ترفندهای اسباب کشی سریع و بی‌درد سر

هر ساله افراد زیادی در طول زندگی به دلایل مختلفی مثلاً مستاجر بودن مجبور به اسباب کشی به خانه جدید می شوند. با توجه به این که اسباب‌کشی کار سخت و واقعاً طاقت فرسایی به شمار می رود، برای اینکه اسباب کشی راحت و بدون دردسری داشته باشید با این چند ایده، اسباب کشی راحتی را تجربه کنید:

  • در شروع اسباب کشی افراد خانواده باید در کمال خونسردی به جمع آوری وسایل داخل خانه بپردازند تا عملکرد بهتری داشته باشند.
  • در اولین فرصت تصمیم به جابجایی به خانه جدید شروع به بسته بندی وسایل خانه کنند تا در حین اسباب کشی دچار حول و فشار ناشی از اسباب‌کشی قرار نگیرند.
  • با توجه به اندازه خانه که قرار است به آن اسباب کشی کنید، از بردن وسایل اضافی و غیر ضروری اجتناب کنید.
  • برای جابجایی وسایل از شرکت های حمل و نقل معتبر کمک بگیرید، چون این شرکت ها تجربه کاری بیشتری در جابجایی وسایل خانه دارند.
  • برای اینکه آسیبی به وسایل منزل وارد نشود به عملکرد کارگران نظارت داشته باشید چون کارگران توجهی به سلامت وسایل خانه ندارند.
  • به طور مرتب و منظم وسایل هر قسمت از خانه را داخل کارتن قرار دهید و روی هر کارتن اطلاعات مخصوص به آن را بنویسید. مثلاً روی کارتنی که وسایل آشپزخانه است نوشته شود وسایل شکستنی و مکان داخل آشپزخانه که حین اسباب‌کشی با دقت بیشتری وسایل شکستنی حمل شود و اینکه در خانه جدید این وسایل فقط در قسمت آشپزخانه قرار گیرد که حین چیدن وسایل زمان بیشتری صرف پیدا کردن وسایل آشپزخانه نکنید. البته وسایل شکستنی باید در نایلون های محافظ مخصوصی پیچیده شوند تا هنگام جابه جایی دچار آسیب نشوند.
  • برای این که کودکان در حین اسباب کشی مزاحم کارتان نباشند سعی کنید آن ها را نزد اقوام یا جای مطمئنی قرار دهید که اسباب کشی بدون استرسی داشته باشید.
  • در حین اسباب کشی از چند روز قبل شرایط جوی آب و هوا را بررسی کنید که در روز اسباب کشی با بارندگی یا وزش باد روبه رو نشوید که جابه جایی وسایل را برای شما سخت تر می کند.
  • سعی کنید وسایل قیمتی و گران خود مثل طلا، جواهرات و … را نزد افراد مطمئن قرار دهید تا در حین اسباب‌کشی استرسی از دزدیده شدن یا گم کردن آن نداشته باشید.
  • هنگام چیدن وسایل در خانه جدید هر شخصی در خانه مسئول مرتب کردن وسایل خود باشد و اینکه قبل از باز کردن کارتن ها، هر کارتن را در مکانی درست باز کنید که این کار باعث می شود در چیدمان منزل کم تر دچار خستگی شوید.
چیدمان وسایل داخل کارتن در کمال آرامش
چیدمان وسایل داخل کارتن در کمال آرامش
چگونه به بسته بندی اثاثیه منزل بپردازیم؟

بسته بندی اثاثیه منزل یکی از مهمترین مراحل اسباب کشی است که عدم انجام آن با دقت احتمال خسارت سنگین به اسباب و اثاثیه شما وجود دارد که کارتن مناسب نیز در بسته بندی شما سرعت میبخشد، برای این کار میتوانید از کارتن اسباب کشی ایزی پک استفاده کنید. بخش بزرگ کار اسباب‌کشی مربوط به همین بسته بندی صحیح و درست اثاثیه منزل است. در قسمت زیر نحوه بسته بندی صحیح و اصولی را برای شما شرح می دهیم:

