اینکا اینچی؛ معجزه زیبایی و جوانی پوست

سال هاست که صادرات روغن اینکا اینچی به یکی از مشاغل پردرآمد در کشور پرو تبدیل شده است. اما دلیل محبوبیت روزافزون روغن اینکا اینچی بین مردم در سراسر دنیا چیست؟ کدام ویژگی ها این روغن را تا این حد پرطرفدار کرده است؟

روغن اینکا اینچی یکی از مغذی ترین مواد خوراکی است و در جلوگیری از سرطان و تامین نیازهای تغذیه ای بدن بسیار موثر است. اما تاثیر فوق العاده اینکا اینچی بر زیبایی پوست و مو مهم ترین ویژگی این روغن استوایی است. اینکا اینچی نقش مهمی در حفظ تعادل چربی پوست داشته و نقش مهمی در حفظ لطافت و جوانی پوست ایفا می کند.

از دیگر خواص مهم روغن اینکا اینچی، می توان به بهبود زخم ها و التهابات پوستی اشاره کرد. کسانی که مشکلات پوستی مانند اگزما یا خشکی و حساسیت پوستی دارند؛ با مصرف روغن اینکا اینچی می توانند تا حد زیادی از این مشکلات بکاهند. این روغن بر لایه اپیدرم پوست تاثیر می گذارد و با احیای آن، باعث می شود زخم ها و التهابات پوستی با سرعت بیشتر و بدون برجا گذاشتن ردی از خود، بهبود پیدا کنند. علاوه بر خاصیت ترمیم کنندگی روغن اینکا اینچی، اسیدهای چرب ضروری موجود در این روغن (مانند امگا۳ و امگا ۶) باعث جوان سازی و محافظت از پوست می شوند. استفاده از روغن اینکا اینچی می تواند تا حد بسیار زیادی باعث جلوگیری از آسیب های پوستی در اثر تابش اشعه های ماورابنفش شود.

خاصیت ویژه و اصلی روغن اینکا اینچی، جوانسازی پوست است. میزان آنتی اکسیدان بسیار بالای این روغن، در برابر رادیکال های آزاد از پوست محافظت کرده و روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد. روغن اینکا اینچی، رطوبت مورد نیاز را به لایه اپیدرم پوست رسانده و باعث شفافیت و نرمی آن می شود. این ویژگی اینکا اینچی، این روغن را به یکی از مواد اویه پرکاربرد در محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل کرده است.

حتی بسیاری از افراد به دلیل بافت سبک و جذب سریع روغن اینکا اینچی روی پوست، این روغن را جایگزین استفاده از انواع کرم ها و لوسیون های پوستی کرده اند. خاصیت جوانسازی و ضد پیری پوست، از بین بردن چروک ها و خطوط محو، رطوبت و حفظ لطافت و نرمی پوست، تنها بخشی از خواص این روغن هستند. روغن اینکا اینچی باعث افزایش جریان مویرگی خون در سطح پوست شده و خاصیت الاستیکی را افزایش می دهد. در نتیجه این اتفاق، چین و چروک کمتری روی پوست ایجاد می شود.علاوه بر این موارد؛ اینکا اینچی سوزش و قرمزی پوست را هم به سرعت از بین می برد.

اگرچه افرادی که پوست مستعد آکنه دارند در استفاده از روغن ها احتیاط می کنند؛ اما روغن اینکا اینچی برای پوست های آکنه ای بسیار مفید است و علاوه بر درمان جوش ها، احتمال بروز آکنه را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. البته خواص اینکا اینچی منحصر به پوست نیست و استفاده از این روغن باعث تقویت و ابریشمی شدن موها می شود. به دلیل تاثیر روغن اینکا اینچی بر زیبایی و رشد موها، بسیاری از برندهای مطرح دنیا از این روغن در محصولات مراقبت از موی خود مانند شامپوها و نرم کننده ها استفاده می کنند.

همان طور که اشاره شد؛ استفاده از روغن اینکا اینچی در محصولات مراقبت از زیبایی بسیار کاربرد دارد. مخصوصا در محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به زیبایی و جوانی دست  از این روغن مغذی بسیار استفاده می شود.

دست ها، از مهم ترین و البته آسیب پذیرترین اعضای بدن هستند اما متاسفانه بسیاری از افراد نسبت به مراقبت و زیبایی دست ها بی اعتنا هستند؛ در حالی که داشتن دست زیبا، نشان دهنده سلامتی درونی و اهمیتی است که شخص به ظاهر خود می دهد.

با شیوع ویروس کرونا و شستشوی مداوم با صابون و الکل، دست ها بیشتر از هر زمان دیگری در معرض آسیب قرار گرفته اند. بسیاری از افراد با مشکل دست های خشک و پوسته پوسته دست و پنجه نرم می کنند و کارهای روزمره را با دشواری انجام می دهند. در حالی که استفاده از مایع دستشویی درماکلین حاوی روغن اینکا اینچی، علاوه بر از بین بردن آلودگی ها، باعث لطافت و نرمی پوست دست شده و از خشکی آن جلوگیری می کند.

روغن اینکا اینچی موجود در مایع دستشویی درماکلین، باعث جوانسازی پوست دست شده و با رطوبت رسانی به آن، از خشکی و آسیب رسیدن به دست جلوگیری می کند.

اینکا اینچی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.