شستن ابرو پس از تاتو

خالکوبی ابرو یا تاتو که در حال حاضر یکی از تکنیک‌های آرایشی زیبایی جهت ضخیم‌تر کردن و پر رنگ‌تر شدن ابروها و مورد علاقه بسیاری از خانم‌هاست، روشی تهاجمی و بسیار درد آور است. ما در این مقاله قصد داریم به شرح این نکته بپردازیم که این روش دقیقاً چگونه است و آیا ارزش تحمل آن همه درد و دردسرهای مراقبتی پس از آن را دارد و شستن ابرو پس از تاتو چه شرایطی دارد؟

خالکوبی یا تاتو چیست؟

خالکوبی کردن یا تاتو به لطف خلق ظاهری لطیف‌تر و زنانه‌تر یک روش آرایشی بهداشتی بسیار رایج در این روزها محسوب می‌شود. این تکنیک در واقع توسط یک مداد برقی ایجاد می‌شود که حاوی یک سوزن رنگدانه‌دار است و به صورت نقطه‌ای و ضربه‌ای بر روی ابروی طبیعی کشیده می‌شود البته ابرویی که کاملاً ریخته شده و چندین تار از آن باقی ‌مانده است. این روش در واقع بر خلاف روش میکروبلیدینگ (هاشور ابرو) است که به صورت تاری و خطی شبیه تار ابرو، زده میشود و به صورت یک طراحی خطی، ماژیکی انجام می‌شود که از طریق سوزن‌های ریزی زده می‌شود.

میکروبلیدینگ و هاشور ابرو از یک ردیف سوزن در حدود ۱۲ تا ۱۵ سوزن استفاده می‌کند تا خطوط ریز و خطی در جهت رشد ابروها ایجاد نماید این روش اصلاً به صورت عمق نیست (برخلاف تاتو) و تنها روی پوست کشیده می‌شود به همین دلیل روش دائمی نبوده و تنها نهایتاً ۴ سال ماندگاری خواهد داشت.‌ بنابراین هیچ‌گاه فریب تبلیغات سالن‌های زیبایی را نخورید که ادعای دائمی بودن این اثر را دارند. هر چه این خطوط هاشوری ایجاد شده در ابروها در راستای رشد خطوط ابروها زده شود طبیعی‌تر بوده و زیبایی بیشتری را خلق می‌کند. “همه چیز بستگی به یک میکروبلیدینگ کار حرفه‌ای و هنرمند دارد”. از طرف دیگر خالکوبی و تاتو برای کسانی مناسب خواهد بود که می‌خواهند یک پس زمینه پررنگ‌تری از ابروهایشان ایجاد کنند و برایشان یک “سایه” پررنگ‌تری داشته باشد. چیزی شبیه به یک پودر سایه یا مداد ابرو ابروها را ضخیم‌تر و پرتر نشان می‌دهد اما مانند هاشور دائمی نیست.

برخلاف میکروبلیدینگ ابرو یا هاشور ابرو که مدت ماندگاری آن طولانی‌تر و در حدود ۳ تا ۴ سال است این روش ماندگاری کمتری داشته و زودتر از بین می‌رود همه چیز البته بستگی به مراقبت‌های روزهای نخستین پس از انجام تاتو خواهد داشت، اینکه تا چه اندازه ملزم به رعایت دستورالعمل‌های توصیه شده و شستن ابرو پس از تاتو در این ایام باشید، ماندگاری اثر را نیز متفاوت و از ۱ تا ۲ سال خواهد نمود.

یک متخصص طب زیبایی و تاتو ابرو می‌گوید که همه چیز به نوع پوست فرد بستگی دارد حتی اینکه شما چه تکنیک آرایشی را جهت تغییر ابروهایتان برگزینید که مناسب‌تر و ماندگارتر باشد نیز بستگی به پوست و نوع آن (چرب، خشک و حساس) خواهد داشت. مطمئنا زمانی که شما از یک مشاوره متخصص زیبایی راهنمایی می‌گیرید نتیجه لذت‌بخش‌تری هم خواهید گرفت که پس از انجام یکی از این روش‌ها قصد بازگشت به منزل را دارید در راه همه را شگفت زده خواهد کرد و از تغییرات ایجاد شده در شما لذت می‌بر‌ند و از زیبایی‌تان تعریف خواهند کرد.

شستن ابرو پس از تاتو
تاتو ابرو ماندگاری کمتری دارد و زودتر از بین می‌رود

آیا تاتو دردآور است؟

این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که معمولا خانم‌ها از یک تاتو کار می‌پرسند که آیا تاتو زدن ابروها درد دارد؟ پاسخ این است: بله این روش نیز مانند هر روش زیبایی دیگری درد دارد که بستگی به آستانه تحمل درد شما خواهد داشت تصور کنید انتهای تیز یک موچین مکرراً بر روی پوست حساس ناحیه ابرو کشیده شود و یا نوک یک چاقو را بر روی کف دست‌هایتان بکشید چه دردی خواهد داشت؟ تاتو نیز به همان میزان دردآور است البته بسیاری از تاتو کاران حرفه‌ای جهت کاهش میزان درد شما از کرم‌های موضعی بی‌حس کننده و یا سایر بی‌حس ‌کننده‌ها استفاده می‌کنند تا انجام این کار مانند نتیجه آن برایتان لذت بخش باشد.

