ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

امروزه مهاجرت به کانادا از طریق روش های مختلفی صورت می گیرد که از این بین عموما ارزان ترین راه های مهاجرتی با استقبال بیشتری از سوی متقاضیان همراه می شود. هر یک از متقاضیان معمولا بدنبال انتخاب روشی هستند که ضمن دستیابی راحت و آسان به اهداف خود، بتوانند با صرف کمترین هزینه به کانادا سفر کنند.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور برای درخواست کنندگان، هزینه های بسیاری بدنبال دارد. هزینه هایی که می بایست در هنگام ارسال درخواست و سپری شدن پروسه مهاجرتی به ماموران سفارت کانادا پرداخت شود.

هزینه مهاجرت به کانادا به جز هزینه های مربوط به اخذ ویزاهای کانادا که بسته به نوع ویزا متفاوت می باشد، شامل هزینه های لازم جهت گذراندن یکسال اولیه زندگی در کانادا، هزینه دولتی، هزینه انگشت نگاری و هزینه وکیل می شود. به ازای هر فرد، میزان هزینه های دولتی برابر ۱۰۰۰ دلار کانادا و هزینه های بیومتریک برابر ۸۵ دلار می باشد. داشتن مبلغی حدود ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار، برای گذراندن یک ماه از زندگی در کانادا کفایت می کند. (با توجه به این میزان هزینه، افراد بهتر است برای حداقل یکسال اولیه زندگی خود برنامه ریزی کنند.) علاوه بر این هزینه های نام برده شده، در صورت مشاوره از موسسات مهاجرتی باید مبلغی به عنوان حق الوکاله نیز پرداخت شود.

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا را می توان بعنوان یکی از ارزان ترین راه های مهاجرت به کانادا انتخاب کرد. اکثر کشورهای مهاجر پذیر و همچنین کانادا با در نظر گرفتن توسعه اقتصادی کشور و افزایش نیروی کار، علاقه مند جذب اتباع و نیروی کار خارجی هستند. بدین منظور، کشور کانادا بوسیله برنامه های متنوع، امکان دریافت ویزای کار کانادا را به متقاضیان می دهد. یکی از این برنامه های پرمتقاضی برای مهاجرت کاری و اخذ اقامت دائم کانادا، سیستم اکسپرس اینتری و برنامه اسکیل ورکر می باشد. این برنامه پس از ارزیابی رزومه افراد بر طبق معیارهایی همچون سن، تحصیل، تجربه کار، میزان مهارت در زبان و…، متقاضیان واجد صلاحیت را وارد بازار کار می کند. البته یکی از شروط لازمه برای ورود افراد به بازار کار کانادا، دریافت مجوز و پیشنهاد کاری می باشد؛ در غیر اینصورت متقاضیان خارجی قادر به یافتن کار در کانادا نخواهند بود.

مهاجرت به کانادا

بررسی افراد در سیستم اکسپرس اینتری که در دو مرحله صورت می گیرد، زمانی متقاضی را مورد تایید اعلام می کند که فرد در مرحله اول از ۱۰۰ امتیاز لازم، حداقل ۶۷ امتیاز و در مرحله دوم از ۱۲۰۰ امتیاز موفق به کسب حداقل ۴۴۰ امتیاز شود.

با کسب حداقل امتیاز قبولی، متقاضیانی شانس پذیرش دارند که امتیاز بالاتری را کسب کرده اند. در آنصورت است که با صدور ویزای کار و ارائه مجوز کار، زمینه مهاجرت کاری به کانادا برای آنها ایجاد می شود. فراموش نشود که متقاضیان با داشتن شرایط و ارائه مدارک مورد نیاز، پس از کسب امتیاز مورد قبول و دریافت دعوتنامه، با پرداخت هزینه های لازم، قادر به مهاجرت به کانادا می شود.

اگرچه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری یکی از ازان ترین روش های مهاجرتی شناخته می شود؛ با این حال لازم است تا درخواست کنندگان ضمن پرداخت مبلغی میانگین ۱۵۰ تا ۵۵۰ دلار، از سرمایه ای برابر ۱۳ هزار دلار کانادا جهت اثبات تمکن مالی هم دارا باشند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

روش دیگری که متقاضیان مهاجرت به کانادا برای داشتن پروسه مهاجرتی ارزان قیمت انتخاب می کنند، اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد. سیستم آموزشی قوی در کانادا سبب شده تا انتخاب این روش با تقاضای بسیاری از سوی دانشجویان بین المللی روبه رو شود. امکان تحصیل در کانادا که از سن ۵ سالگی برای افراد آغاز می شود، دانش آموزان و دانشجویان دارای صلاحیت را با دو روش ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی کانادا مورد پذیرش قرار می دهد. بر این اساس، افراد کمتر از ۱۸ سال با دریافت ویزای دانش آموزی کانادا و افراد بالای ۱۸ سال با دریافت ویزای دانشجویی موفق به تحصیل در مدارس و دانشگاه های کانادا می شوند. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی نیز تا حدودی همانند دیگر ویزاهای کانادا می باشد با این تفاوت که افراد باید علاوه بر شرایطی همچون دعوتنامه، تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه و…، از مدرک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی نیز برخوردار باشند. مدرک و داشتن مهارت در زبان با وجود اینکه جز شرایط الزامی مهاجرت تحصیلی به کانادا می باشد؛ اما نبود این شرط، به متقاضیان این امکان را می دهد تا در دانشگاه ها و مراکز آموزشی که بدون نیاز به مدرک زبان افراد را پذیرش می کنند، تحصیلی نمایند.

مهاجرت به کانادا

درخواست کنندگان برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی هم باید با توجه به مقطع تحصیلی خود، به جز هزینه های مربوط به انگشت نگاری و هزینه درخواست ویزا که برابر ۱۵۰ دلار است، مبلغی را تحت شهریه مدارس و یا دانشگاه بپردازند. این هزینه برای متقاضیان محصل در مقطع دبستان تا دبیرستان (مدارس کانادایی) میانگین بین ۱۶ تا ۴۵ هزار دلار در یکسال می باشد. افراد متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا (کالج و دانشگاه های کانادا) نیازمند پرداخت مبلغی مابین ۱۷ الی ۳۰ هزار دلار طی یکسال می باشند.

ناگفته نماند دانشجویانی که دارای سطح تحصیلی و سواد بسیار بالایی هستند با دریافت بورسیه تحصیلی می توانند در دانشگاه های کانادا بطور رایگان تحصیل کنند. این امتیاز مثبت شامل همه افراد نمی شود. این موفقیت تنها شامل دانشجویانی خلاق، ممتاز و کسانی می شوند که از رده علمی و تحصیلی بالایی برخوردار هستند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.