مشکلات رایج پکیج و راه حل آنها

نصب پکیج بهترین راه برای بهبود بهره وری انرژی خانه و کم کردن هزینه نگهداری آن می باشد. آنها ماندگار هستند، تا بیش از ۲۰ سال دوام دارند، و با مصرف انرژی کمتر برای خانه آب گرم فراهم می کنند. با این که آبگرمکن های بدون مخزن با دوام هستند، اما می توانند مشکلات خاصی داشته باشند. ما میخواهیم کمکتان کنیم که آبگرمکن شما بدون نقص به کار خود ادامه دهد. در این جا برخی از مشکلات رایج آبگرمکن های بدون مخزن، و راه حل آنها را برایتان آماده کرده ایم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول قیمت سرویس پکیج را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار پکیج در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آبگرمکنی که روشن نمی شود

آبگرمکن های بدون مخزن، طبق خواسته شما آب گرم برایتان فراهم می آورند. اما برخی اوقات، متوجه می شوید که هر کاری می کنید آب گرم نمی شود. وقتی چنین مشکلی رخ می دهد، احتمالا به این معناست که منبع سوخت با مشکل مواجه شده است. اگر آبگرمکن نتواند سوخت داشته باشد، پس نمی تواند آبی را گرم کند.

اگر پکیج برقی دارید، جعبه تقسیم را بررسی کنید. ممکن است یکی از فیوزها با مشکل مواجه شده باشد. اگر پکیج گازی دارید، اطمینان حاصل کنید که شیر گاز باز باشد. اگر همه چیز درست بود، پس بهتر است با یک متخصص تماس حاصل فرمایید.

آب گرم به سرد تغییر می کند

آبگرمکن های بدون مخزن مانند واحدهای استاندارد به زمان کمی برای گرم کردن آب نیاز دارند. زمانی که آب تا دمایی بالا می رود، تا وقتی آن را خاموش کنید همانجا باقی می ماند. وقتی که خاموش شود، دیگر آب را گرم نمی کند.

اگر آب گرم در طی چند ثانیه به آب سرد تبدیل می شود، مشکل از آبگرمکن نیست، بلکه مشکل از طرز استفاده شماست. به یاد داشته باشید، زمانی که آبگرمکن خاموش شود، دیگر آبی گرم نمی شود. این یعنی اگر کسی قبل از شما دوش گرفته، آبگرمکن به چند ثانیه زمان نیاز دارد تا دوباره شعله ور شود. جریان اولیه آب گرمی که آن را احساس می کنید، زمانی که تخلیه شود، در طی چند ثانیه با آب سرد مواجه خواهید شد.

در بیشتر موارد این موضوع تنها یک یا دو بار اتفاق می افتد. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که قبل از استفاده از آب گرم، اجازه دهید چند دقیقه ای کار کند. این کار کمکتان می کند از ناراحتی اجتناب کنید. اما، اگر احساس کردید تغییر دما در طول دوش گرفتن رخ می دهد یا اگر زمانی اتفاق بیفتد که کسی از قبل از آن استفاده نکرده، بهتر است با یک فرد متخصص تماس حاصل کنید.

مشکلات رایج پکیج

آبگرمکن به شما هشدار می دهد که خروجی مسدود شده است

بیشتر سیستم های بدون مخزن، طوری طراحی شده اند که عیب یابی آنها آسان باشد. وقتی سیستم مشکلی دارد، شکل ظاهری به شما ایده ای از مشکل را نشان می دهد. برای بیشتر مالکان، اولین و معمول ترین پیغامی که متوجه می شوند این است که خروجی مسدود شده است.

سیستم های بدون مخزن در زمان کار به هوای آزاد نیاز دارند. همچنین در زمان گرم کردن آب به تهویه ای در بیرون نیاز دارند. اگر خروجی مسدود باشد، آبگرمکن نمی تواند هوای مورد نیازش را به دست آورد.

اگر پیغامی مربوط به مسدودی خروجی گرفتید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که کانال باز باشد. در کنار آبگرمکن، به دنبال گرد و خاکی باشید که جلوی تهویه را گرفته باشد. بیرون از خانه، اطمینان حاصل کنید که ورودی ها عاری از گرد و خاک باشند. اگر چیزی پیدا نکردید، با یک متخصص تماس حاصل فرمایید.

چیزی در آبگرمکن در حال رشد کردن است

وقتی شیر را باز می کنید، هر بار انتظار دارید آب تازه و تمیز مشاهده نمایید. میدانید که آب معمولی چه بویی دارد و اگر چیزی اشتباه باشد متوجه می شوید. اگر هر بار که آب را باز می کنید تفاوت رنگ یا بویی خاص احساس می کنید، پس احتمالا چیزی درون آبگرمکن تان درحال رشد است.

با این که این موضوع جدی به نظر می رسد، اما آنقدرها که فکر می کنید مهم نیست. آبگرمکن های بدون مخزن در معرض مواد معدنی آب قرار دارند. زمانی که از آب گرم استفاده می کنید، این مواد معدنی می توانند در سیستم رسوب کنند. وقتی این مواد معدنی رسوب کردند، رسوبات می توانند بوی خاصی به آب بدهند و رنگ آن را به شیره ای، زرد و قهوه ای تغییر دهند.

تنها کاری که باید بکنید این است که پکیج خود را با سرکه یا محلول رسوب زدا تخلیه و تمیز کنید. اگر نمی دانید چطور دستگاه خود را تخلیه کنید، از یک لوله کش حرفه ای کمک بگیرید. در اصل، باید هر شش ماه یک بار آبگرمکن خود را تخلیه کنید تا اجازه ندهید مواد معدنی در آن رسوب گذاری کنند. انجام این کار باعث می شود، عمر دستگاه افزایش یافته و آب گرم خوبی برایتان فراهم آورد.

مشکلات رایج پکیج

بیش از حد از سیستم کار کشیده شده است

پکیج زمانی خوب عمل می کند که تنها یک یا دو شیر آب به آن متصل باشد. با این کار بدون آن که از سیستم بیش از حد توانش کار بگیرید، برای شما و خانواده تان آب گرم فراهم می آورد. اما اگر چند نفر با هم به حمام بروند، یک نفر دیگر در حال شستن لباس ها باشد و یکی دیگر ظرف ها را بشوید چه اتفاقی می افتد؟ سیستم از کار می افتد.

هر زمان که بیش از حد توان سیستم از آن کار بکشید، این اتفاق رخ خواهد داد. اگر تقریبا هر روز با این مشکل روبرو می شوید، احتمالا به یک دستگاه بزرگتر نیاز دارید. اما اگر این موضوع هر از چندگاهی اتفاق می افتد، کافیست یکی از شیرها را ببندید و اجازه دهید سیستم بازیابی شود. اگر همچنان به طور خودکار راه اندازی نمی شود، مجبور هستید به صورت دستی این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید این موضوع به آن معنا نیست که چیزی شکسته یا خراب شده، بلکه سیستم تنها باید راه اندازه دوباره شود.

هر زمان که مطمئن نیستید با لوله کش تماس بگیرید

آبگرمکن های بدون مخزن بزرگ عالی هستند، اما مصون از خطا نه. اگر مطمئن نیستید چه بلایی بر سر سیستم تان آمده، یا نمی دانید که آیا به درستی کار میکند یا خیر، به محض این که توانستید با یک لوله کش تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.