نکات مهمی که برای بهداشت هر خانمی نیاز است

همه خانم ها می دانند که برای پیشگیری از عفونت ادراری و بروز مشکلات جنسی باید نکات بهداشتی خاصی را رعایت کنند. اما گاهی اوقات توجه کمی نسبت به این قضیه داشته و یا از اهمیت برخی از نکات بهداشتی بی خبر هستند. شما به عنوان خانمی که به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهید، باید بدانید ناحیه تناسلی و مجاری ادراری زنانه نسبت به سایر جوارح در معرض خطر بیشتری قرار دارد و رعایت نکات بهداشتی در دوران عادت ماهانه، هنگام رابطه جنسی و ادرار کردن امری ضروری است. البته نباید از استفاده از محصولات جنسی حافظ سلامت غافل شد. برخی از محصولات جنسی نقش بسیار موثری در حفظ سلامت روح و جسم ایفا می کند و ناحیه تناسلی را در مقابل بسیاری از بیماری های مقاربتی و عفونتی در امان نگه می دارد.

اگر به دنبال رفع نگرانی بابت مسائل بهداشتی و مشکلات جنسی خود هستید، در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله اطلاعات مفیدی برای حفظ سلامت ناحیه تناسلی و نکات بهداشتی مخصوص بانوان آماده کرده ایم.

نکات مهم برای بهداشت بانوان

برای نظافت و رعایت مراقبت های ناحیه تناسلی، دانستن نکات بهداشتی ویژه خانم ها لازم است که ممکن است شما برخی از این موارد را به اشتباه انجام دهید. بنابراین دستورالعمل های بهداشت ناحیه تناسلی را با دقت بخوانید و در ذهن خود بسپارید:

  • خشک کردن ناحیه تناسلی با دستمال تمیز بعد از استفاده از سرویس بهداشتی
  • استفاده از آب ولرم برای تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی
  • استفاده از ژل های شستشوی واژینال
  • تعویض لباس های زیر به صورت روزانه
  • پوشیدن لباس‌های نخی به منظور پیشگیری از حساسیت ناحیه تناسلی
  • مصرف آب و مایعات به اندازه کافی
  • خودداری از نگه داشتن ادرار
  • مراجعه به پزشک در صورت مواجه شدن با علائمی مانند ترشح، بوی بد، خارش و سوزش برای رفع عفونت
  • تعویض به موقع نوار بهداشتی
  • بهره مندی از رژیم غذایی درست (که شامل سبزیجات، لبنیات، میوه ها و… است)
  • نشستن ناحیه تناسلی با صابون (چرا که باعث خشکی واژن خواهد شد)
  • عدم استفاده از تامپون بیشتر از ۶ ساعت
  • اگر بدنبال مارک خوب و باکیفیت نوار بهداشتی هستید، به شما خرید نوار بهداشتی پنبه ریز، مولپد، تافته و مای لیدی را پیشنهاد می کنیم.

از محصولات جنسی مهم بانوان چه می دانید؟
برخلاف تصور بسیاری از افراد، استفاده از محصولات جنسی باعث خلق لذت های بیشتر در رابطه زوج ها می شود. اگر محصولات جنسی را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید، از شر بسیاری از دغدغه های جنسی خلاص می شوید و به افزایش کیفیت رابطه خود کمک می کنید. در آخر هم رضایت از رابطه جنسی تاثیر بسیار مثبتی بر روی سلامت روحی و روانی شما می گذارد. پس بهتر است نیازهای خود را شناسایی و مطابق با آن برای خرید محصولات جنسی اقدام کنید.

در ادامه با برخی محصولات جنسی و تاثیر آن در رابطه جنسی و بهداشت فردی آشنا شوید:

ژل زناشویی: ژل زناشویی یکی از محصولات جنسی است که برای ایجاد رابطه لذت بخش استفاده می شود. این محصول در انواع مختلفی شامل تاخیری، حجم دهنده، سفید کننده و روان کننده تولید می شود که هر کدام برطرف کننده نیاز خاصی است.