  • قبل از شروع بسته بندی وسایل مورد نیاز بسته بندی مانند کارتن های مناسب، چسب پهن، منگنه، روزنامه باطله، ماژیک برای نوشتن، سلفون، نایلون حباب دار، طناب و هر وسیله دیگری که فکر می کنید برای اسباب کشی ضروری است مهیا کنید.
  • روی هر کارتن پس از بسته بندی با ماژیک محتوای درون کارتن را یادداشت کنید که این کار در هنگام چیدمان وسایل در منزل جدید به شما کمک می کند.
  • هنگام قرار دادن وسایل در کارتن حتماً وسایل سنگین را در ته کارتن و وسایل سبک را روی کارتن قرار دهید که آسیبی به وسایلتان وارد نشود.
  • وسایل شیشه ای مثل ظروف آشپزخانه را درون نایلون های حبابدار یا کاغذ باطله بپیچید سپس در کارتن قرار دهید، البته بهتر است ظروف شیشه ای را در کارتن های کوچک قرار دهید چون کارتن های بزرگ استحکام بالایی ندارند و احتمال ضربه خوردن وسایل حین اسباب کشی وجود دارد.
  • هنگام چسب زدن کارتن ها دقت کنید که کارتن به صورت چهار خانه زیر و روی آن چسب زده شود که در حین اسباب کشی کارتن ها پاره و باز نشوند.
  • هنگام اسباب کشی یخچال بهتر است ۴۸ ساعت قبل از اسباب کشی آن را از برق کشیده تا برفک و یخ آن آب شود، سپس خوب آن را خشک، تمیز و قطعات متحرک آن را برداشته و محکم کنید. اگر این کار صورت نگیرد احتمال خیس شدن وسایل دیگر در حین اسباب کشی وجود دارد که جابه جایی اثاثیه شما را با مشکل مواجه می کند.
  • برای بسته بندی تلویزیون بهتر است اطراف آن را با کائوچوهای مخصوص یا پارچه قرار دهید، سپس در کارتن مخصوص خود قرار دهید تا از ضربه های احتمالی یا فشار به دستگاه جلوگیری به عمل آید.
  • برای بسته بندی فرش در حین اسباب کشی برای این که ریشه های آن کثیف نشود بهتر است فرش را لول کرد و دور آن را با پارچه بپوشانید سپس با طناب محکم آن را ببندید که باز نشود.
  • وسایل حساسی مثل لپ‌تاپ و کامپیوتر که با شوک و ارتعاش آنی دچار آسیب میشوند بهتر است ابتدا اطرافش با نایلون حباب دار پیچیده شود سپس در کارتن خود دستگاه قرار گیرند.
اسباب کشی
اسباب کشی
ویژگی های کارتن اسباب کشی

برای جابه جایی وسایل هنگام اسباب کشی، نوع کارتن خیلی حائز اهمیت است. چون کارتن خوب از آسیب و گم شدن وسایل شما حین جابجایی اسباب و اثاثیه جلوگیری می کند. در قسمت زیر برخی از ویژگی های کارتن های تولید شده توسط شرکت ایزی پک را برای شما شرح می دهیم:

  • کارتن های تولید شده توسط شرکت ایزی پک ۵ لایه هستند که از استحکام بالایی برخوردار هستند و احتمال پاره شدن آن ها در حین اسباب کشی خیلی پایین است.
  • تمامی کارتن های تولید شده توسط شرکت ایزی پک دارای دستگیره پلاستیکی می باشند که این کار حمل و نقل کارتن ها را در حین اسباب کشی راحت کرده است.
  • کارتن های تولید شده توسط این شرکت دارای محل درج اطلاعات مثل شماره کارتن، محتوای داخل کارتن و اطلاعاتی مثل محل قرار گرفتن وسایل داخل کارتن نیز می باشد.
  • شرکت ایزی پک کارتن های مخصوص حمل کتاب را در ابعاد ۳۳×۳۳×۳۱ سانت درست کرده است که بهترین سایز برای بسته بندی کتاب است. چون کتاب به تنهایی سنگین است اگر در کارتن مناسب خودش قرار نگیرد جابه جایی آن سخت می شود که شرکت ایزی پک این مشکل را حل کرده است.
  • این شرکت برای بسته بندی وسایلی مثل ظروف شکستنی آشپزخانه، ظروف دکوری مثل مجسمه و دکور های تزئینی، کارتن های کوچکی در ابعاد ۴۶×۳۷×۳۲ سانت طراحی کرده است که فضای آن متناسب بسته بندی این گونه وسایل حساس است.
  • کارتن های اسباب کشی سایز بزرگ شرکت ایزی پک در ابعاد ۴۶ ×۴۶ ×۶۰ سانت می باشد که مناسب وسایلی مانند ظروف پلاستیکی و فلزی، لوازم برقی آشپزخانه، لوازم الکترونیک و کامپیوتر، آباژور و دکوری های بزرگ و … می باشد.
  • کارتن های سایز سوپر این شرکت بسیار بزرگ و حجیم می باشند و در ابعاد ۶۱ × ۴۶ × ۶۱ سانت تولید کرده است. کارتن های در این سایز برای جمع آوری وسایلی مثل اسباب بازی و عروسک بچه ها که فضای زیادی لازم دارند، کیف و کفش، لوازم خواب مثل بالش، لحاف، پتو و لوازم حجیم طراحی شده است.
کارتن های شرکت ایزی پک
کارتن های شرکت ایزی پک
کارتن فریت چیست؟

برای اسباب کشی در خارج از کشور باید از کارتن های مخصوصی استفاده کنیم که اسم این کارتن ها کارتن فریت نام دارد و میتوانید از این نوع کارتن ها در اسباب کشی خارج از کشور استفاده کنید. کارتن فریت را نیز میتوانید به راحتی از مجموعه ایزی پک تهیه نمایید.
شرکت ایزی پک با تجربه چندین ساله خود، جز معدود شرکتهایی است که تمامی کالاهای مناسب بسته بندی اسباب کشی را برای مشتریان عزیز مهیا کرده است. تمامی محصولات این شرکت در بهترین کیفیت و مناسب ترین بسته بندی طراحی و تولید شده است. همچنین این شرکت مطابق سلیقه مشتریان خود در همه ابعادی کارتن های مخصوص هر وسیله ای را تولید می کند.

کارتن های شرکت ایزی پک
کارتن های شرکت ایزی پک
امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.