نحوه رنگ آمیزی سریع و آسان دیوار بیرونی خانه

نقاشی هم مانند بسیاری از پروژه های خانگی راه های دررو دارد. راه دررو و آسان آن به معنای نتیجه ضعیف نیست. این موضوع درباره نقاشی فضای خارجی خانه هم صدق می کند.

اگر می خواهید به جای استخدام نقاش حرفه ای خودتان خانه را رنگ کنید، می توانید از نکات ما بهره بگیرید. این نکات و ترفندها در نقاشی خانه به شما کمک می کنند.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

۱- سریع خانه را بشویید

بسیاری از خانه ها باید پیش از نقاشی کردن شسته شوند. با مالیدن پارچه سفید به اطراف خانه متوجه می شود گرد و خاک سالیان طولانی روی آن نشسته است. حتی در بهترین شرایط هم بهتر است سطح شسته شود.

شستن دیوار با دست بهترین و موثرترین راه برای تمیز کردن خانه است. برای این کار باید چکار کنید. با یک شلنگ پرفشار سطح را تمیز کنید. ابتدا از محلول شوینده استفاده کنید. بعد با آب آن را تمیز کنید.

اگر شلنگ پرفشار ندارید، می توانید از شلنگ معمولی استفاده کنید. در هر صورت هدف این است که لک و گرد و خاک را تمیز کنید.

۲- همان رنگ قبلی یا تیره تر را انتخاب کنید

وقتی می خواهید رنگ متفاوتی را انتخاب کنید کار سخت تر می شود. در صورتی که رنگ از رنگ قبلی روشنتر باشد، کار سخت تر است. حتی با یک لایه رنگ هم رنگ قبلی خود را نشان می دهد. اما وقتی رنگ مشابه باشد چنین اتفاقی نمی افتد.

اگر نمی دانید رنگ فعلی دقیقا چه رنگی است، بخش هایی از آن را کنده، به ابزارفروشی برده و دقیقا همان رنگ را خریداری کنید. اگر چنین شرایطی نیست، می توانید یک تکه رنگ شده مانند دریچه یا ابزار را بکنید. در رنگ فروشی می توانند رنگ را دقیقا تشخیص دهند.

اگر می خواهید رنگ را عوض کنید، رنگ جدید باید یک واحد تیره تر باشد. بنابراین بهتر است همان رنگ یا یک درجه تیره تر را انتخاب کنید.

نحوه رنگ آمیزی خانه

۳- فقط در صورت نیاز بتونه کنید

آیا لازم نیست پیش از رنگ بتونه کنید؟ شاید لازم نباشد. اگر رنگ در شرایط خوبی است و می خواهید دوباره از همان رنگ استفاده کنید بتونه لازم نیست. با این حال قسمت های ایراددار به بتونه نیاز دارند. قسمت های چوبی، تکه های کوچک، و زنگ زده باید بتونه شوند. اگر قسمت های بدون رنگ وجود دارند، یک لایه بتونه کافی است. فقط قسمت های رنگ نشده و بتونه نشده را بتونه کنید نه کل خانه را.

قسمت های بتونه شده ممکن است زیر رنگ خود را نشان دهند. بنابراین باید از یک لایه بیشتر رنگ استفاده کنید تا بتونه روشن تر را بپوشانید.

۴- از پوسته دادن رنگ جلوگیری کنید

رنگ پوسته شده اجتناب ناپذیر است. پس از اینکه رنگ قبلی را کندید، دیگر راحت تر می توانید از غلتک، اسپری یا شت رنگ استفاده کنید.

متاسفانه پوسته دادن یک قسمت به قسمت های دیگر سرایت می کند. اگر قسمتی از رنگ تا پایین پوسته نداده آن را دست نخورده بگذارید. رنگ جدید می تواند آن را پنهان کند. بنابراین تا جایی رنگ پوسته شده را بکنید که به لبه برسید.

اگر حس کردید باید رنگ کل دیوار را بکنید در آن صورت باید از نقاش استفاده کرده یا با دستگاه رنگ را بکنید.

۵- برای رنگ آمیزی سطوح مسطح از غلتک استفاده کنید

رنگ آمیزی با غلتک رنگ آمیزی سطوح پهن را راحت می کند. مشکل اینجاست که نمی توان برای همه سطوح از غلتک استفاده کرد. برای مثال رنگ آمیزی گوشه ها با غلتک غیرممکن است.

اگر سطح مسطح است یا با قسمت های پهن مواجه هستید، با غلتک و میله مخصوص غلتک آن قسمت ها را رنگ کنید.

نحوه رنگ آمیزی خانه

۶- قسمت های پهن یا دارای جزئیات را اسپری کنید

اسپری رنگ در زمان صرفه جویی کرده و رنگ را به هدر نمی دهد. از سوی دیگر در زمان کوتاه می توانید سطوح پهناور یا با جزئیات را رنگ کنید.

از طرف دیگر رنگ آمیزی با اسپری به آماده سازی نیاز دارد. در این روش باید هرچه را که در فاصله ۵ متری دیوار قرار دارد بپوشانید. حتی گل و گیاهان اطراف هم رنگی می شوند. در پایان تابستان که می خواهید خانه تکانی کنید می توانید این روش را استفاده کنید.

اگر خانه تان ابزار و جزئیات زیاد دارد رنگ کردن با اسپری می تواند در زمان صرفه جویی کند. چون رنگ آمیزی این قسمت ها با شت سخت است. اگر می توانید وسایل دیگر را بپوشانید این روش می تواند موثر باشد.

۷- زیاد برای شستن شت و روکش غلتک وقت صرف نکنید

پس از یک روز نقاشی دوست دارید استراحت کنید و یک لیوان نوشیدنی سرد نوش جان کنید. مسلما دوست ندارید شت و روکش غلتک را بشویید. اما این مرحله برای افزایش عمر و ماندگاری ابزار ضروری است.

می توانید روکش های ارزان برای غلتک خریداری کرده و پس از هربار استفاده آن را دور بیندازید. روکش های باکیفیت تر برای رنگ آمیزی داخل خانه مناسب هستند، که البته باید خوب مراقبت شوند. اما برای رنگ آمیزی بیرون خانه می توانید کمتر هزینه کنید.

در رابطه با شت رنگ همیشه باید جنس خوب خریداری کرده و خوب از آنها مراقبت کنید. بهتر است آن را با شانه شت و آب بشویید. این شانه ها می توانند شت را خوب تمیز کنند و رنگ باقیمانده را از لابلای دندانه ها بیرون بکشند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.