تعمیر کابینت حرفه‌ای برای مبتدی‌ها

کابینت آشپزخانه کار زیادی انجام می دهد و تمام این باز و بسته شدن های آن باعث ایجاد مشکلات مختلفی می شود. بیشتر آنها مقرون به صرفه بوده و تعمیر آنها آسان است، پس یک روز زمان بگذارید و آنها را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت کار در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ابزار مورد نیاز
  •         پیچ گوشتی ۴ در اینچی
  •         اره گرد
  •         گیره
  •         دریل شارژی
  •         تراز
  •         اره فارسی بر
  •         پارچه
  •         چاقوی مخصوص
لوازم مورد نیاز
  •         تخته چندلای ۴/۱ اینچی
  •         ۱x2
  •         تخته چند لای ۴/۳ اینچی
  •         صفحات پشتی برای دستگیره ها
  •         میخ سیمی
  •         ضربه گیر مخصوص درب
  •         ریل کشو
  •         گریس خشک
  •         قفل آهنربایی
  •         چسب مخصوص پارچه
  •         قفل رولی
  •         خلال دندان
  •         تمیز کننده چوب
  •         چسب پر کننده چوب
  •         چسب چوب

تعمیر کابینت حرفه‌ای

قدم به قدم پروژه تعمیر کابینت حرفه ای برای مبتدی ها

قفسه ای غیرشکستنی بسازید

به خودتان زحمت ندهید قفسه شکسته خود را با یک قفسه ۲/۱ اینچی دیگر جایگزین کنید که آن هم در آخر به شکستن ختم می شود. با استفاده از تخته چند لای ۴/۳ اینچی یک قفسه جدید بسازید. آن را به همان اندازه ۱ – ۲/۱ اینچی برش دهید (تا میخ کردنش برایتان راحت باشد). سپس ریل های ۲/۱ اینچی را با چسب و میخ سیمی در قسمت جلویی و پشتی قفسه وصل کنید. ریل ها از قفسه پشتیبانی می کنند و حتی اگر وسیله های سنگین زیادی روی آن قرار دهید هم اجازه شکستن دوباره را به آن نمی دهند. در آخر یک روکش از جلای پلی اتان روی آن اعمال کنید تا با دیگر قفسه ها هماهنگ شود.

ریل های قدیمی و خراب کشو را تعویض کنید

گریس نمی تواند به ریل های خراب کشو کمکی کند. باید آنها را تعویض کنید. این مشکل در بین کشوهای مخصوص ظروف نقره و کشوهایی رایج است که بار زیادی دارند. ریل های مشابه ریل قبلی خود خریداری کنید. حالا دیگر فقط نیاز است آنها را پیدا کنید. در مراکز فروش خانگی می توانید مقدار محدودی از انواع ریل ها را پیدا کنید، اما منابع آنلاین بسیار زیادی وجود دارند. این سایت ها سوکت پلاستیکی مخصوصی را که به پشت کابینت وصل شده و آن را به درستی نگه می دارند را نیز موجود دارند.

لولاهای اروپایی خود را تنظیم کنید

تنظیم لولاهای اروپایی تنها با چرخاندن یکی دو پیچ انجام می پذیرد. لولاهای به این شکل به سه جهت تنظیم می شوند؛ بقیه لولاها تنها به دو جهت تنظیم می شوند. اگر درب مورد نظر کج شده، ابتدا آن را تعمیر کنید، سپس آن را به اندازه درب های تنظیم شده بالا یا پایین ببرید.

برای درب های کج، پیچ جانبی یکی از لولاها که درب را از یک سر به سر دیگر می برد را تنظیم کنید. این یک فرآیند آزمون و خطاست. تنظیمی کوچک انجام داده و سپس درب را ببندید و جایگاه آن را بررسی نمایید. اگر درب بالاتر یا پایین تر از درب ها تنظیم شده است، پیچ هر دو قسمت را شل کرده درب را بالا یا پایین ببرید، و پیچ را محکم کنید. صفحه ای در قسمت بالا یا پایین درب قرار دهید تا از تراز بودن آن مطمئن شوید.

اگر درب بیش از حد از کابینت دور است، یا موقع باز شدن یک طرف لولا به کنار آن برخورد می کند، پیچ عمقی را تنظیم کنید. برخی پیچ ها در هنگام چرخاندن پیچ عمقی درب را تکان می دهند؛ برخی دیگر نیازمند آن هستند درب را به داخل یا بیرون هل داده و پیچ را محکم کنید.

اگر لولا های قدیمی داشته باشید، تنظیم درب کار ساده ای نخواهد بود. اگر درب مورد نظر در حال جدا شدن است ابتدا پیچ ها را محکم کنید. اگر لولاها خم شدند، پس باید آنها را تعویض نمایید.

