عوارض کمبود ویتامین بیوتین در بدن چیست؟

بسیاری از افراد با این پرسش مواجه هستند که آیا جوش زدن صورت جزو عوارض مصرف مولتی ویتامین ها است؟ اقتصاد نیوز در تازه ترین گزارش خود، همانگونه که کمبود ویتامین را علت خارش پوست سر و بدن دانسته، مصرف بیش از حد برخی ویتامین ها مانند بیوتین را باعث جوش زدن پوست صورت می داند که به نقل از پوست پدیا، منجر به باقی ماندن جای جوش می شود.

اما در تکمیل این مطلب و برای اینکه از اثرات بیوتین غافل نشوید، در اینجا می خواهیم بیشتر به مزایای بیوتین برای پوست و موی شما بپردازیم.

بیوتین چیست و چه کاری می کند؟

بیوتین یا همان ویتامین H  یا B7، نقش اساسی در کمک به بدن انسان در تبدیل غذا به انرژی قابل استفاده دارد. این ویتامین B کمپلکس در طیف وسیعی از غذاها از جمله آجیل، حبوبات، گل کلم، غلات سبوس دار، قارچ، تخم مرغ، صدف و گوشت اندام به وفور یافت می شود.

اگرچه بیوتین در تعدادی از غذاها وجود دارد، اما همه نمی توانند به طور منظم مقدار کافی از آنها را مصرف کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مصرف مکمل بیوتین یک روش هوشمند برای استفاده از این فواید چشمگیر بیوتین است.

۱. بیوتین موها را ضخیم می کند

یکی از بزرگترین مزایای بیوتین این است که به تحریک رشد مو کمک می کند، باعث ضخیم شدن موها و درخشندگی آنها می شود. بیوتین همچنین می تواند به موها کمک کند تا در عین رشد سریعتر و پایدارتر، سالم تر به نظر برسند. این خبر خوبی برای افراد سالم است که می خواهند موهایشان بهترین شکل را داشته باشد و همچنین افرادی که دارای مشکلات سلامتی هستند و مبتلا به کم مویی می شوند.

در حالی که افرادی که دارای سیستم گوارشی سالم هستند می توانند به راحتی و فقط با داشتن یک رژیم غذایی سالم هر روز مقداری بیوتین جذب کنند، کسانی که از اختلالات گوارشی رنج می برند برای جذب ویتامین ها و مواد مغذی کافی تلاش می کنند. کسانی که به دلیل بیماری‌هایی مانند سندرم روده نشتی، بیماری سلیاک و بیماری کرون قادر به جذب میزان کافی از ویتامین‌ها نیستند، برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت خود، اغلب به افزایش سطح مواد مغذی نیاز دارند. افرادی که با کمبود مواد مغذی دست و پنجه نرم می کنند می تواند ریزش موی ناسالم و موهای خشک و شکننده خود را با مصرف بیوتین بهبود بخشند.

عوارض کمبود ویتامین بیوتین

۲. بیوتین، پوست را بهبود می بخشد

برای بسیاری از افراد، کمبود ویتامین H همچنین می تواند منجر به مشکلات قابل توجهی در سلامت داخلی پوست و ظاهر آن شود. خشکی و خارش پوست یکی از مشکلات رایج است، اگرچه بیماری های جدی تر مانند آکنه و پسوریازیس نیز ممکن است ایجاد شود (منبع: poostpedia.com) به خاطر داشته باشید که اگر به تغذیه پوست خود کمک نکنید، مشکلات هورمونی ناشی از آن می تواند منجر به مشکلات جدی پوستی شود.

در بیشتر موارد، یک مکمل بیوتین می تواند پوست را اصلاح کند، بهبود بخشد و به ایجاد درخشش جوانی کمک کند. برای رفع کمبود بیوتین، دسترسی به ویتامین به مؤثرترین روش مهم است. در حالی که بسیاری از محصولات موضعی پوست و مو حاوی بیوتین اضافه شده است، شما معمولاً نمی توانید این ویتامین B کمپلکس را از طریق سلول های پوست یا مو جذب کنید. در عوض، باید مکمل بیوتین را مصرف کنید تا تمام فواید ویتامین را دریافت کنید.

۳. ناخن ها را تقویت می کند

همراه با بهبود مو و پوست، بیوتین به عاملی برای توانایی تقویت ناخن ها شناخته می شود. در حقیقت، دوزهای بالاتر بیوتین منجر به بهبود چشمگیر سلامت ناخن شده است. مطالعات نشان داده است کسانی که مکمل بیوتین مصرف می کنند می توانند ناخن های خود را تا ۲۵ درصد ضخیم تر کنند و میزان شکاف و شکستگی ناخن کمتر می شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنیم، حفظ تعادل در میزان بیوتین دریافتی است تا کمبود آن مشکلات سلامتی را برای ما به وجود نیاورد و مصرف بیش از اندازه آن، باعث بروز جوش و آکنه روی صورت نشود.

عوارض کمبود ویتامین بیوتین

میزان مجاز مصرف روزانه بیوتین

ابتدا به چند اصطلاح عمومی که برای برنامه ریزی و ارزیابی میزان مصرف مواد مغذی در افراد سالم استفاده می شود می‌پردازیم. این مقادیر که از نظر سن و جنس متفاوت هستند شامل موارد زیر است:

میزان مجاز توصیه شده در رژیم غذایی (RDA): میزان متوسط ​​مصرف روزانه برای تأمین نیاز مغذی تقریباً همه افراد سالم (۹۷٪ – ۹۸٪) کافی است. RDA اغلب برای برنامه ریزی رژیم های غذایی مناسب برای افراد استفاده می شود.

مصرف کافی (AI): مصرف در این سطح برای اطمینان از کافی بودن تغذیه فرض می شود. وقتی مدارک کافی برای ایجاد RDA کافی نباشد، AI ایجاد می شود.

میانگین مورد نیاز تخمینی (EAR): متوسط ​​میزان مصرف روزانه برای برآوردن نیازهای ۵۰٪ افراد سالم تخمین زده می شود. معمولاً برای ارزیابی میزان جذب مواد مغذی گروهی از افراد و برنامه ریزی رژیم های غذایی مناسب برای آنها استفاده می شود. همچنین می تواند برای ارزیابی میزان جذب مواد مغذی افراد مورد استفاده قرار گیرد.

سطح بالای تحمل پذیر (UL): حداکثر مصرف روزانه بعید است باعث اثرات سو بر سلامتی شود.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد که داده های موجود برای استخراج EAR و RDA برای بیوتین کافی نیست. به همین دلیل، فقط AI برای بیوتین اعلام شده است. بر اساس جدول زیر، میزان مصرف کافی بیوتین برای گروه‌های سنی مختلف تعیین می شود:

سن مرد زن بارداری شیردهی
تا ۶ ماهگی ۵ mcg ۵ mcg
۷ تا ۱۲ ماهگی ۶ mcg ۶ mcg
۱-۳ سال ۸ mcg ۸ mcg
۴-۸ سال ۱۲ mcg ۱۲ mcg
۹-۱۳ سال ۲۰ mcg ۲۰ mcg
۱۴-۱۸ سال ۲۵ mcg ۲۵ mcg ۳۰ mcg ۳۵ mcg
۱۹ سال به بالا ۳۰ mcg ۳۰ mcg ۳۰ mcg ۳۵ mcg

 

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.