سماور گازی چه مارکی خوبه؟

اگر قصد خرید یک سماور گازی با کیفیت را دارید و می‌خواهید از نوشیدن یک چای خوش طعم ایرانی به روش دمنوش‌های سنتی ایرانی لذت ببرید پس بهتر است به جای استفاده از چای‌سازهای مدرن با طراحی خارجی، از یک سماور سنتی ایرانی استفاده کنید. ما در این مقاله سعی کردیم با یک جستجوی ساده اما دقیق علاوه بر یافتن بهترین نمونه سماورهای سنتی، ویژگی‌های مناسب یک سماور خوب را برای انتخابی دقیق‌تر برایتان شرح دهیم تا شما نیز با توجه به بودجه‌ای که دارید از انواع مدل‌های پیشرفته با بهترین عملکرد و قابلیت و جوانب مثبت و منفی هریک، انتخاب ایده‌آلی داشته باشید. ما دراین مقاله به معرفی لوکس‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مدل‌های سماور گازی از باکیفیت‌ترین شرکت‌های تولیدی سماور گازی جهانی و اغلب روسیه‌ای می‌پردازیم و همینجا در انتخاب یک سماور به شما توصیه می‌کنیم همه جوانب یک سماور ایده‌آل و با کیفیت از جمله میزان صرف انرژی، مقدار گرما، ظرفیت آب به لیتر، وزن، طراحی و سایر جوانب مثبت و منفی آن را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید نمایید. قبل از اینکه وارد لیست شویم بیایید با هم از ویژگی‌های یک سماورخوب سخن بگوییم و سپس به ذکر جزئیات برترین سماورهای گازی در بازارهای جهانی بپردازیم.

سماور گازی چیست؟

سماور یک لغت روسی است که از زمان تسلط روس‌ها در جنگ جهانی دوم وارد ایران شده است و “سم” به معنی خود و “واریت” به معنی جوش است، بنابراین این کلمه به معنای دیگ بخار خودجوش ترجمه می‌شود. سماور در اصل دو کارکرد جوش و دم را با وجود یک مخزن کتری در زیر و یک قوری در بالای آن با یکدیگر به انجام می‌رساند. اگرچه که این لغت ریشه روسی داشته اما برخلاف آنچه که تصور می‌کنند اولین بار در تمدن روس دیده شده اما این وسیله درحقیقت اولین بار در آذربایجان یافت شده است و تخمین زده می‌شود که بیش از ۴۰۰۰ سال قدمت دارد. در ابتدا سماورها از فلز ساخته می‌شدند و لوله‌ای برای گرم کردن آب داشتند که از زغال سنگ پر می‌شد تا اینکه سماورهای برقی برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ ساخته شدند و تقریباً به همان روش کار می‌کردند به جز اینکه دیگر در آن‌ها از سوخت‌های فسیلی چون زغال سنگ استفاده نمی‌شد. در خاورمیانه سماورها جزء جدا نشدنی جمع‌های خانوادگی سنتی محسوب می‌شوند، با این حال هم اکنون مشاهده می‌کنیم که مردمی از سراسر جهان رو به استفاده از انواع سماورهای گازی با قابلیت‌های مدرن امروزی با طعم و عطری بی‌نظیر همانند چای‌های سنتی آورده‌اند. به گفته بسیاری از کاربران اروپایی، سماورها از جمله لوازم کاربردی و لازمه هر آشپزخانه‌ای بوده و برای دوستداران چای و انواع دمنوش‌ها ایده‌آل‌ترین است. اگر در یک خانواده ایرانی و سنتی بزرگ شده باشید قطعا در مقطعی و برای حداقل یک بار، سماور و کارکرد آن را به عینه دیده‌اید و مادر بزرگ و یا مادر شما ممکن است از آن برای مجالس بزرگ، مهمانی یا اجتماعات کوچک‌تر و خانوادگی‌تر استفاده کرده باشد. سماورها را به عنوان یکی ازهدایای بزرگ و بی‌نظیر روز مادر، اعیاد، جشن‌ها و مناسبت‌های دیگر می‌شناسند که از جمله ایده‌آل‌ترین هدایای مادران برای چشیدن یک چای سنتی با طعمی خاص و دلپذیر است.

سماور گازی Home N
سماور گازی Home N

بهترین مارک سماور گازی

۱- سماورهای گازی از سری چای‌سازهای مارک Home N، بهترین و کم هزینه‌ترین انتخاب

این نوع سماور که در رنگ‌های نقره‌ای یا ترکیب با لکه‌های سیاه و طلایی وجود دارد، از نوع چای‌ساز سماورهای Home N بسیار شبیه به سماورهای ایرانی سنتی است که مانند همه سماورهای آشپزخانه مارک Home N تنها با مواد درجه یک و با کیفیت بالا ساخته شده که به شما این امکان را می‌دهد که از طعم یک چای بی‌نظیر و خاص لذت ببرید.

