی کم، ناشی از نبود عصاره و اسانس‌های ناخالص شما را راضی خواهد کرد.

کرم مرطوب کننده prime پریم

این کرم مرطوب کننده ایرانی در دسته کرم‌های تقریباً گران قیمت ایرانی و البته با عملکرد مناسب هم رده با کرم‌های مرطوب کننده خارجی و قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی می‌باشد. این کرم حاوی روغن شی باتر با خاصیت ضد پیری، ضد التهابی و همچنین ویتامین E جهت محافظت از پوست بوده و یک رطوبت رسانی ۲۴ ساعته را برای پوست‌تان به ارمغان می‌آورد. این پوست مناسب انواع پوست‌های خشک و حساس بوده و با خاصیت ضد چروکی که دارد اغلب به مرور به رفع خطوط پنجه کلاغی پوست صورت و اطراف چشم منجر شده است. این کرم علاوه بر روغن شی باتر، دارای روغن‌های طبیعی همچون روغن نارگیل است که ساختار جوان کنندگی دارد و با خاصیت ضد باکتری این روغن از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. ویتامین‌های کیوتن ۱۰ Q و همچنین ویتامین E این کرم یک محصول قوی ضد چروک است.

نکته آخر: طریقه صحیح استفاده از مرطوب کننده‌ها به این گونه است که در ابتدا پوست صورت و دست‌ها را از هر گونه آلودگی و سایر محصولات آرایشی پاک نموده و پس از شستشوی پوست هنگامی که پوست مقداری رطوبت داشته به مدت ۳ دقیقه مرطوب کننده را بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید این کار را دوبار در طول روز تکرار کنید.

منبع: The best brand of moisturizer for dry skin

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.