اطلاعاتی درباره کار در ارتفاع با طناب

تکنیسین دسترسی طناب کیست؟

تکنیسین کار در ارتفاع کسی است که در ارتفاع با طناب کار می کند و بسیار هم کار سخت و مشکلی دارد و معمولا کاربرد این کار برای کارهای ساختمانی می باشد. قیمت راپل کاری بالا می باشد اما بسیار به صرفه تر از ایجاد داربست برای ساختمان است.

قیمت کار در ارتفاع

قیمتی که راپل کار به شما اعلام می کند با در نظر گرفتن تمام شرایط و جوانب می باشد و بستگی به نما، سنگینی کار و دیگر شرایطی که برای راپل کار دخیل هستند، قیمت اعلام می شود.

کارهایی که تکنیسین دسترسی با طناب قادر به انجام آن ها می باشد

نماشویی ساختمان، خدمات مربوط به نورپردازی نمای ساختمان، رنگ و نقاشی نما، نصب بنرهای تبلیغاتی بر روی نما، نصب لوله هایی که باید بر دیواره نما باشند و پوشاندن درز انقطاع و نصب توری مرغی از کارهایی به شمار می روند که راپل کار و راپل کاری قادر به انجام آن است و کار را برای شما بسیار راحت می سازد.

کار در ارتفاع با طناب

کاربردهای کار در ارتفاع با دسترسی طناب

راپل کار در گذشته های دور فقط در کوهنوردی، صخره نوردی، پرش از ارتفاع و سنگ نوردی استفاده می شد اما امروزه و با پیشرفت علم و امکانات به سرعت در حال گسترش در زمینه های مختلف می باشد.

در آتش نشانی و شغل های نظامی، راپل کاری کاربردهای بسیاری دارد؛ در آتش نشانی برای نجات جان افراد و در شغل های نظامی برای عملیات های سخت از راپل کار بهره می گیرند و نیرو های آموزش دیده و آشنا با راپل کاری را در تیم های خود دارند.

راپل کاری نوعی ورزش است که اکثر افراد قادر به یادگاری راپل کاری نیستند و به هیچ عنوان نمی توانند راپل کار شوند؛ اولین لازمه راپل کار شدن، نترسیدن از ارتفاع است. ممکن است شما مجبور باشید در ارتفاعی چند صد متری از مهارت راپل کاری خود استفاده کنید و کاری را انجام دهید و اگر از ارتفاع بترسید قطعا در همان ثانیه های ابتدایی از حال خواهید رفت.

اما در این عصر مهمترین کار راپل کاری مربوط به خدمات ساختمانی می باشد. نماشویی ساختمان و همینطور پیچ رولپلاک نما از کارهای راپل کار است و در کشور های قطر، امارات، ایران و عربستان به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.

برج های بسیار بلندی در کشور های حاشیه خلیج فارس وجود دارد که شاید هر هفته برای نماشویی از راپل کار استفاده می کنند و راپل کار هم به شستشوی نما می پردازد. با وجود راپل کاری دیگر داربست ها خیلی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر کارفرما ها با توجه به درک فواید راپل کاری از این کار بهره می گیرند.

به صرفه بودن راپل کاری در کارهای ساختمانی

برای مثال شما می خواهید یک برج بسیار بزرگ را در محدوده ای از شهر تهران نماشویی کنید یا به پیچ رولپلاک کردن آن بپردازید. قطعا داربست زدن برای این برج بسیار بزرگ، هزینه ای خارج از تصور خواهد داشت. اما شما می توانید با بهره گیری از راپل کاری (کار در ارتفاع با طناب) نه تنها در هزینه تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید، بلکه وقتی که نیاز است صرف این کار کنید را به شدت کاهش می دهید و امنیت و کیفیت کار را بالا می برید.

قطعا راپل کاری بسیار مناسب تر و به صرفه تر از داربست در هر زمینه ای می باشد؛ راپل کاری هزینه بسیار کمتر، کیفیتی به مراتب بالاتر، صرفه جویی در وقت و امنیت بسیار بیشتر نسبت به داربست را در پی دارد.

کار در ارتفاع با طناب

راپل کار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

راپل کار باید فردی مسلط به این ورزش باشد (همانطور که گفته شد، راپل کاری یک نوع ورزش به حساب می آید)، بدن ورزیده و آماده ای داشته باشد، از ارتفاع به هیچ عنوان نترسد و بدن او بتواند برای مدتی طولانی در هوا بدون کوچک ترین افتی، باقی بماند. لازم به ذکر است راپل کاری که کار های ساختمانی را انجام می دهد، علاوه بر همه این موارد، باید با مهارت های نماشویی و پیچ رولپلاک نما ساختمان (در صورت انجام نماشویی و پیچ رول پلاک کردن نما) آشنایی داشته باشد و به صورت کامل آن ها را فرا گرفته باشد.

افرادی که راپل کاری می کنند باید شجاعت، جرئت، دقت و عکس العملی سریع داشته باشند تا در صورت بروز هر گونه حادثه و اتفاق، بتوانند درست ترین و در عین حال سریع ترین تصمیم را بگیرند و از گسترش حادثه جلوگیری کنند.

کار در ارتفاع یا داربست؟

راپل کاری از هر نظری برتر از داربست می باشد؛ همانطور که گفته شد برجی بزرگ را در نظر بگیرید که صاحب این برج می خواهد نماشویی (شستشوی نما) آن را انجام دهد یا قصد پیچ رولپلاک نما را داشته باشد. اگر بخواهد داربست بزند و از طریق داربست و افراد ماهر در این کار، نماشویی انجام دهد یا پیچ رولپلاک کند، قطعا هزینه آن بالا می رود، وقت بسیار زیادی می گیرد، امنیت بسیار پایینی دارد و از همه مهمتر کیفیت انجام کار راضی کننده نخواهد بود.

حال به جای ایجاد داربست، فرد یا افرادی تصور کنید که بدون نیاز به داربست و با طناب (راپل کار) این کار را انجام می دهند؛ طبیعی است که هزینه آن نسبت به ایجاد داربست کمتر از نصف شده، کیفیت کار فوق العاده بالاتر از داربست می باشد، امنیت بسیار بالاتری نسبت به داربست دارد و به وقت بسیار اندکی نیاز دارد.

به نظر شما کارفرما اگر همه این مطالبی که گفته شد را بداند، کدام یک از آن ها را برای نماشویی یا پیچ رولپلاک کردن نمای ساختمان خود انتخاب می کند؟ قطعا و بدون شک راپل کاری را انتخاب می کند زیرا از هر نظر برای کارفرما به صرفه تر و بی دردسرتر می باشد.

برخی از ساختمان ها و برج ها هم هستند که به هیچ عنوان امکان ایجاد داربست به دلیل فضای کم جلوی ساختمان نیست و تنها انتخاب آن ها راپل کاری می باشد؛ زیرا راپل کاری نیاز به فضای زیادی ندارد و تنها جایی که نیاز دارد، محلی است که بتواند طناب خود را به آن محکم کند و از امنیت خود مطمئن باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.