خصوصیات سماورهای گازی مارک Home N
این سماورها باعملکرد گرمایشی و ترموستات خودکار خود منجر به صرفه جویی در هزینه و انرژی مصرفی شده بنابراین ضمن استفاده از مقدار انرژی بسیار کم، چای شما را تا ساعت‌ها گرم نگه می‌دارد و همچنین می‌توانید از تجربه یک چای دست ساز و کم هزینه، بدون صرف وقت زیاد در مدت طولانی‌تری لذت ببرید بدون اینکه مجبور شوید دوباره چای دم کرده و یا چای را دوباره گرم کنید. استفاده از آن بسیار راحت است و می‌توانید دمای آن را به راحتی و به دلخواه خودتان تنظیم نمایید. همچنین، این نوع سماور از نظر ارگونومیکی همه ویژگی‌های ایمنی را دارا بوده و ساختاری زیبا و استانداردی دارد و با قیمتی مناسب در کنار ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در صدر لیست سماورهای با بهترین عملکرد قرارگرفته است.

سماور ۳ لیتری Mulex با طراحی شیک
سماور ۳ لیتری Mulex با طراحی شیک
۲- سماورهای برقی دست ساز، بهترین سماور سنتی

اگر به دنبال یک وسیله چشمگیر و فریبنده در میان لوازم خانگی خود هستید، این سماور با ظاهر زیبا، سنتی و اصیل بهترین انتخاب است که همه در نگاه اول عاشق آن می‌شوند. این نوع سماور، یک سماور سنتی ایرانی است. اغلب انواع سنتی و قدیمی آن از جنس مس بوده که دارای یک مخزن استیل است و مخزن آب آن می‌تواند تا ۵/۴ لیتر گنجایش آب داشته باشد و در قوری آن نیز تا ۵/۱ لیتر چای دم می‌کشد. در این سماور به دلیل جنس بدنه‌ای که دارد آب بسیار سریع جوش می‌آید و به دلیل عملکرد بسیار مناسب گرمکن مخزن، چای نیز در کل روز گرم می‌ماند. این سماور، یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی خواهد بود که به دنبال لذت چشیدن طعم یک چای معطر در یک سماور سنتی و زیبا هستند.

۳- سماور و کتری الکتریکی ساکی saki، نمونه‌ای خاص از برترین‌ها

سماور و کتری برقی saki که ازترکیب یک کتری چینی با طعمی خالص و خاص از چای و یک بدنه ضد زنگ از مخزن سماوری مدرن و مقاوم تشکیل شده به شما این امکان را می‌دهد که در دنیای مدرن هم از قابلیت‌های مدرن و هم سنتی این دستگاه نهایت استفاده را ببرید. سماور مدل saki درطراحی خود از مواد تجدید پذیر و درجه یک استفاده نموده که بدون تغییر در طعم و مزه چای، تجربه‌ای لذت بخش را برایتان رقم خواهد زد. سیستم مخزن این سماور به دلیل ساختار بی‌نظیر و استثنایی که دارد، مانند سماورهای دیگر نشت نمی‌دهد و به سرعت آب را جوش می‌آورد و یک سیستم گرمایشی هوشمند با قابلیت حفظ طعم و گرمای چای برای ساعت‌های طولانی را دارد، بدون آنکه طعم، مزه و حتی رنگ و بوی چای دم کشیده شما تغییری کند. علاوه بر طعم عالی و عطر دلنشین چای دم کشیده شده در این سماور، این نوع سماور بسیار آسان راه اندازی خواهد شد و قطعات آن نیز در شستشو به راحتی جدا می‌شوند و ویژگی خاموش شدن خودکار این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه‌ها از جمله ویژگی‌های منحصر به‌فرد و کاربردی آن بوده که در صورت فراموشی از خاموش نمودن دستگاه می‌توانید با آرامش خاطر به امور روزانه‌تان بپردازید. با توجه به قیمت مناسب و عملکرد ساده و خصوصیات عالی از جمله خاموش شدن خودکار و عدم نشت مواد به بیرون می‌توان گفت که این نوع سماور، از بهترین سماورهای گازی موجود در بازار برای نوعروس‌ها محسوب می‌شود.

سماور بدنه استیل BEEM Romanov lll
سماور بدنه استیل BEEM Romanov lll
۴- سماور ۳ لیتری Mulex با طراحی شیک

اگر خواهان استفاده از یک سماور ایرانی سنتی در کنار فضای مدرنیته امروزی هستید و ترکیب سنتی و مدرنیته صنعتی برایتان جذابیت دارد، می‌توانید از طراحی بی‌نظیر یک سماور با کیفیت و سنتی ایرانی روسی و با مهندسی آلمانی لذت ببرید. این سماور مدرن به غیر از حس زیبایی شناختی فوق العاده بی‌نظیر و پیچیده‌ای که القا می‌کند، دارای ویژگی‌های هوشمندانه دیگری نیز هست، از جمله این که چراغ‌های lED دوگانه‌ای که دارد نمایش دهنده آن است که یا آب درون مخزن در حال جوش است و یا در حالت گرم ماندن خودکار. این نوع سماور، پس از جوش آوردن آب در حالت خودکار بر روی گرمکن و عملکرد “گرم نگهدارنده” می‌رود و با صرف مقدارانرژی بسیار کم آب را در دمای مناسبی نگه می‌دارد. شست و شو و نگهداری از این دستگاه بسیار آسان است و مطمئناً یک وسیله خانگی چشمگیر و زیبا در جمع‌های خانوادگی‌تان خواهد بود. در کل این نوع سماور یکی از بهترین سماورهای برقی روز دنیا برای کسانی خواهد بود که به دنبال یک وسیله زیبا و کاربردی با قیمت عالی هستند و شما در وهله اول، محو طراحی زیبا و بی‌نظیر این محصول خارق العاده می‌شوید.