تست بارداری: بیشتر خانم ها در اولین مرحله برای تشخیص بارداری از تست بارداری یا همان بیبی چک استفاده می‌کنند که این روش، راحت ترین و سریعترین راه کار برای تشخیص است‌.

کاندوم برقی، محصولی متفاوت و جذاب برای پیشگیری از بارداری و بیماری
کاندوم برقی یکی از محصولات جنسی متفاوت و جذاب برای پیشگیری از بارداری و همچنین انتقال بیماری های جنسی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. طراحی این محصول نسبت به بقیه کاندوم ها متفاوت تر است که باعث افزایش تحریک و رضایت جنسی زن و شوهرها می شود. حلقه ای که در کاندوم برقی تعبیه شده هنگام استفاده از آن باعث تحریک بیشتر آلت تناسلی آقایان می شود، از زود انزالی جلوگیری و کمک بزرگی به کیفیت رابطه می کند.

بعضی از افراد زمانی که اسم کاندوم برقی را می شنوند احساس می کنند که با محصول خطرناکی رو به رو هستند و استفاده از آن برای آلت تناسلی مشکل ایجاد می کند. اما در این محصول از رسانای الکتریکی استفاده شده که دارای پالس های بسیار خفیف است و طبق آزمایش های انجام شده ثابت شده است، ولتاژ تولید شده هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند.

اگر از ژیلت خسته شده اید، استفاده از کرم موبر بهترین گزینه است!
تراکم موها بر روی ناحیه تناسلی می توانند شستشو را با مشکل رو به رو  کرده و باعث ایجاد بوی بد شود. بنابراین یکی از راهکارهای حفاظت از ناحیه تناسلی و بهداشت فردی، حذف موهای زائد از روی پوست است. کرم موبر یک روش سریع و بدون درد برای از بین بردن موهای زائد بدن است. اگر موهای زائد شما به سرعت رشد می کند و از ژیلت خسته شده اید، کرم موبر می تواند گزینه ای مناسب و ارزان قیمت باشد.

اگر تاکنون از این روش استفاده نکردید، باید در انتخاب کرم موبر خوب دقت کنید. در واقع مناسب ترین کرم موبر، محصولی است که نسبت به آن حساسیت پوستی نشان ندهید. برای اطمینان، ابتدا کرم موبر را تنها بر روی قسمتی از پوست امتحان کنید. در صورت عدم مشاهده علائم خاص می توانید از کرم موبر برای حذف موهای زائد کل بدن استفاده کنید.

کرم موبر

حتما نکات مهم استفاده از کرم موبر را بخوانید!
دانستن برخی نکات قبل از استفاده از کرم موبر باعث می شود نتیجه بهتری از حذف موهای بدن مشاهده کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • از کرم های موبر مخصوص ناحیه بیکینی برای حذف موهای این ناحیه استفاده کنید.
  • اگر پوست تان نسبت به کرم موبر حساسیت نشان داد، از کرم های آلوورا و چای سبز استفاده کنید.
  • اگر به بو حساسیت دارید، کرم های موبر رایحه دار را انتخاب کنید.
  • کرم های موبر در انواع مختلف ژل، غلتکی و اسپری ساخته می شود که معمولاً استفاده از مدل غلتکی نسبت به دو نوع دیگر راحت تر بوده و تمیزی کار بیشتر است.
  • اگر از داروهای ضد جوش یا حساسیت پوستی استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده از کرم موبر با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورت داشتن مشکلات پوستی مانند اگزما استفاده از کرم موبر توصیه نمی شود.
  • اگر روی پوست تان خراش یا زخم قرار دارد، توصیه می شود بعد از بهبودی کامل از کرم موبر استفاده کنید.

کلام آخر
این روزها محصولات جنسی و بهداشتی فراوانی تولید می شود که به راحتی می توانید از طریق داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی خریداری کنید. بعضی از این محصولات اهمیت ویژه ای در حفظ سلامت شما خواهند داشت. بنابراین اگر برای تهیه حضوری آن ها معذور هستید، پیشنهاد می شود، از فروشگاه های معتبر اینترنتی اقدام به خرید کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.