آیا طرح فرش بر قیمت فروش فرش کاشان موثر است؟

معمولا وقتی قصد خرید فرش ماشینی دارید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند طرح فرش است! قطعا زیبایی طرح فرش تاثیر زیادی بر میزان فروش فرش دارد و همین باعث شده که کارخانه های فرش کاشان در رقابتی تنگاتنگ سعی کنند با طرح فرش های زیباتر، مشتریان را به سمت خود جلب کنند تا سهم بیشتری از بازار فروش فرش به دست آورند. اما آیا طرح فرش تاثیری بر قیمت فرش هم دارد؟! در این مقاله می خواهیم به مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش کاشان اشاره کنیم، و رابطه هر یک از این عوامل را با زیبایی طرح فرش بسنجیم.

قیمت فرش کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر بخواهیم قیمت فرش را خیلی تخصصی بررسی کنیم بیشتر از ده عامل در قیمت فرش تاثیر گذار است! اما در بین تمام این عوامل، سه مورد که بیشترین تاثیر را بر قیمت فرش دارد عبارتند از شانه، تراکم و جنس نخ فرش! شاید جالب باشد بدانید که تاثیر میزان شهرت برند شرکت سازنده بر قیمت فرش بیشتر از تاثیر زیبایی طرح فرش بر قیمت آن است! و به همین دلیل است که کارخانه های فرش کاشان تبلیغات زیادی در صدا و سیما و سایر رسانه ها دارند!

اما این عوامل سه گانه (شانه، تراکم و جنس نخ فرش) خود بر میزان زیبایی طرح فرش نیز تاثیرگذار است! برای مثال هرچه مقدار شانه و تراکم یک فرش بیشتر باشد آن فرش ریزبافت تر بوده و طرح های ظریفتر و زیباتری را در نقشه این فرش ها می توان بکار برد! تا جایی که فرش های ۱۲۰۰ شانه در بازار، به فرش های دستبافت نما معروف شده اند!

البته تکنولوژی تولید فرش ماشینی کاشان طی سالهای اخیر با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که با اینکه کمتر از ۵ سال از معرفی فرش ۱۲۰۰ شانه به بازار فروش فرش ماشینی می گذرد، شاهد تولید فرش های ۱۵۰۰ شانه و حتی ۱۶۰۰ شانه در کارخانه های فرش کاشان هستیم!

عامل دیگری که علاوه بر قیمت فرش، تاثیر زیادی بر لطافت و زیبایی و حتی طول عمر فرش دارد، جنس الیاف به کار رفته در تولید فرش است! در کاخانه های فرش کاشان بیشتر از سه نوع جنس نخ: آکریلیک، پلی استر و پروپیلن استفاده می شود، که هر کدام از این نخ ها مزایا و معایبی دارد.

برای مثال نخ های آکریلیک طول عمر بسیار بالایی دارند و فرش هایی که با الیافت آکریلیک بافته می شوند ضمن اینکه نرمی و لطافت بسیار بالایی دارند، این نرمی و لطافت را سالهای طولانی حفظ می کنند. اما نخ های آکریلیک نسبت به نخ های پلی استر (که به ابریشم مصنوعی معروف هستند) براقیت کمتری دارند!

در مقابل فرش های پلی استر با اینکه در ابتدا زیبایی و نرمی و لطافت زیادی دارند، اما بعد از مدتی که به قول معروف پاخور می شوند، نرمی و لطافت خود را از دست می دهند! به همین دلیل اکثرا در تولید فرش های کاشان از الیاف اکریلیک استفاده می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت فرش های با الیاف اکریلیک نسبت به فرش های پلی استر بیشتر است.

فرش کاشان

انواع طرح فرش کاشان

بعد از بررسی تاثیر عوامل فنی بر میزان زیبایی فرش های ماشینی نوبت به بررسی انواع نقشه در طراحی فرش ماشینی می رسد که در بازار با همان اصطلاح “طرح فرش” معروف است. در تولید فرش کاشان با تنوع بسیار بالایی از طرح فرش های مختلف مواجه هستیم. اما در این بین بعضی از طرح ها از شهرت و محبوبیت بیشتری برخودارند، که از جمله آنها می توان به طرح هایی مثل: فرش طرح افشان، طرح باغ ارم، طرح خشتی، طرح ریز ماهی اشاره کرد. البته با گسترش استقبال جامعه از دکوراسیون مدرن در طراحی فضای داخلی منازل، این نوع طرح ها به بازار فرش نیز سرایت کرده و طی سالهای اخیر شاهد گسترش طرح های فانتزی و مدرن در طراحی فرش کاشان هستیم.

شاید کمتر محصولی را بتوان مثال زد که به اندازه فرش، تنوع و گستردگی داشته باشد، چه از لحاظ کیفیت و قیمت و چه از لحاظ طرح و نقش! این تنوع و گستردگی اکثرا باعث سردرگمی مشتران می شود. و این سردرگمی وقتی بیشتر می شود که تعدادی از دلالان سودجو اقدام به فروش فرش های ماشینی با اطلاعات جعلی می کنند و مثلا فرش ۷۰۰ شانه را به عنوان فرش ۱۰۰۰ شانه به فروش می رسانند! پس اگر اطلاعات دقیقی درباره چگونگی تشخیص فرش های تقلبی ندارید، تنها از فروشگاه های معتبر، اقدام به خرید فرش کنید.

آیا سایت های فروش فرش قابل اعتمادند؟

همزمان با گسترش فضای مجازی و استقبال عمومی از خرید آنلاین محصولات، شاهد تولد سایت های زیادی در زمینه فروش فرش هستیم. حقیقت این است که هر فروشگاه آنلاین فرشی قابل اعتماد نیست! برای اینکه تشخیص بدهید که یک فروشگاه آنلاین قابل اعتماد هست یا نه، باید بررسی کنید که آیا این سایت فروش فرش، دارای نماد اعتماد الکترونیکی واقعی هست یا نه! برای تشخیص واقعی بودن نماد اعتماد الکترونیکی سایت های فروشگاهی حتما روی نماد درج شده در سایت کلیک کنید! با کلیک بر روی این نماد باید صفحه سایت رسمی نماد اعتماد الکترونیکی باز شود که حاوی اطلاعات صاحب فروشگاه است. ضمنا در همین صفحه می توانید ببینید که آیا تا به حال شکایتی از این فروشگاه به ثبت رسیده یا نه!

سایت قالی کاشان به نشانی https://ghaliekashan.com یکی از سایت های معتبر و خوشنام در زمینه فروش فرش کاشان است که با حدود ده سال فعالیت جزو اولین سایت های فروش آنلاین فرش کاشان محسوب می شود. این سایت فروشگاهی فرش، توانسته با ایجاد سامانه عرضه مستقیم فرش از کارخانه به مشتری، شرایطی را ایجاد کند تا مشتریان بتوانند فرش های مورد علاقه خود را به قیمت درب کارخانه (یعنی پایین ترین قیمت ممکن) خریداری کنند!

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.