درب های داری ضربه گیر را چک کنید

درب ها در هنگام بسته شدن و برخورد به چوب صدای بلندی ایجاد می کنند. به همین دلیل بسیاری از آنها در قسمت داخلی ضربه گیرهایی دارند که تاثیر و میزان صدا را کاهش می دهند. اما گاهی اوقات ضربه گیرها باز شده و سقوط می کنند. در فروشگاه های مراکز خانگی ضربه گیرهای جدید تهیه کنید. بخش پشتی را جدا کرده و ضربه گیر را در جای خود نصب کنید. آنها با اندازه های متفاوت وجود دارند. از ضربه گیرهایی به اندازه مناسب درب تنظیم شده خود استفاده کنید.

سوراخ های باز شده را پر کنید

زمانی که پیچ های لولای مورد نظر نمی توانند محکم شوند، به آن معناست که سوراخ پیچ باز شده است. این موضوع می تواند مانع از بسته شدن درست درب و کشوها شود. این مشکل را با استفاده از چسب و خلال دندان حل کنید. کار را با جدا کردن پیچ شروع کنید. به انتهای چند خلال دندان چسب چوب بزنید و آنها را در سوراخ جای دهید، تا جایی که سوراخ کاملا پر شود. چسب اضافی را پاک کنید. اجازه دهید خشک شود، سپس با استفاده از چاقوی مخصوص انتهای خلال دندان ها را برش دهید. لولا را با نصب دوباره پیچ، وصل نمایید.

کف ضعیف کشوها را محکم کنید

لایه نازکی که برای انتهای کشو به کار می رود گاها سست می شود. با استفاده از تخته چند لای ۴/ یا ۸/۳ اینچی این بخش را محکم کنید. تخته چند لا را به اندازه مورد نظر برش دهید و در هر طرف به اندازه ۴/۱ اینچ فاصله ایجاد نمایید. به قسمت پایینی کشو چسب چوب بزنید و تخته را روی آن قرار دهید. یک یا دو سطل رنگ روی تخته قرار دهید که تا زمان خشک شدن چسب آن را محکم نگه دارند.

دستگیرهای سست را چسب بزنید

زمانی که دستگیره ها از کابینت جدا شوند، نصب دوباره آنها مشکل را حل نخواهد کرد. آنها مدام شل خواهند شد. برای محکم کردن آنها از مقدار کمی چسب مخصوص پارچه استفاده کنید. چسب را به پیچ بزنید و سپس دستگیره را وصل کنید. اگر تصمیم دارید بعدها دستگیره را عوض کنید، نگران نباشید می توانید با استفاده از پیچ گوشتی آن را جدا نمایید.

درخشندگی کابینت را تازه کنید

لکه های چربی و دوده می توانند ظاهری نه چندان جالب به کابینت های آشپزخانه ببخشند. با استفاده از تمیز کننده مخصوص چوب کابینت های خود را بشویید. صابون روغنی یکی از محصولات خوب برای این کار می باشد.

برای پخش کردن تمیز کننده به جای جای کابینت از اسفنج استفاده کنید. تمیز کننده هایی نظیر صابون روغنی به پاک کردن نیاز ندارند، که این موضوع زمان تمیز کاری را کاهش می دهد. برای لکه های قدیمی تر می توانید پد ۰۰۰۰ استیل را به ماده ضدعفونی کننده آغشته کرده و آنها را تمیز کنید. اگر کابینت خود را هر سالی یک بار تمیز کنید، درخشندگی آنها همچنان باقی می ماند.

کشوهای گیر کرده را تعمیر کنید

برخی کشو تنها با کمی چسب یا میخ سیمی کنار هم وصل شده اند. وقتی برای اولین بار متوجه شدید کشویتان مشکلی پیدا کرده آن را بیرون آورده و تعمیر کنید و اگر یک بخش آن با مشکل مواجه شده باشد، قطعا دیگر بخش ها نیز همان گونه هستند. با تعمیر تمام نواحی ضعیف، آینده تان را نجات دهید. یک تکه چوب کوچک را در گوشه قرار داده و به آرامی با چکش به آن ضربه بزنید. اگر کناره از هم گسسته شد، آن را تعمیر کنید.

برای تعمیر کناره ها، در صورت امکان ابتدا قسمت جلویی کشو را جدا کنید. بیشتر بخش های جلویی با استفاده از پیچ هایی از داخل نصب شده اند. تماما بست های موجود در گوشه را باز کنید سپس چسب قدیمی را با استفاده از چاقوی مخصوص جدا نمایید. بخش کناری را دوباره چسب کاری کرده و آنها را به هم وصل کنید. سپس به آنها گیره وصل کرده و اجازه دهید خشک شوند.

تعمیر بخش جلویی کشو

نصب دوباره بخش جلویی کشو

باز کردن پیچ های کشو (مادگی و زبانه را وصل کرده و قسمت جلویی و پشتی کشو را محکم نمایید).

محکم کاری بخش جلویی کشو

چهار سوراخ ۸/۱ اینچی در بخش جلویی کشوی جدید ایجاد کنید. سپس پیچ ریسه ای را از درون بخش جلویی تازه و کشوی قدیمی برده و نصب کنید.

