نحوه نصب آبگرمکن

مراحل گام به گام نصب

نصب آبگرمکن به سیستم آن بستگی دارد. مدل های خورشیدی و ترمودینامیک پیچیده بوده و به یک متخصص حرفه ای نیاز دارند. در حالی که نصب آبگرمکن برقی آسان است. البته درصورتی که در زمینه لوله کشی و برق اطلاعات داشته باشید.

مکان مناسب

هرچقدر آبگرمکن به لوله کشی (حمام، آشپزخانه، لاندری) نزدیک تر باشد نصب آن راحت تر می شود، آب کمتری مصرف شده و هزینه ها کاهش می یابد. آبگرمکن در انواع دیواری و کشیده وجود دارد. حتما باید دورتادور آبگرمکن ۵۰ سانتی متر فضای خالی وجود داشته باشد. اگر نصب آبگرمکن برقی در فضای خیس انجام شود می تواند خطرناک باشد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول قیمت نصب آبگرمکن را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصاب آبگرمکن در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب آبگرمکن ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

محافظت کاربر و اقدامات امنیتی

آی پی ایندکس آبگرمکن می تواند راهنمای لازم برای نصب ایمن دستگاه را فراهم کند تا آن را در جای مناسب و به شیوه بهتر نصب کنید.

فلکه فشار

فلکه فشار در برابر افزایش فشار از دستگاه محافظت می کند. این فلکه به آبگرمکن متصل بوده و فشار داخل وسیله را تنظیم می کند. برای ضمانت کارکرد دستگاه باید نوع استیل آن را خریداری کنید تا در برابر سختی آب مقاوم باشد. در صورتی که فشار از ۵ بالاتر رفت فشار خود به خود کاهش می یابد. این فلکه باید در ورودی آب سرد نصب شود.

محدود کننده دما

اگر لوله پلاستیکی دارید به راحتی می توانید اتصالات جدید را راه اندازی کنید. محدود کننده دما مانند فلکه ترموستاتیک آب داغ مخزن و آب سرد را ترکیب می کند تا خروجی آسیب نبیند. محدود کننده دما را تا حداکثر ۵۵ درجه سانتی گراد نگه می دارد. در صورت نبود دیوار مناسب می توانید آن را روی دیوار کاذب نصب کنید و در این شرایط با سه پایه کار آسان تر می شود. برای این کار باید با ابزار و لوازم مناسب آبگرمکن را به سه پایه و دیوار کاذب نصب کنید.

اتصالات هیدرولیک

برای امنیت بهتر باید در زمان خاموش بودن جریان برق اتصالات برقی و هیدرولیک را نصب کنید. این مرحله ۴ قسمتی است:

  1. اتصالات دی الکتریک را وصل کنید: این اتصالات با آبگرمکن همراه هستند و گشتاور نیروی گالوانیک را دفع می کنند (که به فرسایش منجر می شود)، از لوازم برقی و الکترونیک محافظت کرده و از افت جریان جلوگیری می کنند. این اتصالات باید به خروجی آب داغ (با رنگ قرمز مشخص شده) وصل شوند. واشرها را فراموش نکنید.
  2. ورودی آب سرد را با روکش محافظت کننده عایق یا تفلون بپوشانید (که با رنگ آبی مشخص شده)، سپس آن را به فلکه فشار وصل کنید.
  3. فلکه زهکشی متصل به فلکه فشار را به لوله خروجی وصل کنید.
  4. شلنگ مخصوص خروجی آب سرد و گرم را به فلکه فشار وصل کنید.
اتصالات الکتریکی

برای اتصالات الکتریکی آبگرمکن از کابل مسی استفاده کنید. باید از مدارشکن ۱۶ آمپر و ۳۰ آمپر استفاده کنید. برای نصب دستورالعمل نوشته شده توی دفترچه را دنبال نمایید. در صورت وجود اتصالات کلید روز و شب آن را فراموش نکنید. پیش از بستن روکش آبگرمکن باید برای آخرین بار اتصالات الکتریکی را بررسی کنید.

امتحان کردن

ابتدا شیر آب داغ را به آرامی باز کنید و بعد صبر کنید تا مخزن از آب داغ پر شود. در این صورت هوای مازاد مخزن خارج می شود. پس از اینکه جریان آب طبیعی شد شیر را بسته و صبر کنید تا مخزن پر شود. سپس جریان برق را وصل کنید و کلید روز و شب را هم روشن کنید. البته این موضوع بسته به مدل آبگرمکن ممکن است ۱ ساعت و نیم تا ۸ ساعت طول بکشد. در این زمان فلکه فشار را بررسی کنید. باید فشار خارج شود. پس از گرمای اولیه دستگاه باید دوباره اتصالات را بررسی کنید و در صورت نیاز اتصالات را محکم کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.