آشنایی با مفهوم لابیاماژور

لابیاماژور قسمتی از آلت تناسلی زنان می باشد که در ادبیات پزشکی و علمی کاربرد دارد. چنانچه بخواهید در مورد سلامت یا ظاهر و مشکلات این عضو از بدن اقدام کنید، آشنایی با مفهوم لابیاماژور و آناتومی استاندارد آن یا مشکلاتی که می تواند متوجه این عضو از بدن شود مفید خواهد بود.

در بخش دیگر این مقاله با خدمات لابیا ماژور پلاستی دکتر زرگنج آشنا خواهیم شد.

از خدمات زرکلینیک استفاده کنید

شما میتوانید ازسایر خدمات کلینیک دکتر زرگنج از جمله لیزر کل بدن دکتر زرکلینیک و درمان قطعی واژینیسموس کلینک زرگنج، استفاده نمایید.

آلت تناسلی زنان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. این قسمت ها شامل کلیتوریس، مجرای ادراری، دهانه واژن، لابیامینور و لابیاماژور می باشد. لابیاماژور در اطراف قسمت های دیگر قرار دارد و تاثیر زیادی بر ظاهر آلت تناسلی می گذارد. آناتومی و شکل ظاهری لابیاماژور در هر فرد می تواند به کلی متفاوت باشد.

در برخی موارد ممکن است شکل ظاهری این بخش از حالت نرمال خارج شده باشد. اشکال غیر طبیعی لابیاماژور می تواند باعث مشکلات فیزیکی برای فرد شود و یا بر روی اعتماد به نفس فرد در حین ایجاد رابطه جنسی تاثیر منفی بگذارد.

قسمت های تشکیل دهنده لابیاماژور

لابیاماژور در مجموع تشکیل شده از دو لایه پوستی است. از نظر استخوانی، این دو لایه از قسمت پرینه تا قسمت تپه ونوس استخوان شرمگاهی قرار گرفته است. لابیاماژور می تواند از نواحی داخلی دستگاه جنسی مراقبت به عمل آورد.

تعریف لابیا و نقشی که در دستگاه تناسلی دارد

به دو بخش لابیاماژور و لابیامینور در مجموع لابیا گفته می شود. این دو بخش بیشتر از سایر اجزای دهانه واژن به چشم می آیند. لابیاماژور، لابیای بیرونی است و نسبت به لابیامینور، بزرگ تر می باشد. خوده کلمه لابیا یک واژه لاتینی است و به معنی لب می باشد.

مشکل شایع در مورد لابیاماژور چیست؟

مشکل شایع در لابیاماژور

این مشکل عموما متوجه مواردی است که لابیاماژور از حجم کمی برخوردار است یا دارای چروک های زیاد می باشد. همچنین لابیاماژور نیز ممکن است نامتقارن شده یا بیش از حد بزرگ شده باشد یا به حالت آویزان در آید.

عمل لابیاپلاستی بر روی لبه های دستگاه جنسی صورت می گیرد و نوعی عمل زیبایی است اما ممکن است بسته به موقعیت، جنبه درمانی نیز پیدا کند. این عمل یک عمل سرپایی بوده و نیازمند بی هوش شدن نیست. در حین عمل لابیاپاستی تنها از بی حسی استفاده می شود.

علت محبوبیت عمل لابیاپلاستی چیست؟

این عمل می تواند از سایش و درد لبه های واژن هنگام فعالیت شدید بدنی جلوگیری به عمل آورد. این موضوع مشکلی رایج در بین ورزشکاران می باشد. همچنین انجام این عمل به علت حذف نقاط اضافی واژن می تواند باعث افزایش لذت جنسی شود و همچنین، اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

با عمل لابیاپلاستی به کمک لیزر می توان به جوان سازی پوست در این نواحی پرداخت.

چه عواملی بر روی ظاهر لابیاماژور تاثیر منفی می گذارد؟

داشتن زایمان طبیعی، زیاد شدن سن، کاهش میزان چربی در بدن یا کاهش وزن شدید یا تغییرات در ساختار هورمون ها می توانند ظاهر این بخش از بدن را دستخوش تغییر کرده و آن را با مشکل مواجه کنند.

عمل لابیامینورپلاسی با چه هدفی صورت می گیرد؟

این عمل متوجه بخش درونی تر دستگاه جنسی، درست در بین لابیامینور ها می شود. این بخش به دلایلی مثل عوامل ژنتیکی، ورزش زیاد یا افزایش سن فرد، به مشکلات مختلفی دچار می شود. این مشکلات شامل چروک شدن، سایز بزرگ، نداشتن تقارن و آویزان شدن است.

