چگونگی انتخاب روکش مبل یا صندلی

هنگام انتخاب روکش مبل یا صندلی باید برای مبلمان خوب دقت کنید. همانطور که به وزن پارچه، بافت و متناسب بودن لباس توجه می کنید، روکش مبل هم برای آن مناسب باشد. یادتان باشد روکش ها برای برخی از صندلی یا مبلمان بهترین انتخاب ممکن نیستند.

آنها را یک تغییر ظاهری درنظر بگیرید

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید در قدم اول برآورد قیمت دوخت کاور مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک دوزنده کاور مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست دوخت کاور مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

روکش ها می توانند ظاهر مبل یا صندلی را عوض کنند اما بدنه مبل یا صندلی اصلی به همان حالت است. بنابراین اگر مبل یا صندلی شما مشکلی دارد تعویض روکش آن دردی را دوا نمی کند.

روکش یک تغییر ظاهری است نه ساختاری. اگر مبلمان شما شکسته، صرف هزینه برای خرید روکش بی نتیجه است چون در نهایت مبل تان می شکند. بنابراین بهتر است یا مبل جدید بخرید و یا مبل قدیمی را تعمیر کنید.

انتخاب مدل

روکش ها در مدل های مختلف موجود بوده و با ظاهر مبلمان تناسب دارند. بنابراین روکشی را انتخاب کنید که با مبل شما و دکوراسیون خانه متناسب است. می توانید روکشی را انتخاب کنید که کاملا مبل را بپوشاند، یا روکشی را انتخاب نمایید که خطوط و قسمت های تزئینی مبل را نمایش دهد. بنابراین در این صورت ظاهر مبل تان و ظرافت کاری های آن به چشم می آیند.

روکش مبل یا صندلی

انتخاب وزن پارچه

تمام پارچه ها برای روکش مناسب نیستند. به طور کلی، پارچه های بسیار سنگین مانند مخمل و اطلس روی مبل یا صندلی خوب نمی مانند. با این حال می توانید برخی از قوانین را نادیده بگیرید و این پارچه ها را برای روکش های سفارشی انتخاب کنید. اما به طور کلی پارچه روکش مبل باید وزن متوسط به سنگین داشته باشد تا روی مبلمان خوب بماند.

انتخاب بافت

در هنگام انتخاب روکش، پارچه ای را انتخاب کنید که بافت آن درهم تنیده و متراکم باشد. رنگ یا طرحی را انتخاب کنید که پارچه زیرین پیدا نباشد مگر اینکه خودتان عمدا بخواهید پارچه زیرین را به نمایش بگذارید.

انتخاب طرح

طرح روکش بر ظاهر مبلمان تاثیر می گذارد. پیش از انتخاب روکش موارد استفاده از آن مبل را درنظر بگیرید. پارچه هایی مانند  گلدار یا کتان راه راه جذاب بوده و در برابر چروک هم مقاوم هستند.

روکش مبل یا صندلی

انتخاب شکل

شکل ظاهری مبل یا صندلی تان دوخت روکش را کمی دشوار می کند. زیرا در صورتی که مبل یا صندلی قالب یا دسته چوبی داشته باشد، روکش کشیدن آنها دشوار است. زیرا قسمتی که روکش کشیده می شود باید نرم باشد در غیر این صورت فرد را اذیت می کند.

انتخاب جزئیات

جزئیاتی مانند حاشیه می تواند روکش را زیباتر کند و می توانید روکش حاشیه دار خریداری کنید، آن را سفارش دهید یا بعدا خودتان برای روکش حاشیه بدوزید. می توانید حاشیه همرنگ با مبلمان یا با رنگ متضاد را انتخاب کنید. رنگ متضاد توجه به خطوط مبل یا صندلی را افزایش می دهد. اگر می خواهید تاکید را بیشتر کنید، رنگ متضاد را انتخاب کنید، اگر می خواهید طرح مبل را نشان دهید از حاشیه همرنگ بهره ببرید. چین، یراق و دکمه هم می توانند برای موارد تزئینی به کار بروند.

انتخاب طول

لازم نیست روکش به زمین برسد، حتی روکش های شل نیز باید کمی از زمین فاصله داشته باشند. در صورت داشتن قالب چوبی بر روی مبل، بهتر است پایین مبل را خالی بگذارید. با این حال گذاشتن پارچه برای پایه به خودتان بستگی دارد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.