کشوهای با کیفیت بالا دارای یک جعبه داخلی جدا و یک بخش جلویی تزئینی می باشند. اما بخش جلویی کشوهای اقتصادی بخشی از خود کشو هستند. آنها با یک مادگی و زبانه به جعبه کشو وصل شده و با چسب و منگنه محکم شده اند. باز و بسته کردن مکرر باعث می شود اتصال شکسته و بخش جلویی کشو پایین بیفتد. می توانید سعی کنید و اتصال را دوباره چسب کاری کنید، اما این کار دوام زیادی ندارد. با این کار می توانید این مشکل را به طور دائمی حل کنید.

تعمیر کابینت حرفه‌ای

یک قطعه ۴/۳ اینچی چوب برش دهید که با طول و عرض کشوی مورد نظر هم اندازه باشد. سپس منگنه های موجود را از کشو جدا کرده و لبه های تیز را تمیز کنید تا بتوانید بخش جلویی کشو را نصب نمایید. صفحه چوبی جدید را با استفاده از چسب، مستقیما به پشت بخش جلویی کشو بچسبانید (در قسمت های کناری و پایینی کشو از چسب پلی اورتان استفاده کنید). در آخر با میخ آن را محکم کنید. سپس بخش جلوی کشوی قبلی را به این تکه چوب وصل کنید.

از سوراخ های پیچ های کشو قبلی به عنوان راهنما استفاده کنید و در صفحه جدید چوبی حفره های مورد نیازتان را ایجاد نمایید. برای بستن پیچ ها یک دستگاه پیچ کننده ۸- ۳۲x 1- 4/3 اینچی خریداری کنید.

برای پوشش بخش های قدیمی از صفحات پشتی استفاده کنید

سالها استفاده از درب ها و کشوها می تواند پوشش نزدیک دستگیره کابینت را از بین ببرد. به جای آن که زمان خود را صرف تغییر روکش کابینت کنید، که کاری بسیار وقت گیر است، این تعمیر سریع را امتحان کنید: زیر دستگیره ها یا دسته ها صفحه ای جدید نصب کنید. به سادگی دستگیره را جدا کرده، صفحه را پشت آن قرار دهید، و سپس دستگیره را دوباره نصب نمایید. صفحات پشتی هزینه یادی ندارند و در سبک ها و اندازه های مختلفی در دسترس می باشند. شما می توانید در خانه نوع مخصوص آن را برای خود سفارش داده یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

قفل های بد را تعویض کنید

درب کابینت های قدیمی معمولا نوعی “چرخ قرقره ای” برای بستن شدن دارند. اگر چنین قفلی دارید و درب تان به خوبی بسته نشده یا بسته باقی نمی ماند، پس پیچ ها را شل کنید تا چرخ قرقره ای را با جلو بردن یا به پشت برگرداندن محکم نمایید. یا اگر مشاهده کردید قفل مورد نظر شکسته، آن را تعویض نمایید. می توانید این قفل ها را در مراکز خانگی پیدا کنید.

خراش های موجود را پر کنید

برای پنهان کردن خراش ها از چسب پر کننده چوب استفاده کنید. این چسب قسمت مورد نظر را پر کرده و به رنگ چوب در می آید. چسب را با سشوار نرم کنید تا اعمال آن راحت شود. سپس چسب را روی محل خراش قرار داده و اضافات آن را با پارچه تمیز نمایید. احتمالا چسب دقیقا هم رنگ کابینت نباشد، اما حداقل پر می شود. این چسب ها روی هر دو نوع خراش های عمیق و سطحی کارساز می باشد. آنها در فروشگاه های لوازم خانگی موجود هستند.

کشوهای گیر کرده را گریس کاری کنید

تعمیر کشوهای گیر کرده کار ساده ای است. ابتدا کشو را جدا کنید. ریل ها و قسمت های دیگر کابینت را تمیز کنید تا عاری از گرد و خاک شوند. سپس با استفاده از افشانه گریس خشک، ریل های کشو را اسپری کنید. این نوع اسپری گریس در مراکز خانگی به فروش می رسند؛ و برچسب “گریس خشک” روی آنها زده شده است. کشو را در جای خود وصل کرده و چندین بار باز و بسته کنید تا جایی که به راحتی حرکت کند. اگر هنوز باز شدن آن کار سختی است، ریل ها را تعویض کنید.

گریس خشک حالتی مایع ندارد و گرد و خاک را به خود جذب نمی کند. این نوع گریس برای لولاها نیز مناسب می باشد.

برای بستن درب از آهنربا استفاده کنید

این ترفند بسیار قدیمی است، اما هنوز هم کارساز است. زمانی که درب کابینت خراب شده و به درستی بسته نمی شود، به سادگی می توانید چرخ آهنربایی برای آن نصب کنید. چرخ های آهنربایی را بر روی ریل یا بخش اصلی کابینت وصل کنید. آهنربا باعث می شود درب خود به خود بسته شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.