هنگام خرید آپارتمان در تهران به این نکات توجه کنید

یکی از بزرگترین تصمیماتی که هر فرد در طول زندگی می گیرد خرید خانه است. برای خرید خانه یا هر نوع ملکی در ابتدا باید شرایط کلی و فردی را در نظر گرفت مانند: بودجه، شرایط خانوادگی، انتخاب محله و… .

اگر فرد با تجربه‌ای هستید و  در گذشته اقدام به خرید و یا فروش ملکی کردید، قطعا با چالش های کمتری مواجه می شوید. اما اگر تا به حال اقدام به خرید ملکی نکردید حتما با چالش هایی برخورد می کنید که حضور یک مشاور املاک معتبر می تواند به شما کمک بزرگی کند. در کل فراموش نکنید که خرید آپارتمان یک فرایند طولانی و بسیار مهم است که نیاز به دقت و بررسی بسیار زیادی دارد. مخصوصا اگر تصمیم شما خرید آپارتمان در تهران یا کلان شهرهای بزرگ باشد. در ادامه این مطلب به چند نکته مهم در زمان خرید و یا اجاره آپارتمان در تهران اشاره می کنیم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

بودجه لازم برای خرید خانه

اولین نکته‌ی که باید در زمان خرید خانه به آن توجه کنید، بودجه است. بودجه شما نقش اصلی در انتخاب خانه و محله مورد نظر شما دارد. در زمان تعیین کردن بودجه به کل میزان نقدینگی توجه کنید و با برنامه ریزی مشخصی اقدام به معامله کنید.

انتخاب محله

بعد از مشخص شدن مبلغ بودجه، می توانید محله مورد نظر خود را هم پیدا کنید. برای انتخاب محله حتما از یک مشاور املاک کمک بگیرد. یک مشاور املاک حرفه ‌ای تسلط بسیار خوبی به محله و منطقه دارد و می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

امکانات رفاهی یک محله

شاید منطقه‌ای که برای سکونت انتخاب کردید محله ای مناسب و با موقعیتی خاص باشد اما باید این نکته هم در نظر بگیرید که وجود مراکز و مکان های رفاهی و خدماتی مانند: درمانگاه ها، مدرسه، فروشگاه و مراکز خرید یک نکته بسیار مهمی است که باید در زمان انتخاب محله به آن توجه کرد. رفت و آمد زیاد با مسافت طولانی در دراز مدت باعث کلافگی و خستگی شما شود. اما برعکس نزدیک بودن به مراکز تجاری و خدماتی، یک موقعیت استثنایی برای شماست که به راحتی در هر زمانی می توانید به ‌آن دسترسی داشته باشد.

نکات مهم در زمان انخاب محل سکونت که باید به آن توجه کرد:

کوچه و خیابان مناسب

کاربری مسکونی تمام واحدها

طرح ترافیک

دسترسی به اتوبان های اصلی

دسترسی به امکانات رفاهی و خدماتی مانند: فروشگاه ها، بیمارستان و درمانگاه، مراکز خرید، مدارس و… .

میزان آلودگی هوا

متاسفانه در بیشتر کلان شهرها با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم. این آلودگی می تواند با توجه به موقعیت جغرافیایی محله کم و یا زیاد باشد. اگر در خانواده شما افراد بیمار و یا کودک خردسال وجود دارد بهتر است محلی را برای خرید و یا اجاره خانه انتخاب کنید که میزان آلودگی در آن کم باشد.

نظم داشتن آپارتمان

وجود سروصدا و شلوغی در شهر تهران یک امر بسیار طبیعی است و به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می دهند تا در یک آپارتمان ساکت زندگی کنند که فرهنگ آپارتمان نشینی در آن حاکم است. سعی کنید قبل از خرید خانه به خوبی ملک را مورد بررسی قرار دهید و راجب همسایه ها و قوانین آپارتمان تحقیق کنید تا در آینده با مشکل خاصی برخورد نکنید.

موقعیت ساختمان را بررسی کنید

نورگیر بودن

یکی از گزینه های اصلی که باید در زمان انتخاب خانه بررسی شود، نورگیر بودن ساختمان است. وجود نور یک عامل اصلی و بسیار مهم در واحدهای ساختمانی است که علاوه برایجاد انرژی مثبت می تواند تاثیر زیادی در میزان مصرف برق هم داشته باشد.

سن ساختمان

یکی از عواملی که می تواند تعیین کننده قیمت ملک باشد، سن ساختمان است. در زمان خرید آپارتمان به تاریخ پایان کار دقت کنید و تاریخ درج شده را با ظاهر ساختمان بسنجید.

آشپزخانه

آشپزخانه یکی از عوامل اصلی در ظاهر خانه است که می تواند تاثیر زیادی در نمای کلی آپارتمان داشته باشد. حتی اگر ملک مورد نظر شما قدیمی باشد، یک آشپزخانه بازسازی شده می تواند جلوه تازه‌ای به خانه دهد.

حفظ حریم خصوصی

این روزها که بیشتر ملک ها به صورت آپارتمانی و چند واحدی ساخته می شود، این نکته بسیار مهم است که خانه‌ای را برای سکونت انتخاب کنید که حریم شخصی شما در آن محفوظ باشد. عایق بودن دیوارها، نوع قرار گرفتن درهای ورودی می تواند تاثیر زیادی در حفظ حریم خصوصی شما داشته باشد.

بررسی موقعیت گسل

تهران یک شهر گسل خیز است که در زمان خرید خانه باید به این نکته بسیار توجه کرد که آپارتمان روی گسل و یا مجاورت آن ساخته نشده باشد. حتما در زمان خرید تحقیقات لازم را انجام دهید و نکات لازم را بررسی کنید.

هزینه های جانبی هم در نظر بگیرید

خرید خانه به تنهایی شامل هزینه‌ی کل آپارتمان نمی شود! و باید هزینه های جانبی برای آن هم در نظر گرفت مانند:

  • پرداخت کمیسیون
  • هزینه‌ ثبت سند
  • هزینه پرداخت ثبت اسناد
  • پرداخت مالیات و عوارض شهرداری
  • هزینه جابجایی و انتقال وسایل
نکات کلی در زمان خرید خانه که باید به آن ها توجه کنید:
  1. مشخص کردن بودجه
  2. انتخاب مشاور املاک حرفه‌ای و مورد اعتماد
  3. بررسی کردن موقعیت ملک
  4. در نظر گرفتن نوع کاربری ساختمان ها
  5. داشتن کوچه و خیابان های پهن و دسترسی داشتن به اتوبان های اصلی
  6. امکان دسترسی به امکانات رفاهی و خدماتی مانند: فروشگاه ها، بیمارستان ها، درمانگاه و مدارس
  7. بررسی امنیت داشتن ساختمان
  8. کیفیت ساخت آسانسور، مصالح و شیرآلات بکار برده شده
  9. محل قرار گرفتن پارکینگ و انباری
  10. میزان نورگیر بودن واحد
  11. داشتن سند و پایان کار
  12. استحکام داشتن بنا
  13. داشتن قدرالسهم زمین
  14. انجام معامله در آژانس های املاک مورد اعتماد
امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.