عمل پروتز واژن به چه منظور انجام می گیرد؟

پروتز واژن می تواند برطرف کننده برخی از عوارض گفته شده مثل لاغری یا چروک شدن لابیاماژور باشد. پروتز یک روش جوان سازی است و می تواند باعث با طراوت شدن لابیاماژور ها شود.

قسمت های تشکیل دهنده لابیاماژور

روشن سازی واژن چگونه صورت می گیرد؟

هدف انجام روشن سازی پوست واژن، از بین بردن تیرگی هایی است که در اثر عوامل مختلف در قسمت لابیاماژور ایجاد شده است. این کار به کمک لیزر انجام می شود. عوامل مختلفی بر تیره شدن لابیاماژورها تاثیر دارند من جمله مشکلات ژنتیکی، افزایش سن، مشکلات هورمونی در بدن، استفاده زیاد از لباس های چسبان، استفاده از لباس هایی که الیاف پلاستیکی دارند و بارداری می تواند باعث ایجاد رنگی تیره در این ناحیه شوند.

در صورتی که دچار عفونت های قارچی شوید، تاثیر آن ممکن است به صورت لکه های تیره یا تورم بر روی لبه های واژن یا لابیاماژور ها باقی بماند.

در بین افرادی که به طور مکرر از ژیلت استفاده می کنند تیره شدن رنگ لابیاماژورها بسیار شایع است. در صورتی که دچار مشکلات هورمونی باشید که بر دستگاه جنسی تاثیر منفی گذاشته اند، بهتر است برای درمان به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید.

آیا کوچک بودن مادرزادی لابیا ها می تواند باعث ایجاد مشکلات مربوط به نازایی شود؟

در جواب این سوال باید گفت که کوچک بودن لابیاها در مجموع نه تنها مشکلی برای امر بارداری ایجاد نمی کنند بلکه برای هیچ مساله دیگری نیز حساسیت آفرین نیستند.

علت ورم زیاد و سفت شدن لابیا چیست؟ به چه علت ممکن است در این نواحی سوزش یا خارش ایجاد شود؟

این مشکل ممکن است به علت حساسیت فرد به نوار بهداشتی ایجاد شود. همچنین ممکن است به الیاف به کار رفته در لباس زیر حساسیت داشته باشید. مشکلات یاد شده همچنین می توانند در اثر ابتلا به قارچ واژن ایجاد شده باشند. حساسیت بهداشتی این ناحیه ایجاب می کند تا از لباس زیر مناسب تری استفاده کنید. در صورت تداوم مشکلات بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه داشته باشید.

علت محبوبیت عمل لابیاپلاستی

علت ایجاد تغییر در شکل لبه های واژن چیست؟

ممکن است برخی افراد متوجه ایجاد تغییراتی در محدوده لابیا ماژورها شوند. این موضوع می تواند نوعی احساس ناراحتی را ایجاد کرده یا در مواردی در پوشیدن لباس زیر، برای فرد مشکلاتی را ایجاد کند. در ابتدا باید بدانید که شکل لابیاماژور و لابیامینور در هر مرحله از زندگی می تواند دچار تغییراتی شود و همچنین همان طور که پیش از این گفته شد، ظاهر این بخش از بدن می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

اگر تغییر شکل واژن به گونه ای باشد که باعث شود در مسیر ادرار مشکلی پیش آید یا ادرار منحرف شود، می توان این تغییرات را حساسیت آفرین تلقی کرد.

همچنین اگر در حین انجام ورزش یا ایجاد رابطه جنسی دچار درد یا سوزش شوید یعنی مشکلی در این ناحیه ایجاد شده است. اگر در حین پوشیدن لباس های تنگ احساس درد در ناحیه واژن داشته باشید می توان گفت که تغییراتی در جهت منفی ایجاد شده اند که لازم است مورد بررسی قرار گیرند.

رنگ لابیاماژور باید به چه صورت باشد؟

رنگ این ناحیه به طور طبیعی ممکن است سفید، قهوه ای یا تیره باشد. اما اگر تغییر رنگ به همراه تورم، سرخ شدن یا ایجاد ترشحات نامطبوع و رنگی باشد، در این صورت می توان گفت که مشکل خاصی به وجود آمده و برای برطرف کردن آن لازم است به پزشک متخصص زنان مراجعه کرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.