ترفندهای نظافت منزل: دریچه‌های کولر

این کار کمی پیچیده تر از چیزی است که فکرش را می کنید. به دنبال اطلاعاتی درباره تمیز کردن لوله تهویه خود هستید؟ اول، بیایید درباره دلیل این تصمیم صحبت کنیم و ببینیم که آیا تهیه وسیله های مورد نیاز و انجام آن به صرفه است یا خیر.

وقتی به آن فکر کنید، متوجه می شوید طبیعی است بخواهید لوله تهویه خود را تمیز کنید. شما زمان خود را برای یادگیری تمیز کردن صندلی ماشین، تمیز کردن دریچه خشک کن و تمیز کردن دیوار صرف کرده اید؛ چرا باید دستگاه تهویه خود را نادیده بگیرید؟ به علاوه، از ان جایی که لوله تهویه در بسیاری از قسمت های خانه وجود دارد، گرد و خاک گرفتن آنها قابل فهم نیست؟ منظورم واقعی پر گرد و خاک است.

بله و خیر. البته، فیلترهای تهویه هوا گرد و خاک میگیرند، اما معمولا بیش از اندازه نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد بر این باورند که تمیز کردن آنها کاری غیر ضروری است. طبق سازمان حفاظت از محیط زیست، تمیز کردن لوله تهویه از مشکلات مربوط به سلامت جلوگیری نمی کند. همچنین مطالعات به طور قطع نشان می دهند که میزان گرد و خاک موجود در هوای اتاق به لوله های تهویه ربطی ندارد.

علاوه بر این، تمیز کردن لوله های تهویه هوا “از راه اشتباه” میتواند وضعیت را بدتر کند، نه بهتر. ممکن است باعث شوید ذرات و ریزگردهای حساسیت زا که قبلا برایتان مشکلی محسوب نمیشدند وارد خانه شوند. حتی ممکن است افراد بی تجربه با انجام این کار به دستگاه تهویه خود آسیب برسانند یا بدتر، به خودشان صدمه بزنند. در جایی که کپک ها و قارچ ها حضور دارند این تمیزکاری می تواند به طور بالقوه برایتان خطرناک شود.

این ها چیزهایی بودند که بدانید و با توجه به آنها تصمیم بگیرید که باید لوله ها را تمیز کنید یا خیر.

از کجا بدانم که لوله تهویه ام به تمیز شدن نیاز دارد یا خیر؟

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت نظافت منزل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت خدماتی نظافتی باشید می‌توانید درخواست نظافت منزل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

سازمان حفاظت محیط ‌زیست پیشنهاد می کند در موارد خاص این تمیز کاری را انجام دهید: زمانی که کپک قابل مشاهده ای در قسمت داخلی سیستم گرمایشی یا سرمایشی تان وجود داشته باشد، زمانی که لوله ها به وجود موش و حشرات آلوده شده است، و زمانی که لوله ها پر از گرد و خاک شده و در کار آن اختلال ایجاد شده باشد.

اگر کپک یا قارچی بر لوله ها رشد کرده، یا صداهایی از درون آنها شنیده می شود احتمالا باید با افراد حرفه ای تماس حاصل کنید. اما اگر شک و تردید دارید، پیشنهاد می کنیم دریچه، شبکه و لوله خود را بررسی کنید. آیا متوجه تغییر رنگ و وجود غبار شده اید؟ آیا بوی نامعمولی احساس می کنید؟

سوال دیگری که باید از خود بپرسید این است که آیا جریان هوا در هر اتاق یکسان است یا خیر. گرد و غبار یا کپک می توانند موجب مسدود شدن راه هوایی خانه تان بشوند.

آیا تمیز کردن لوله های تهویه ارزش را دارد؟

اگر تردید دارید و یا مطمئن هستید که کپک در این قسمت رشد کرده، یا موش و حشرات به آن هجوم آورده اند، یا گرد و غبار از طریق دستگاه تهویه تان به خانه راه پیدا کرده و یا نگران جریان هوا در اتاق های مختلف هستید، استخدام یک فرد حرفه ای برای تمیز کردن لوله های تهویه ارزش خواهد داشت.

با این حال، موضوع اصلی هزینه هاست. همانطور که می دانید استخدام یک فرد متخصص برای انجام این کار بسیار پر هزینه خواهد بود، بنابراین اگر نیازی به انجام این کار نیست، بی دلیل پول خود را خرج خواهید کرد. اگر کپک مشکل اصلی است، پس بهتر است هر چه زودتر وارد عمل شوید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.