نحوه اتصال ابزار روی کابینت

فرض کنید می خواهید روی کابینت تاج و ابزار بگذارید تا لوله کشی روی دیوار پیدا نباشد. برای این کار باید در بالای در کابینت ابزار و تاج قرار دهید، درست مثل لایه باریک پایین کابینت. مراقب باشید تاج آسیب نداشته باشد چون در معرض دید است.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

پیش از شروع
ابتدا تاجی را انتخاب کنید که عرض آن دقیقا به اندازه فاصله کابینت و سقف باشد.
سپس در بالای ابزار کابینت یک لایه چسب غلیظ بزنید. فقط مراقب باشید که چسب روی کابینت باشد و به پایین درز نکند. فقط چسب خشک شد آن ناحیه را سنباده بزنید تا دیگر پیدا نباشد. حالا می توانید به کارتان ادامه دهید.

کابینت با در اینست

اگر کابینت در اینست دارد، آن را باز کرده، تاج را در جای خود مابین سقف گذاشته و موقتا به چارچوب کابینت وصل کنید. محل تماس تاج با سقف را با رسم خط مشخص کنید. حالا باید دوباره طوری تاج را قرار دهید تا محل اتصال تاج روی کابینت را هم با ماژیک مشخص کنید.
برای ایجاد خطوط پایه های پرگار را طوری قرار دهید تا بین تاج و سقف عریض ترین شکاف ممکن باشد. همانطور که خط را به سمت سقف و روی کابینت پیش می برید مراقب باشید پایه های پرگار خوب بماند. خط مداد نقاط روی سقف را خوب مشخص می کنند.
در کابینت هایی با در بیرونی که چارچوب پنهان بوده یا اصلا چارچوب ندارند، باید روی کابینت پرکننده قرار دهید تا امکان قرار دادن تاج وجود داشته باشد.
پرکننده ها باید در راستای خط کابینت باشند و با پیچ روی کابینت قرار می گیرند. پرکننده های کناری در داخل چارچوب کابینت قرار می گیرند. آنها را با ترکیب ژل چسبی، چسب چوب و میخ به کابینت وصل کنید.

نحوه اتصال ابزار روی کابینت

مراحلی برای نصب تاج کابینت

۱. بر اساس اندازه کابینت نوارهای تکه ای خرد کنید. اینها قطعات پرکننده هستند.
۲. تکه ها را طوری برش دهید که در بالای کابینت و روی در کابینت خوب در کنار هم جا بگیرند.
۳. پس از آماده شدن تکه ها، از اسپری رنگ استفاده کنید تا پرکننده ها دقیقا همرنگ کابینت باشند.
۴. با چسب قوی تمام تکه ها را روی کابینت چسبانده و از چسب چوب هم استفاده کنید تا محکم تر شود.
۵. از گوشه کابینت تکه ها را میخ کنید. در قسمت جلو هم تکه ها را از زیر داخل کابینت دیلر کرده و بعد با پیچ محکم کنید.
۶. تاج را از طرفین کابینت نگه دارید. مطمئن شوید که تکه ها دقیقا به دیوار چسبیده اند. با یک مداد از داخل اندازه گیری را مشخص کنید تا تاج را برش دهید. از داخل خط کشی کنید تا بدانید از کدام زاویه برش دهید.
۷. تاج را برعکس نگه دارید تا بتوانید به خوبی آن را روی اره برقی نگه دارید. می توانید با چسب و چند تکه چوب آن را روی دستگاه محکم کنید تا سر نخورد.
۸. بر اساس خطوط رسم شده اره برقی را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید تا اندازه گیری درست انجام شود و بعد قطعات را برش دهید.
۹. برای ایجاد برش در طرف دیگر تاج، دستگاه را برگردانده، در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید و دوباره برش دهید.
۱۰. دو تکه را به هم میخ زده و بعد روی کابینت برگردانید تا اندازه گیری های دیگر انجام شود. تاج روبرویی را اندازه گیری کرده و علامت بزنید. زاویه تاج را هم مانند قبل اندازه گیری کنید.
۱۱. دو طرف را هم مثل قبل برش دهید.
۱۲. دوباره تاج را به کابینت وصل کرده، اندازه گیری های لازم را انجام داده و این فرایند را برای گوشه های بیرونی هم انجام دهید.
۱۳. برای کابینت هایی با گوشه داخلی، تاج را در زاویه ۴۵ درجه برش دهید تا زوایای برش خورده به خودی خود در کنار هم جفت شوند.
۱۴. با برچسب چوب تمام حفره ها را بپوشانید.
۱۵. خط تماس تاج با سقف را هم پر کنید تا ظاهر خوبی داشته باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.