نکته‌هایی برای نصب بهتر سرامیک دیوار آشپزخانه

با داشتن دیواری صاف و یکدست به راحتی می توانید سرامیک آشپزخانه را نصب کنید. سرامیک کاری دیوار یکی از کارهایی است که خودتان می توانید انجام دهید. در حقیقت با این کار می توانید نحوه سرامیک کاری را یاد بگیرید.

اما زمانی که لازم باشد اتصالات را نصب کنید کار سخت تر می شود. آشپزخانه هم پر است از ابزاری مانند کلید، اجاق و لوازم دیگر، که باید در نصب آنها دقیق باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول برآورد قیمت بنایی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک بنا در تهران باشید می‌توانید درخواست بنایی ساختمان را ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آماده کردن آشپزخانه برای نصب کاشی

اولین گام در نصب سرامیک آماده سازی آن است.

محافظت از پیشخوان ها

کاغذهای پوشاننده سطح که کف خانه را می پوشانند و در ابزار فروشی ها موجود هستند، گزینه خوبی می باشند. آن را روی سطح چسبانده و دور آن را چسب نقاشی بزنید. این کاغذها به صورت رول موجود بوده و برای پروژه های خانگی استفاده می شوند. یکی از مزیت های استفاده از این کاغذ این است که می توانید کاشی ها را روی کاغذ گذاشته و با مداد شخص کنید.

اگر نمی خواهید این کاغذ را خریداری کنید از گزینه های دیگر مانند ورقه پلاستیکی، جعبه باز شده کاشی یا پلاستیک های بزرگ استفاده کنید.

ابزار مناسب: چسب نقاشی و فاصله انداز کاشی

علاوه بر این کاغذها می توانید با استفاده از چسب نقاشی مرز کار را مشخص کنید. مثلا می توانید لبه پیشخوان را به عنوان راهنما در نظر گرفته و چسب را با تراز به صورت میزان دور آن بچسبانید. این چسب به شما کمک می کند تا مرز مشخصی داشته باشید و از آنجا پیش بروید. برای دیوار رنگ شده که نمی خواهید لکه شود هم می توانید چسب را به عنوان راهنما به کار ببرید و پس از نصب کاشی بردارید.

برای نصب عمودی کاشی باید از فاصله انداز کاشی استفاده کنید. بین ردیف پایینی کاشی و پیشخوان فاصله ایجاد کرده و فاصله را با گچ پر کنید. سپس بین ردیف ها فاصله ایجاد کنید. از آنجایی که این فاصله اندازها ضربدری هستند، این فاصله را به صورت افقی و عمودی ایجاد می کنند.

نصب کاشی

سرامیک کاری دیواری پشت یا اطراف اجاق گاز

هنگام سرامیک کاری اطراف اجاق گاز باید اجاق گاز را از دیوار دور کنید و می توانید پریز را جدا کرده یا نکنید. کف را با حوله پوشانده و گاز را نیز کنار بگذارید.

صفحات اجاق گاز که به پیشخوان وصل هستند کار را سخت تر می کنند. در این شرایط باید سرامیک را در نزدیکی گاز نصب کرده اما تماس ایجاد کنید. در این شرایط می توانید از سرامیک های کشیده استفاده کنید تا مرز اطراف گاز و سطح را مشخص کند.

سرامیک کاری دیوار اطراف کلید برق

آیا لازم است اطراف کلید برق و بالا و پایین آن را سرامیک کاری کنید؟ این قسمت ها چالش برانگیزترین قسمت دیوار برای سرامیک کاری هستند چون برای انجام آن باید به مسائل الکتریکی وارد باشید. در اطراف کلید لازم نیست خطوط افقی و عمودی ایجاد کنید. به جای آن صفحه کلید را برداشته، سرامیک را روی آن قرار داده و قسمت های قرار گیری حفره را با مداد مشخص کنید تا سرامیک را از همانجا برش دهید و سپس صفحه کلید را وصل کنید.

اگر می خواهید جای کلید برق را عوض کنید باید حتما از یک تکنسین برق کمک بگیرید.

سرامیک کاری اطراف یخچال

برای سرامیک کاری اطراف یخچال بهتر است یخچال را حرکت دهید. تا جای ممکن یخچال را خالی کنید تا به کلید برق دسترسی داشته باشید. یخچال را از پریز کشیده و به کنار بکشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.