۵- سماور بدنه استیل BEEM Romanov lll- انتخابی ایده آل

این نوع سماور، با جنس بدنه تمام استیل و طراحی شده توسط شرکت آلمانی BEEM بر اساس طرح‌های سنتی روسی طراحی شده است و تمام ویژگی‌های منحصر به فردیک سماور سنتی را در کنار ویژگی‌های امروزی داراست. بسیار بادوام و نوآورانه است و جلادهنده جلسات اداری والبته مجالس خانوادگی شما خواهد بود. بدنه آن تماماً فلزی است و تنها یک قسمت پلاستیکی بین دسته و دهانه دارد و در کنار قوری چینی که زرق و برقی خاص دارد، طراحی بی‌نظیر آن را تکمیل می‌کند. طبیعتاً اگر این مدل سماور تنها از نظر ظاهری بسیار عالی و زیبا بوده باشد نمی‌تواند از جمله برترین سماورهای حال حاضر در بازار دنیا شود و در رقابت با سماورهای موجود پیروز میدان گردد. این سماور به دلیل آنکه توانسته قابلیت‌های عملکردی و کاربردی خود را به سایر برندها ثابت کند، در لیست برترین‌ها قرار گرفته است و همچنین با عنصر گرمایشی گرمکن سریع و قدرتمند تا ۱۵۰۰ وات، سریعاً آب را تا دمای جوش به جوش می‌آورد و همچنین می‌تواند آب را در همان دما نگه داشته و باعث صرفه جویی در مقدار انرژی مصرفی شود. اگرچه این سماور در مقایسه با سماورهای موجود دیگر قیمت بیشتری دارد اما یک سرمایه‌گذاری کاملاً به صرفه و ایده‌آل است. اگر به دنبال دستگاهی هستید که تا سال‌ها در محیط کار و یا محیط منزل‌تان بدرخشد و از آن مکرراً استفاده کنید، این محصول، ارزش صرف این مقدار هزینه را یقیناً خواهد داشت.

سماور و کتری الکتریکی ساکی saki
سماور و کتری الکتریکی ساکی saki

نحوه استفاده از سماور
در ابتدا شاید سماورها بسیار پیچیده به نظر برسند، اما در واقع استفاده از آنها بسیار آسان است و پس از استفاده از سماور برای بار اول، هیچ‌گاه طعم بی‌نظیر هیچ چای دیگری برایتان لذت بخش نخواهد بود. برای راه اندازی آن، مخزن کتری سماور را با آب تصفیه شده خانگی پر نمایید و ترموستات را در درجه دمای دلخواه قرار دهید. بالاترین دما سریع‌ترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد، این در حالی است که پایین‌ترین دما طعم چای را حفظ می‌کند. توری موجود در قوری را از چای دلخواه پر نمایید و پس ازجوش آمدن آب، قوری را از آب پر نموده و آن را در بالای سماور قرار دهید تا دم بکشد. بسته به نوع سماور این مقدار از ۴ تا ۶ و گاهاً تا ۱۰ دقیقه متفاوت است. پس از دم کشیدن می‌توانید فنجان‌ها را از چای و آب جوش پر کنید.

نکته نهایی
در کل، شما می‌توانید از هر یک از سماورهای گفته شده در این مقاله استفاده کنید؛ زیرا همه آنها از نوع بهترین سماورهای سال ۲۰۲۰ در جهان به حساب می‌آیند اما با توجه به تحقیقات بسیار صورت گرفته، ما به شما محصول مدل Romanov lll شرکت BEEM آلمان را پیشنهاد می‌کنیم که سماوری کم نظیر بوده و از بهترین سماورهای با کیفیت بازار جهانی است که ظرفیتی معادل ۵ لیتر آب دارد و باکیفیت ساخت فوق العاده بالایش به شما کمک می‌کند تا سالها خاطراتی لذت بخش را در کنار عزیزانتان خلق کنید. اگر می‌خواهید سماوری بخرید که تا سال‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، بدون آنکه دچار مشکل شده و یا مجبور به تعویض قوری و سایرقطعات آن شوید، ما به شما سماور Saki را پیشنهاد می‌کنیم که قوری نشکن و لوازم جانبی باکیفیتی دارد.

منبع: best samovar tea maker

مطالب مرتبط:
بهترین مارک کتری و قوری ترکیه

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.