در جریان انجام تاتو چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی برای اولین بار ابروهای خود را تاتو می‌کنید در ابتدا ظاهر آن زیبا نخواهد بود و در واقع یک ابروی پر رنگ و آرایش شدید را در آینه از خود خواهید دید که ممکن است کمی بیش از حد غیر طبیعی به نظر برسد اما نترسید این همه ماجرا نیست زیرا این رنگ اولیه به مرور کم رنگ شده و ظاهر ناپسند و غیر طبیعی آن محو می‌شود و در نهایت چیزی که باقی می‌ماند ظاهر زیبا و لطیف و طبیعی از یک زن زیبای ایرانی است. نکته مهم در این مورد این است که باید دو روز به ابروهایتان فرصت دهید تا رنگ پوست زیر ابرو نشسته و کمرنگ‌تر و طبیعی‌تر شود مطمئن باشید رنگ اولیه زده شده کم‌رنگ‌تر می‌شود و ظاهر نهایی شما را زیباتر و دلچسب‌تر خواهد کرد چون حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از رنگ اولیه زده شده در طول ۷ روز اول پس از تاتو جذب و محو می‌شود و ظاهر ابروهایتان طبیعی‌تر می‌گردد.

مراقبت‌های پس از شستن ابرو پس از تاتو
مراقبت‌های پس از تاتو به نوع پوست فرد بستگی دارد

مراقبت‌های پس از شستن ابرو پس از تاتو

۱- بسته به نوع پوستی که دارید این مراقبت‌ها متفاوت است ممکن است هنگام خشکی و یا خارش بیش از حد ناحیه ابرو نیاز به یک داروی آرام بخش و تسکین دهنده التهاب داشته باشید که خاصیت حفاظتی نیز داشته باشد و حساسیت و التهاب ایجاد شده در ابروها را کاهش دهد. اگر پوست چرب و روغنی دارید مطمئناْ زخم شما خود به خود بهبود می‌یابد و نیاز به هیچ نوع کرم یا پماد محافظتی نخواهید داشت چون پایه اکثر پمادها روغنی بوده و پوست روغنی و چرب ابروهایتان نیاز به چربی بیشتری به هیچ عنوان ندارد “چربی و روغن زیاد مانع از جذب رنگ در ابروها می‌شود” و دقیقا به همین دلیل است که تاتو ابروها با پوست چرب بسیار سخت‌تر از تاتو یک پوست خشک است.

۲- بهتر است ۵ تا ۷ روز پس از تاتو از ورزش شدید، تمرینات باشگاهی پر تعریق و انجام کارهای سخت (که باعث قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت می‌شود) خودداری کنید این بدان معنا است که ۵ تا ۷ روز پس از تاتو استحمام و شستشوی صورت ممنوع است.

۳- همچنین باید از تابش مستقیم نور خورشید بر صورت‌تان جلوگیری کنید و به هیچ عنوان در معرض یک آفتاب داغ تابستانه دم ظهر قرار نگیرید. دقت نمایید که حتی اندکی تعریق در ناحیه ابرو در نتیجه کار بسیار تاثیرگذار است و نباید هیچ گونه آبی تا ۷ روز به هیچ عنوان به صورت خود بزنید.

۴- از مرطوب کننده و آبرسان‌های ژله‌ای مانند و در واقع هر نوع آبرسان دیگر- سرم‌های با مواد فعال و روغنی- به هیچ عنوان استفاده نکنید. “هرچه پوست خشک‌تر باشد جذب و حفظ رنگدانه‌ها در پوست بهتر صورت می گیرد”.

۵- قبل از خواب خال کوبی‌های ابرو را با یک پنبه تمیز نموده و با آب سرد بشویید و سپس با یک پارچه با بافت لطیف و تمیز خشک کنید.

۶- هر زمان که ابروهای تاتو شده‌تان خیس شوند (به مدت ۲ هفته) خال کوبی‌های ابرو را با یک بافت تمیز خشک کنید.

۷- طبق معمول می‌توانید درطول استحمام، صابون و شامپو بزنید اما باید دمای هوا را تا حد ممکن خنک نگه دارید و صورت خود را بپوشانید تا آب به صورت به هیچ عنوان نرسد. “هر چیز روغنی، خطوط واضح و ماژیکی ایجاد شده در طول تاتو را تار و بی‌روح می‌کند”. علاوه بر رعایت اصول مراقبتی میزان موفقیت تکنیک به میزان بسیاری به فردی بستگی دارد که تکنیک‌های شستن ابرو پس از تاتو را به درستی انجام می‌دهد. شما باید جهت کسب موفقیت بیشتر و نتیجه بهتر، به دنبال یک هنرمند حرفه‌ای زیبایی باشید که تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد.

منبع: eyebrow tattoo

مطالب مرتبط:
شستن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

چگونه ابروی خود را رنگ کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.